[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Hagen

#136 Post autor: Hagen »

Ja u siebie jak włożyłem regenerowany to nic nie robiłem, nawet błędów nie musiałem kasować

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#137 Post autor: Jaymzarf »

olo018, nie trzeba. Montujesz, podłączasz, kasujesz błędy i gotowe...

Moja rada - na czas montażu odłącz akumulator...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

olo018

#138 Post autor: olo018 »

OK,dzięki :piwo:
Zadałem takie pytanie bo dostałem taką odpowiedź z Brzegu.


W przypadku tego modelu zaworu egr możliwa jest wyłącznie naprawa
Pańskiego
uszkodzonego zaworu - konieczność zeskanowania i powtórnego
wgrania
ustawień elektroniki (nie ma możliwość wcześniejszej wysyłki
już
naprawionej części). Jeśli chce Pan by usługe regeneracji została wykonana kompleksowo (nasza firma jest gwarantem należytego wykonania usługi i ponosi za nią odpowiedzialność) należy przesłać uszkodzony zawór egr gdyż oprócz wymiany podzespołów (część mechaniczna, elektryczna i elektroniczna) przenosimy ustawienia elektroniki (wgranie niewłaściwych ustawień skutkuje wyrzucaniem błędów przez komputer lub "niewidzialnością" zaworu egr dla komputera). Czas naprawy zaworu egr to ok 3 - 4 godziny.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#139 Post autor: Jaymzarf »

olo018, bardzo dziwna odpowiedź... Przecież kupując nowy EGR nie trzeba żadnej adaptacji robić przez komputer.
Elektronika EGR jest tylko elementem wykonawczym a wszelkie sterowanie jest w ECU.
Ona ma za zadanie tak ustawić silnik krokowy jak zażąda komputer ECU.
Jeśli się mylę, niech wypowie się ktoś bardziej zorientowany...

W starszym modelu EGR'a to zadanie przejmowało podciśnienie, w nowszym - elektronika z silnikiem krokowym. Dlatego taki układ zastosowano, by dokładniej móc sterować zaworem i jednocześnie wiedzieć w jakim położeniu się on znajduje.

Lecz jeśli ten warsztat na regenerację daje gwarancję, sądzę, iż warto im wysłać zawór dokładnie spisując nr seryjny przed wysyłką, sprawdzić go po regeneracji, zamontować i cieszyć się brakiem kłopotów. Powiedzmy, że 3 dni bez samochodu można jakoś przeboleć...

PS: jakie są koszta regeneracji pełnej EGR? Chyba niebawem i mnie to będzie czekało....
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

olo018

#140 Post autor: olo018 »

Tu jest link
http://allegro.pl/show_item.php?item=1951970337

Ja chciałem kupić od nich regenerowany z kaucją ,a później odesłać im mój,bo mieszkam w Austrii,więc czas oczekiwania nie będzie kilka dni a kilkanaście.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#141 Post autor: Harry200 »

Jaymzarf pisze:jakie są koszta regeneracji pełnej EGR? Chyba niebawem i mnie to będzie czekało
U mnie oprócz części mechanicznej musiałem wymienić i elektronikę w zaworze ,za to wszystko zapłaciłem coś około 500zł.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#142 Post autor: Jaymzarf »

H,Łajszczak, dzięki za info. Więc się muszę pospieszyć z decyzją zanim padnie elektronika...

olo018, przepraszam, nie spojrzałem na sygnaturkę...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

olo018

#143 Post autor: olo018 »

ale nie wiem za co przepraszasz ?

Awatar użytkownika
zolo
Debiutant
Posty: 49
Rejestracja: 21 paź 2009, 20:54
Lokalizacja: zawiercie
Model:

#144 Post autor: zolo »

Też mi padł EGR i wysłałem do Brzegu do regeneracji. Po miesiącu zaświeciła się ta nieszczęsna kontrolka - zajrzałem do zaworu i okazało się ze nie mogłem ruszyć dźwigienką . Wysłałem go z powrotem w ramach gwarancji . Zobaczymy jak się do tego ustosunkują . Ciekawe czy tylko ja miałem takiego pecha.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#145 Post autor: Harry200 »

Na razie jest to pierwszy opisany przypadek na naszym Forum naprawy w ramach gwarancji przez firmę z Brzegu,napisz jak zakończy się ten przypadek..

Awatar użytkownika
zolo
Debiutant
Posty: 49
Rejestracja: 21 paź 2009, 20:54
Lokalizacja: zawiercie
Model:

#146 Post autor: zolo »

Witam ponownie , dziś dostałem telefon z serwisu. Pan stwierdził zatarcie mechaniczne( wysoka temperatura ) i możliwe przyczyny : wadliwe wtryski , turbina albo przepływka ale po czym odrzucił turbine bo nie było oznak oleju na zaworze , pytał czy kopci , stwierdziłem że delikatnie , to też odrzucil wtryski więc postawił na przepływkę , tłumaczyłem mu że przed wymontowaniem EGR-A byłem na kompie i nic nie wykazało tylko zawór. Pan na to że wcale nie musi pokazywać błędu. Co sądzicie o tym a konkretnie o przepływce .

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#147 Post autor: Harry200 »

Częściowo ma rację,czy są prawidłowe przepływy przez EGR komputer widzi poprzez wskazania przepływki i czujnika doładowania, że zatarł sie mechanicznie przez wadliwą przepływkę to nie bardzo mi sie chce wierzyć..

olo018

#148 Post autor: olo018 »

Ponoć właśnie jak przepływka szwankuje ,ale nie jest jeszcze kaput to nie pokazuje komp nic,a swoją drogą dobrze że kupiłem nowy orginał,nie mam czasu na zabawy z wysyłkami.

Redsik

#149 Post autor: Redsik »

tez mi sie tak wydaje ja swoj EGR czyscilem choc zadnego bledu nie bylo a w srodku jeden wielki syf dziwilem sie jak to moze dzialac poprawnie.

Awatar użytkownika
zolo
Debiutant
Posty: 49
Rejestracja: 21 paź 2009, 20:54
Lokalizacja: zawiercie
Model:

#150 Post autor: zolo »

Zaryzykuję i wymienię tą przepływkę , tylko nie wiem czy kupić oryginał czy zamiennik,może macie jakieś namiary na mój model.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”