Witam.. Kupiłem nie dawno Zafira a z 2003 roku 101 km i mam problem z oddalenie zimnego silnika. Sprawdziłem świece i przekažnik, a moje pytanie brzmi!
Czy prąd powinien być stały i przerywany tzn. Po podłączeniu kontrolki mruga a nie świeci na stałe czy tak powinno być? Dodam jeszcze że poprzedni właściciel podłączyłem dodatkowy przekažnik z małym przyciskiem na pulpicie.
[A] Problemy w układzie świec żarowych
Moderator: Sebu$
Kolego, cos musisz mieć pogrzebane bo przekaźnik powinien podawać prąd na świece w sposób ciągły inaczej nie osiągną one pożądanej temperatury. Najlepiej zapytaj poprzedniego właściciela, co tam porobił .
-
- Debiutant
- Posty: 26
- Rejestracja: 25 lut 2018, 17:47
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Żuromin
- Auto: Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: y20dth
rano podczas odpalenia spiralka się normalnie zapala ale jak sprawdziłem kontrolką to mruga, coś jest nie tak tylko co?
samochód kupiony przez pośrednika wiec się nie dowiem co jest nie tak. A czy komputer pokaże bo posiadam.
samochód kupiony przez pośrednika wiec się nie dowiem co jest nie tak. A czy komputer pokaże bo posiadam.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Był taki temat ale nie mogę go znaleść więc prosze troche info.
Zebrałem troche info o sterowniku świec żarowych.
Taki mały opis co i jak ze sterownikiem świec żarowych.
Główny tranzytor BUK7508-55A ale można zastosować STP80NF75 lub wiekszej mocy IRFP064.
STP80NF75L N-MOSFET 100V 80A 300W 0.015R TO220 PBF
W sterowniku są dwa układy końcówka mocy BUK7508-55A i układ scalony trimer czasowy oraz generator 2 Hz.
Co do rozebrania tego modułu to sprawa jest prosta.Obrywamy dokładnie ten silikon dookoła i łapiemy za radiator a drugą reką za ten czarny plastik i ruszamy lewo prawo zeby sie wysówał i zejdzie. W zasadzie ryzyko uszkodzenia czegokolwiek jest bardzo małe nawet złamanie tych pinow.Do tego plastiku nic nie jest przymocowane wiec nic się urwie,dalej odkręcamy dwie śróbki, wyjmujemy dwie stalowe blaszki które dociskają tranzystory do obudowy ale ściągamy z przeciwnej strony tranzystora "NIE ODKLEJAMY TEJ IZOLACJI POD TRANZYSTOREM ONA MUSI BYĆ" lekko odchylamy tranzystory i wyjmujemy całość na zewnącz do naprawy.
Sterownik świec gdy silnik stoi jest zimny i kluczyk jest w pozycji grzania to wszystkie swiece maja zasilanie. Gdy jednak silnik ruszy to zasilanie na swiece jest podawane przemiennie z czestotliwoscia ok 2 Hz. po przekroczeniu określonego czasu i temperatury zasilanie na swiece jest wylanczane. Na 90 % uszkodzen to wlasnie koncowka mocy tranzystor lub wlasnie to odlutowane zabezpieczenie termiczne taka blaszka podłóżna.
Sterownik świec żarowych
Pin G2 - fioletowy 4mm2 - pierwsza para świec
Pin G1 - fioletowy 4mm2 - druga para świec
Pin 30 - czerwony 6mm2 - zasilanie z bezpiecznika FV6 (80A)
Pin 6 - brązowo-szary 0,5mm2 - złącze X81 pin 94 sterownika silnika EDC 15M
Pin 31 - brązowo-biały 0,75mm2 - masa
Pin 8 - czarny 0,75mm2 - zasilanie ze styku 87 przekaźnika K114 (ten czarny obok)
Pin 9 - niebieski 0,5mm2 - złącze X81 pin 87 sterownika silnika EDC 15M