Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Qrczak2

#121 Post autor: Qrczak2 »

Okey chłopaki, bede musial go wyciagnac calego i wyczyscic ! pozdrawiam :)

gwizdenson

#122 Post autor: gwizdenson »

Qurczak,spróbuj jeszcze ruszyć ,kopnąć albo oczyścić zaworek podciśnieniowy ten od strony akumulatora.Są tam dwa a chodzi o ten najniżej położony.Właśnie ten zaworek steruje ciśnieniem biobarometrycznym.Kiedyś jak zwalczyłem EGR(cały czas od roku reanimacja,ostatni raz zaglądałem do niego chyba trzy m-ące temu)wyskoczył mi w trasie wiadomy samochodzik z kluczykiem.Gdy podłączyłem do kompa pokazało ten błąd o ciśniniu biobar.Ja wtedy tylko poruszałem tą całą wiązką z zaworkami i minęło.Od tamtego czasu nic nie robiłem(ok. pól roku) i błąd nie wrócił.Zresztą gdzieś na forum też czytałem o tym błędzie,ale nie powiem ci nawet jak był nazwany ten post.

Qrczak2

#123 Post autor: Qrczak2 »

Dzieki Gwizdenson, najpierw wyczyszcze ten zawor, jesli juz z egr em bede mial spokoj to kopne w ten zaworek ;) i sprzedaje ja bo do glowy powoli dostaje z tymi zaworami, zaworkami :)

gwizdenson

#124 Post autor: gwizdenson »

Qurczak nie poddawaj się tak,teraz jaki wóz byś nie kupił w roczniku powyżej 2000,to trafisz na podobne problemy.Jak wszystko doprowadzi się w miarę do ładu to dobrze się tym jeździ.Chociaż z drugiej strony powiem tobie,że trochę już w niego wtopiłem a miał być ideał,i jeszcze parę rzeczy mnie czeka do zrobienia.

Qrczak2

#125 Post autor: Qrczak2 »

Wiesz, mnie sie tym autem jezdzi rewelacyjnie, funkcjonalnosc wozu jest na 6+ no ale jak by te silniki byly inne !!

sylmar

#126 Post autor: sylmar »

EGR to typowa usterka w tych autach. Ja po zakupie postanowiłem powymieniać największe wrzody i teraz mam spokój. Wiem co mam zrobione i jak to jest zrobione. Kupując 10 letnie auto wg mnie nie ma szans na 100% dobry egzemplarz. Silnik 2,2 DTI to bardzo dobry silnik, jedynie osprzęt potrafi być wadliwy. Jak to porobisz to będziesz z auta zadowolony.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#127 Post autor: Dziadek13 »

Samochód chodzi dobrze od razu o tym pisze ale mam taki niedosyt mianowicie chodzi mi o zawór elektryczny do EGR gdy uruchomie silnik to on mi tak warczy jakby sie w nim iskrzyło za jakąś chwile to ucichnie i teraz nie wiem czy to usterka tego zaworu czy coś innego,może ktoś miał z nią do czynienia co by mi rozjaśnił sprawe.
Chodzi mi o zawór nr 4.
Obrazek
foto zapożyczone z innego forum.

koniol

#128 Post autor: koniol »

witam mam pytanie odnośnie EGR co mam zrobić żeby sie tak czesto niezanieczyszczał

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#129 Post autor: Dziadek13 »

Czyścić.... bo na to nie ma rady sadze z wydechu przez turbine walą ci do dolotu i brudzą ci EGR.Ale to jeszcze nic jak byś widział twój dolot t za głowe byś sie chwycił.
Poczytaj.
Dolot klapki zawirowań

darkp1

#130 Post autor: darkp1 »

A ja tylko spytam. Jak po takim czyszczeniu odpowietrzyć układ paliwowy?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#131 Post autor: Harry200 »

Ja pojechałem na Auto złom, kupiłem od starego Forda obudowę filtra paliwa z ręczną pompką,podłączyłem to w układ przelewowy i pompowałem ze trzy minuty aż w paliwie brak było powietrza,rozmontowałem ten mój wynalazek i podłączyłem przelew na swoje miejsce.Po paru obrotach silnik zaskoczył bez problemu..

Szymon78

#132 Post autor: Szymon78 »

ale koledzy macie rozrzut tematyczny.... pierwszy post i temat dotyczy EGR a już na temat pompki paliwa zeszliście...

p.s. co ma czyszczenie EGR-a do odpowietrzenia ul. Paliwowego????? nie kumam

darkp1

#133 Post autor: darkp1 »

Szymon Jankowia, był rzucony link do odpowietrzania kolektora ssącego, to wiąże się z odpowietrzeniem układu paliwowego, o co z ciekawości zapytałem.

pawel_p

#134 Post autor: pawel_p »

u mnie tez występuje błąd EGRu... Cylkicznie co ok 3000km. Skasowanie błędu - spokój na ok 3000km... Zastanawiam się czy da się temu zaradzić?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#135 Post autor: MieHor »

Dopóki nie usuniesz przyczyny, błąd będzie powracał aż w końcu ZA zaniemówi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”