Sprzęgło - koło dwumasowe

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
mariusz007

#121 Post autor: mariusz007 »

jakiej firmy pakujecie czesci LUK, Verso a moze jakiejs innej !! Mam do wymiany sprzegło wiec nie maly wydatek mnie czeka !!
A moze jakas inna firme polecacie tak zeby portwela nie zrujnowac ?!

Puzon

#122 Post autor: Puzon »

Mam pytanie od nośnie sprzęgła, gdy wrzucę 1 lub 2 bieg to auto samo jedzie bez dawania gazu, dla czego tak jest sprzęgło do wymiany? pedał sprzęgła pulsuję.

darkp1

#123 Post autor: darkp1 »

Puzon, żartujesz prawda? Przecież każde auto tak ma..

Korn

#124 Post autor: Korn »

Mam pytanko. Być może ktoś odczuł coś takiego i będzie w stanie coś podpowiedzieć :)
Po wciśnięciu sprzęgła łapię za lewarek, ruch w lewo/góra żeby wrzucić jedynkę i...właśnie po "lewo" i na początku "góra" czuć jakby na sprzęgle, albo pod podłogą (ciężko to umiejscowić) jednorazowe, dość mocne puknięcie. Czy to normalne ? Nie występuje to zawsze, tylko co któreś tam załączenie jedynki. Na innych biegach tego nie ma. Auto to ZA 2.0 DTI '04

Korn

#125 Post autor: Korn »

Co prawda temat dotyczy nierównej pracy silnika, ale że rozruch to też praca to pozwolę sobie podpiąć się z pytaniem. A pytanie głównie do posiadaczy diesla 2.0 DTH. Czy to normalne, że podczas rozruchu tego silnika występuje dość mocne JEDNO głośne łupnięcie (nie metaliczne, raczej przytłumiony huk) ? Dodam, że w trakcie jazdy wszystko jest ok, wyłączanie silnika odbywa się bardzo cichutko, bez żadnych stuków i wstrząsów (powiem nawet, że lepiej i ciszej niż w moim starym benzyniaku :lol: ).

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#126 Post autor: twardypt91 »

1. Na 100% dwumasa jest od rocznika 2003?
2. Jaką trwałość można przyjąć tej dwumasy - 100 000 km?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

zymek

#127 Post autor: zymek »

twardypt91 pisze:1. Na 100% dwumasa jest od rocznika 2003?
2. Jaką trwałość można przyjąć tej dwumasy - 100 000 km?
1.ja mam 03.2003 po lifcie pisałem nawet do Opla aby powiedzieli mi czy mam czy nie chodzi o Vin, napisali że nie mam. Po rozebraniu okazało się że mam, jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz.
2.to już zależy od kierowcy.

Anony Mous

#128 Post autor: Anony Mous »

zymek pisze:
twardypt91 pisze:1. Na 100% dwumasa jest od rocznika 2003?
2. Jaką trwałość można przyjąć tej dwumasy - 100 000 km?
1.ja mam 03.2003 po lifcie pisałem nawet do Opla aby powiedzieli mi czy mam czy nie chodzi o Vin, napisali że nie mam. Po rozebraniu okazało się że mam, jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz.
2.to już zależy od kierowcy.
z ciekawości....możesz podać vin?


edit:

według katalogu masz koło zamachowe, nr 90502874 i to chyba nie jest koło dwumasowe, które z definicji składa się z dwóch połączonych kół zębatych, stąd jest dość grube w ZB. A u ciebie jest cieniutkie, czyli pojedyncze. Patrzyłem w silnik 1.6 benzyna w ZB i tam też koło zamachowe cieniutkie.

Nie rozumiem jednak dlaczego dla ZB cdti w katalogu nie pada nazwa koło dwumasowe, tylko też 'koło zamachowe' i tyle. Wygląda na to, że opel po prostu używa terminu 'koło zamachowe', które występuje w każdym możliwym silniku ( nie ważne czy pb czy diesel i jaka pojemność) nie precyzując czy jest dwu- czy jednomasowe. :)

także:
zymek pisze: Po rozebraniu okazało się że mam, jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz.
czy na pewno tam była dwumasa? Rozebrali i było koło zamachowe, ale czy na pewno dwu- a nie jednomasowe?
Ostatnio zmieniony 08 lip 2011, 17:00 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 2 razy.

zymek

#129 Post autor: zymek »

no mechanik mówił że jest, nie ruszał bo mówił że jest w bardzo dobrym stanie, nawet mi tłumaczył na jakiej zasadzie to działa, więc chyba zna się na rzeczy. Nic nie rozumie.

ronal

#130 Post autor: ronal »

zymek pisze:no mechanik mówił że jest, nie ruszał bo mówił że jest w bardzo dobrym stanie, nawet mi tłumaczył na jakiej zasadzie to działa, więc chyba zna się na rzeczy. Nic nie rozumie.
Jak wygląda i działa dwumasa masz tutaj http://www.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeY
Pozdrawiam.

zymek

#131 Post autor: zymek »

ronal pisze:
zymek pisze:no mechanik mówił że jest, nie ruszał bo mówił że jest w bardzo dobrym stanie, nawet mi tłumaczył na jakiej zasadzie to działa, więc chyba zna się na rzeczy. Nic nie rozumie.
Jak wygląda i działa dwumasa masz tutaj http://www.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeY
Pozdrawiam.
wiem jak wygląda i działa tylko chodzi mi o to że u siebie nie widziałem jak była rozebrana.

ronal

#132 Post autor: ronal »

zymek pisze:
ronal pisze:
zymek pisze:no mechanik mówił że jest, nie ruszał bo mówił że jest w bardzo dobrym stanie, nawet mi tłumaczył na jakiej zasadzie to działa, więc chyba zna się na rzeczy. Nic nie rozumie.
Jak wygląda i działa dwumasa masz tutaj http://www.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeY
Pozdrawiam.
wiem jak wygląda i działa tylko chodzi mi o to że u siebie nie widziałem jak była rozebrana.
Moja rada nigdy nie zostawiać mechanikowi furki.Ja zawsze jestem przy naprawach i widzę co robią.Przy okazji można się czegoś nauczyć. :))

michal-pt

#133 Post autor: michal-pt »

witam
jak delikatnie wcisnę sprzęgło to buczy pod maską i pedał troszke drga. A jak wcisne pół lub cały to cichnie to ale słychać czasem taki świst jak by pasek piszczał ale to przy wcisnietym sprzęgle do końca. Przy jeździe pewnie tez tak się dzieje ale nie słychac bo szumi samochód.
Co to może być i jaki koszt naprawy. A i czy moge na tym jeździć?
bo niestety jestem na wakacjach i czeka mnie droga do Polski :(

jaskol

#134 Post autor: jaskol »

boogoo pisze:Jeśli nie śllizga to nie wymieniaj!!
U mnie ślizga sie sprzęgło tylko przy jeździe pod górkę.
Pewnie tarcza do wymiany, czy lepiej od razu komplet wymienić ?

Czy wymiana tarczy i całego sprzęgła to tyle samo roboty ?
Czy w zafirze trzeba wymontować skrzynkę przekładniową ?

Dzieki z góry za info !

boogoo

#135 Post autor: boogoo »

Lepiej wymień cały komplet.Będziesz miał spokój.A za robotę zapłacisz raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”