Problemy związane z pompą wtryskową
Moderator: Sebu$
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
No to juz wiem ze mam jednowtykowa...ale musze wiecej rozebrac bo wyglada podobnie jak ta pierwsza, ale jest ciut chyba inna... perspektywa
i nie do konca jestem pewien jak ona jest przykrecona. ( na ktorym boku)
Ten wyciek jest od spodu patrzac jak jest przykrecona, nigdzie indziej nie widze.
Fatalne dojscie zeby to sprawdzac na biezaco.
Dlaczego pompa nienaprawialana?
i nie do konca jestem pewien jak ona jest przykrecona. ( na ktorym boku)
Ten wyciek jest od spodu patrzac jak jest przykrecona, nigdzie indziej nie widze.
Fatalne dojscie zeby to sprawdzac na biezaco.
Dlaczego pompa nienaprawialana?
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2011, 18:07 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Bo nie podpisano umowy na dostarczanie części do tej pompy.Wiedzą to którzy próbowali ją naprawić.Wszystkie info na temat naprawy tej pompy to wujek google ma.Może ci cieknie z pod uszczelki pod pokrywą zaworów a wiatr kieruje go po pompie na dół.Były też wycieki z pod sterownika i po pompie leciało na dół od strony silnika.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
No wlasnie wyskakuje na google VP44, ale malo jest na temat roznic pomiedzy pompami. Na pewno sie wiele pojawia pod szyldem FORD-a. Ja google uzywam jak powietrze, ale zeby cos wyszukac trzeba choc troszke znac temat.
Temat pomp do diselkow to delikatnie mowiac tabu do ktorego niewielu sie zabiera bo jest wrecz nie do ruszenia w warunkach domowych.
Znalazlem ten material co zostal zamieszczony na fileserve i zaczynam go studiowac.
Temat pomp do diselkow to delikatnie mowiac tabu do ktorego niewielu sie zabiera bo jest wrecz nie do ruszenia w warunkach domowych.
Znalazlem ten material co zostal zamieszczony na fileserve i zaczynam go studiowac.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
No i prosze pierwsza a może nie gwiazdka znalazł sie gościu co te pompy naprawia.
http://allegro.pl/naprawa-pomp-vp44-psg ... 09382.html z tego co co pisał na innej aukcji to tylko sam sterownik.
http://allegro.pl/naprawa-pomp-vp44-psg ... 09382.html z tego co co pisał na innej aukcji to tylko sam sterownik.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Zbedna ironia.
Ja lubie wiedziec na czym stoje. I szukam wyjasnienia problemu.
W sumie sie zastanawiam dlaczego do tych i podobnych pomp nie ma czesci jezeli ma je polowa samochodow. A ASO krzyczy sobie 7k PLN
dziękuję za poprawę :> KOPERNIK
Ja lubie wiedziec na czym stoje. I szukam wyjasnienia problemu.
W sumie sie zastanawiam dlaczego do tych i podobnych pomp nie ma czesci jezeli ma je polowa samochodow. A ASO krzyczy sobie 7k PLN
dziękuję za poprawę :> KOPERNIK
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2011, 23:53 przez Mattai, łącznie zmieniany 2 razy.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Witam. Mam zafirke 2ooor 2.0dtl. Moj problem polega na tym ze po okolo 10 minutach jazdy gdy zlapie temperature pada mi obrotosciomierz zapala sie chek i kontrolka ukladu chlodzenia ponadto traci moc. W wiekszosci jest to lagodne przejscie padnie obrotomierz zapala sie kontrolki i jedzie dalej bez mocy, a zdarza sie ze przerwie gwaltownie i zgasnie i odpali za trzecim kreceniem. Dodam ze na zimnym silkniku odpala z dotyku i ma pelna moc. Moze ktos doradzi co to jest? Dodam jeszcze ze wczoraj zczytalem bledy P710,P730,P408 i P1320. POZDRAWIAM
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Niekoniecznie sterownik pompy,sam czujnik jak się silnik nagrzeje też może głupieć,a o skrzynie się pytałem bo odczytałeś dwa błędy skrzyni automatycznej,z doświadczenia z ELM 327 wiem że często fałszywie odczytuje błędy Opla ,Najlepiej jakbyś odczytał fejsem dedykowanym do Opla np. Op Com..Brak wskazań obrotomierza to najczęściej wina czujnika wału korbowego, sam czujnik to wydatek ok,240 zł w serwisie.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Tak bo źle mierzy i źle są ustawiane parametry silnika, to chyba jeden z najważniejszych czujników w aucie.
Na forum nawet on jest najczęściej odcinany aby uzyskać zabezpieczenie przed kradzieżą.
Tak nawiasem to przy zwiększonej temperaturze inaczej się zachowuje rdzeń czujnika, stad te zmiany parametrów przy gorącym silniku. Do tego dochodzi punktowe przegrzewanie silnika co dodatkowo może potęgować zafałszowania.
Na forum nawet on jest najczęściej odcinany aby uzyskać zabezpieczenie przed kradzieżą.
Tak nawiasem to przy zwiększonej temperaturze inaczej się zachowuje rdzeń czujnika, stad te zmiany parametrów przy gorącym silniku. Do tego dochodzi punktowe przegrzewanie silnika co dodatkowo może potęgować zafałszowania.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)