[A] Przepływomierz - diagnostyka, czyszczenie, wymiana, jaki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#106 Post autor: Maćku »

Tylko oryginalne vdo/siemens polecam :mrgreen:
Obrazek

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#107 Post autor: Koenig »

Wiem, że cena za oryginał zaboli, ale z informacji dostępnych na forach wynika, iż komputery Siemensa źle tolerują zamienniki i zaleca sie montować tylko oryginalne części. Montując oryginał Masz pewność, że jeżeli problem z autem dalej się utrzymuje to nie jest to winna przepływki (przy zamiennika zacznie się gdybanie, że może przy oryginale problem by ustąpił).
Druga kwestia zamienniki też nie są tanie i w momencie, gdy okaże się, że jednak musisz kupić kolejną przerywkę, ale oryginał to zostajesz z pieniędzmi utopionymi w zamienniku, sklepy niechętnie przyjmują zwroty. Ja przy ostatniej awarii związanej z błędem 0170 wymieniłem obie sondy lambda i przepływke na VDO. Wyszło drogo, płakałem i płaciłem, jednak problem został rozwiązany.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#108 Post autor: Maćku »

Koenig, :piwo:

cena VDO 470zł tyle ja płaciłem
Obrazek

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#109 Post autor: janekW67 »

To Was pocieszę,bo ja zapłaciłem 300€.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#110 Post autor: wamka18 »

To tanio przyjmując fakt że za granicą zarabiasz około 2000 euro a w PL 2000 ale złotych to u nas powinien kosztować też 300 ale ZŁ a nie jak napisał Maćku 470zł.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#111 Post autor: Maćku »

janekW67 pisze:To Was pocieszę,bo ja zapłaciłem 300€.
to tylko kupować w Polsce i sprzedawać za 200 Euro :lol:
Obrazek

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#112 Post autor: Koenig »

5WK9606 wrzesień 2014 ...... 524PLZ z przesyłką :( .

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#113 Post autor: mariusz_technik »

Szukam i nie mogę znaleźć jakiejś pewnej informacji o wartościach przepływomierza, tzn ile wolt i jaka masa powietrza przy różnych obrotach i obciążeniach. W autodacie nie znalazłem, Jedni mówią że ma być 10kg/h, a u mnie jest 8 lub 9 czytane opcomem, a napięcie na przepływce przy wolnych obrotach skacze sobie - 0,3 V, 0,5V itp. Długoterminowa korekta dochodzi do 15,63%,nie wiem czemu wzbogaca mieszankę. Przepływka była wymieniana 2 lata temu na oryginał z intercars 5WK9606Z nie wiem co to" Z" na końcu oznacza. Założyłem na próbę starą przepływkę, i wartości są podobne.

milek_olkusz

#114 Post autor: milek_olkusz »

Ja u siebie czyściłem przepływomierz i póki co działa jak należy, sprawdzałem jego wartości na kompie. Ale nie pamiętam tych danych, nie zapisałem

L1U9K8A7S

#115 Post autor: L1U9K8A7S »

Moje obroty na gazie falują w ten sposób. Auto: Zafira A 1999r. 1.6 101KM B+G
LINK do FILMIKU

Na benzynie mniej i wcale.

Odpiąłem przepływomierz (przynajmniej tak mi się zdaje :/ ), to zaznaczone na zdjęciu:
Obrazek

Jazda z tym odpiętym to tragedia. Na pewno sporo gorzej niż z podpiętym normalnie. Czy obroty skaczą.. jakby może mniej.. ale niezauważalnie jak już. Ale reakcja na pedał gazu dużo gorsza. No i na kompie ciągle się pali pomarańczowa kontrolka silnika jak jest to odpięte.

Ale i na benzynie i na gazie słaba reakcja na pedał gazu i jakby mocy nie miało do pewnego momentu, ale jak wduszę na większe obrotu to już idzie normalnie.

Jak jadę ze stałymi obrotami silnika np 2500 obr. to zaczyna szarpać trochę, ale wystarczy dodać gazu i przyśpiesza normalnie.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2015, 17:29 przez L1U9K8A7S, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#116 Post autor: mariusz_technik »

To nie jest przepływomierz, tylko czujnik temperatury powietrza (nie mierzy ilości zasysanego powietrza, tylko jego temperaturę). Przepływomierza nie widać na zamieszczonym zdjęciu, więc ten silnik pewnie go nie ma

Skasowany użytkownik 16629

#117 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Też mi się wydaje, że ten model nie ma przepływki a mapsensor. Jak się nie mylę to znajduje się na ścianie grodziowej, podwieszony do podszybia obok pompy hamulcowej, posiada chyba zieloną wtyczkę, spróbuj to odłączyć i sprawdź efekt. Drugie co mi przychodzi do głowy to EGR, tematów na forum jest masa, poszukaj pod tym kątem (ja nie posiadam egr, więc nie interesowałem się nigdy problemami z nim związanymi)

L1U9K8A7S

#118 Post autor: L1U9K8A7S »

Ok. Jutro sprawdzę. Dzisiaj jeździłem na benzynie tylko i falowania nie było. No może o 10-15 obrotów, prawie nie wyczuwalne, ale był moment przy jeździe ze stałymi obrotami, że autem szarpalo trochę, oczywiście nie tak jak na gazie. Dodam, że na benzynie ma nawet niezłego kopa jak na 1.6 silnik. Na gazie chociaż sekwencja nie czuć aż tak tego.

L1U9K8A7S

#119 Post autor: L1U9K8A7S »

kacza1982 pisze:ten model nie ma przepływki a mapsensor
kacza1982 pisze:spróbuj to odłączyć i sprawdź efekt
Mapsensor odpięty i od razu odczuwalna gorsza praca silnika. Obroty wahają się w granicach 600 obr. Po dodaniu gazu odstęp pomiędzy wciśnięciem pedału gazu a wejściem silnika na obroty ok. 2 - 3 razy większy. Odczuwalna spora dziura pomiędzy wciśnięciem gazu a przyspieszeniem, tak spora, że wydaje się jakby samochód gasł na chwilę, chociaż nie gaśnie.

Hmm.. Już nie wiem co dalej..

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#120 Post autor: mariusz_technik »

No nie dowiesz się tego z forum, masz gaz w aucie, i na gazie chodzi gorzej, to może od tego zacząć? I tak auto wyląduje w końcu u mechanika...to moja rada jest taka - daj do dobrego ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”