Problem z wolnymi obrotami.

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Piotr3008

#121 Post autor: Piotr3008 »

Witam jak w temacie
Gdy jest zimno auto gasnie, na benzynie jest troche lepiej za to na gazie dramat niezaleznie od temp silnika
Z góry dziękuje za wskazówki

gość123

#122 Post autor: gość123 »

Witam, może ktoś borykał się z tym samym problemem co ja...
Mam ZA 1.8 16V 2003r 92kw, silnik Z18XE , zagazowana. Po odpaleniu na benzynie, na zimnym, obroty podchodzą do 1500 po czym po ok.5sek spadają, auto zaczyna się dławić, szarpać silnikiem "kicha w układ ssący" aż gaśnie. Po ponownym uruchomieniu - dzieje się to samo i jak szarpie i obroty spadają, wtedy psikam lekko plakiem w kolektor ssący - i jak ręką odjął - działa poprawnie. Również kiedy się rozgrzeje jak i na gazie działa poprawnie.
Co ją może boleć? Nie mam pojęcia..(Wtryskiwacze sprawdzane-myte i czyszczone, świece nowe, rozrząd sprawdzony ustawienie poprawne, czujnik położenia wałka rozrządu jest nowy, sterownik wymieniony, sonda lambda nowa oryginalna, przed wymianą sterownika na kompie pokazywał "skład mieszanki uboga/bogata", po wymianie sterownika nie pokazuje żadnych błędów a auto dalej nie chodzi poprawnie...)
Miał ktoś coś podobnego?? POMOCY!!!

lukiopo

#123 Post autor: lukiopo »

ZObacz silniczek krokowy benzyny, przeczyść go ewentualnie wymień. Jak będziesz czyścił wyczyść też sobie przepustnicę. Może pomoże.

gość123

#124 Post autor: gość123 »

Ona nie ma typowego silniku krokowego


EDIT

Słyszałem też, że mogą być to mapy paliwa ale nie bardzo wiem jak je ustawić..
Ostatnio zmieniony 12 maja 2017, 12:02 przez gość123, łącznie zmieniany 1 raz.

nowson
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:51
Lokalizacja: norge
Model:

#125 Post autor: nowson »

Witam
Miałem błąd : wypadanie zapłonu na 2 cylindrze
Co zrobiłem:
-wyczyszczona przepustnica
-nowa cewka
-nowe świece
-sprawdzone sprężanie
-sprawdzone przewody od wtrysków
-sprawdzone wtryski
po tym błąd dalej był wiec pozostał sterownik silnika .
Zregenerowałem i błędu nie ma ale wydaje się jak by były za niskie obroty na postoju
Czasami jak jadę np na 4 biegu i puszczam gaz to trochę czuć szarpnięcia , nie jest to duże ale wg mnie powinno płynie to chodzić

Nagrałem film na postoju

[media]https://youtu.be/B_V5vHc2uVQ[/media]
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2020, 18:51 przez nowson, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#126 Post autor: Pszczyna »

Silniczek krokowy lub – coraz częściej – elektronicznie sterowana przepustnica. W przypadku silniczka, zwanego także regulatorem obrotów biegu jałowego, czasem wystarczy wyczyszczenie styków.
Pamiętać trzeba o jej adaptacji
Jeśli przyczyną wzrostów i spadków obrotów nie są usterki mechaniczne, wina może leżeć w samej elektronice. Czujniki położenia wału korbowego, przepustnicy, sondy lambda – jest ich wiele
Nie ma ścisłej reguły ile powinny wynosić obroty biegu jałowego, ale w obecnie produkowanych silnikach jest to przedział od 650 do 850 obr./min
Do wymiany jeszcze bym zaliczył kable WN polecam BERU
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2020, 19:10 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.

nowson
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:51
Lokalizacja: norge
Model:

#127 Post autor: nowson »

jakie kable masz na myśli ?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#128 Post autor: Pszczyna »

WYSOKIEGO NAPIĘCIA te do świec

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3059
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#129 Post autor: Tazz »

Pszczyna pisze: 02 kwie 2020, 20:28 WYSOKIEGO NAPIĘCIA te do świec
Tylko że w zafirze nie ma kabli do świec, jest cewka zespolona
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#130 Post autor: Pszczyna »

To jeden element wykluczony
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2020, 21:27 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.

nowson
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:51
Lokalizacja: norge
Model:

#131 Post autor: nowson »

Nie jestem też pewny czy w tym silniku jest silniczek krokowy ....

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3059
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#132 Post autor: Tazz »

A jaki silnik? Bo nawet w profilu nie masz uzupełnionego :lis:
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

nowson
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:51
Lokalizacja: norge
Model:

#133 Post autor: nowson »

sorry... Z18XE 1.8
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2020, 22:20 przez nowson, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3059
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#134 Post autor: Tazz »

No to przepustnica zostaje jako podejrzana i jej elektronika
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

nowson
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:51
Lokalizacja: norge
Model:

#135 Post autor: nowson »

Tazz pisze: 02 kwie 2020, 22:53 No to przepustnica zostaje jako podejrzana i jej elektronika
Jakieś wskazówki na jej diagnostykę i naprawę...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”