Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
To nie jest tak,że leciutko przesmarować. Trzeba psikać czymś ostro głównie na trzpień zaworu i rozruszać dobrze rączką,Poczytaj sobie poczytaj sobie ten temat od pierwszych wpisów.
Witam, mam pytanie zauważyłem w tym egr pod tym plastikiem że jest zakopcone,i trochę na zewnątrz ,aa wcześniej tego nie widziałem,zdemontowałem ten plastik i przeczyściłem cały mechanizm ,który dość lekko pracuje tzn ten wałek się rusza i krzywka też .
Czy to tak jest ,czy zawór jest do wymiany.
Jeśli krzywka i bolec chodzi lekko, nie zacina się w szczególności w skrajnym położeniu, to zawór jeszcze trochę pochodzi, a leciutkie przykopcenie pod tą plastikową pokrywką z czasem może się pojawić (byleby nie tworzył się nagar), ale to może świadczyć o pojawiającej się nieszczelności EGR-u
Mam pytanie odnośnie EGR-u, dziś otworzyłem maskę i zobaczyłem olej na EGR wydaje mi się że przez tą dziurkę się wydostaję co jest na EGR. dlaczego olej wylatuję tą dziurką? dodam że odkręciłem ten EGR od kolektora.
Bo mi tez cieknie olej z tej malej dziurki od spodu (chodzi o stary typ EGR
oraz jeszcze jedno pytanko
Na starej przepływce wszystko chodzilo dobrze nie bylo bledów a teraz wymienilem na nowai wywala mi błąd EGR p0400 pojawia sie on jak dojezdzam do swiatel i wyhamowuje
wymieniam przeplywke na starą i juz błąd nie występuje
Tylko czemu jest to błąd EGR ????
I stara i nowa jest to Bosch
Ten olej to ja tez niewiem ale bardziej zastanawiam sie co jest grane z tym ze jak wymienilem przepływkę na nową to wyskakuje błąd EGR
a na starej śmiga normalnie bez błędów
wydaje mi sie tylko ze tak jakby lekko wiecej mocy miał na nowej ale to może mi sie tylko wydawac bo wywalilem kilka złotych i byc moze poprostu chce widziec jakis efekt
Witam od tygodnia mam Zafirę A . Problem polega na tym że załącza się samochodzik z kluczem, zdarza się to bardzo żadko i tylko na wolnych obrotach przy długim czekaniu np. przed przejazdem kolejowym. Na kompie wykazało EGR. Dzwoniłem do byłego właściciela który przysłał mi gwarancję z regeneracji tego zaworu. Zawór był regenerowany w lipcu 2011r. Po zdjęciu tej plastikowej pokrywki mechanizm zaworu jest wysmarowany chyba pastą miedzianą. Na gwarancji jest napisane że musi być wyczyszczony kolektor i klapy zawirowań przed założeniem -niestety tej informacji nie uzyskam ponieważ były właściciel dał to to warsztatu i za bardzo nie wnikał. Mam teraz dylemat czy dać sobie spokój i się samo naprawi czy jechać do mechanika .
Ten błąd jak zaczyna się pokazywać to raczej sam nie ustąpi,skoro błąd występuje na wolnych obrotach to prawdopodobnie nie domyka się zawór EGR,możesz zdjąć ta plastikową osłonkę i zobacz czy zawór jest domknięty..
Sprawdziłem i jest domknięty . Ale ten błąd wyskakuje sporadycznie i po dłuższym jeżdzeniu a następnie na postoju tak jak podałem np. stanie przy zamkniętych torach kolejowych może wtedy się nie domknie. Wyłączenie silnika pomaga. Czyli źle by go zregenerowali ?
A gdzie miałeś regenerowany EGR :?:Może po nagrzaniu się przycina i wtedy dokładnie się nie domyka. Możesz odkręcić wlot powietrza z przepustniczką i sprawdź w jakim jest stanie kolektor.
Nowy najtańszy widziałem w necie za ok. 900zł a trochę mniej niż za połowę tej sumy regeneracja w Brzegu,ja tam między innymi swój regenerowałem i jak na razie wszystko z nim ok..