Problemy związane z pompą wtryskową

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
boogoo

#106 Post autor: boogoo »

Kiedyś sprzedałem używkę za 100zł.Komplet.
Kup sobie używane na szrocie....też będzie.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#107 Post autor: Jaymzarf »

Bo trzeba "leczyc" przyczyny,a nie skutki.
...

To było by dobre rozwiązanie, ale...

Przyczyną była korozja przewodu i jego nieszczelność (przy ciśnieniu z pompy leciało jak z sitka). Każdy stary będzie mniej trwały niż nowy a nie mam zamiaru za 10kkm znów wymieniać...
Zosia będzie musiała poczekać do wypłaty, bo nigdzie nie znalazłem nowych zamienników a nadwyżka kasy w weekend spożytkowana :(

Używki na aledrogo 48PLN za komplet... IC na sprowadzenie ale nie zna obecnej ceny.

Ktoś zna namiary na jeszcze jakieś hurtownie z częściami do Opla :?:

[ Dodano: Sro Kwi 06, 2011 17:04 ]
Sprawa załatwiona, Zosia naprawiona...

Dla ciekawych kosztów:
przewody oryginał GM 350,00 zł komplet (4 szt.) - 2 lata gwarancji
Wymiana z odpowietrzeniem układu: 80,00 zł

Przy okazji czyszczenie EGR - działał dobrze ale był już bardzo zasyfiony, czyszczenie kolektora: wszystkow w cenie wymiany przewodów bo uczniowie się nudzili :lol:

Na usługę mam rok gwarancji, na przewody 2 lata... chyba się opłacało...

Dla innych użytkowników info: nie dajcie się nabrać na przewody zamienniki: właśnie miałem możliwość porównać ich jakość wykonania. GM-owskie można giąć i nic się nie dzieje, zamienniki przy zgięciu o kilka stopni zaczynają się zaginać i pękać, ich grubość jest także mniejsza niż GM. Sprawdzajcie też czasami ich stan wizualny, jakiekolwiek oznaki pocenia się to już alarm do wymiany - lepiej wcześniej niż tak jak ja - na spocie już lało paliwem.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#108 Post autor: Harry200 »

grześ20 Wymieniłeś czujnik :?:

grześ20

#109 Post autor: grześ20 »

tak wymieniłem czujnik pomogło ale nie do końca

grześ20

#110 Post autor: grześ20 »

witam zakupiułem 4 miesiące temu zośke i mam same problemy ,dzisiaj jechałem około 40km i znowu siadło coś ,błędy jakie wyczytałem to p1220 regulacja początku wtrysku-odchyłka regulacji,czujnik położenia przepustnicy czujnik 2 -usterka obwodu ,gdzie to szukać czy ktoś mi w tym pomoże?objawy są takie że kopci na czarno i nie ma mocy i nie wchodzi na obroty i nierówno pracuje .

grześ20

#111 Post autor: grześ20 »

witam a zdradzisz co było przyczyną

mfef

#112 Post autor: mfef »

Witam. Moja Zafirka 2,0 dti przejechała 226tyś zanim padła pompa ,bez żadnych oznak że się zepsuje, po prostu zgasła na wolnych obrotach i koniec
na kompie pokazało błędy P1630 i P1651 koszt naprawy 2600pln. Zośka jeżdzi dalej ja mam cieńszy portfel i jak bym miał wybierać to i tak bym kupił diesla bynajmniej rozrządu wymieniać nie trzeba . :roll:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#113 Post autor: Dziadek13 »

Ale ta pompa jest nie tylko budowana w oplach jest np nisan,audi,bmw może jeszcze w innych i niema reguły co do zepsucia sie pompy w moim padła 180tyś teraz mam 246tyś i jeździ dalej i jaka wygoda zresztą poprzednim moim aucie msio 124 też padła po 250tyś a mówili że nie do zajechania.Opel w benzynie też nawala sterownik a koszt jest też duży oby nie powiedzieć że większy tak że niema rzeczy nie psujących sie po prostu trza więcej dbać w czasie eksploatacji a będziemy spokój z awariami a naprawy polecać zaufanym dobrym fachowcom.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#114 Post autor: Mattai »

A moze koledzy wiedza co jest przyczyna pocenia sie pompy wtryskowej na takim jakby kapelusiku (metalowa zaslepka) od spodu pompy. Sa tam kropelki .
Przebieg 200 tys
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#115 Post autor: Dziadek13 »

A jaką pompe masz a jak sie poci to jakieś uszczelnienie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#116 Post autor: Mattai »

Tak troszke mi ten "kapturek" wyglada jak ten kolo zapisu "zawor poczatku tloczenia" choc pewien nie jestem. pod spodem jest inna perspektywa.
Jaki mam model to nawet nie wiem musialbym plastiki poodkrecac, a w serwisie mialem malo czasu zeby pomacac...trafilem na zmiane gburow...niestety.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#117 Post autor: MieHor »

Pewnie masz pompę VP44

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#118 Post autor: Mattai »

A w ktorym miejscu jest opis pompy (wersja)?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

boogoo

#119 Post autor: boogoo »

Pompka najczęściej zaczyna przeciekać na wałku napędowym,jego uszczelnienie...i to jest do zrobienia.A tam gdzie wskazujesz to co jest olej czy ropka?

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#120 Post autor: Mattai »

Panowie twierdzza ze ropka, zgadzam sie bo jasny klarowny plyn. Olej jest czarny.
Czy ta drobnostka to po prostu parciejace uszczelnienia?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”