Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Przemo1977 pisze:Witam wszystkich , niedawno zakupiłem zafirke ale brak maty głuszącej silnik , tak mają?, czy może poprzednik se ją wyjął? ma ktoś może odsprzedać w rozsądnej cenie?
tak niestety mają w szczególności ZA 1.8
Przemo1977 pisze: ma ktoś może odsprzedać w rozsądnej cenie?
napisz w dziale giełda :>
Ostatnio zmieniony 12 sty 2014, 14:25 przez Tunio999, łącznie zmieniany 1 raz.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein
Nie wiem czy to kwestia tej maty, ale u mnie różnica między 1.8 a 2.2 dość spora na korzyść tej drugiej. Ale tam mogą być jeszcze inne wygłuszenia, nie wiem czy nie ma czegoś dodatkowego na grodzi.
A czy w benzynie to coś daje? U mnie nie ma, miałem w 2.2 benzyna i tam było sporo ciszej. Zastanawiam się czy w łatwy sposób mógłbym też trochę tą Zafi wyciszyć...
emjot pisze:A czy w benzynie to coś daje? U mnie nie ma, miałem w 2.2 benzyna i tam było sporo ciszej. Zastanawiam się czy w łatwy sposób mógłbym też trochę tą Zafi wyciszyć...
Ja ci powiem bo wiem. Też nie miałem w swojej, kupiłem na allegro oryginał z demontażu za 80 zł, założyłem i nie słyszę różnicy. Chciałem nawet pampersa pod silnik kupić, ale dałem se siana Generalnie Zafira nie jest za cicha w środku - to nie jest jednak klasa średnia niestety, i silnik na autostradzie dość głośno daje znać o sobie
w mojej też nie ma - sprowadzona z DE, wg. VIN wyprodukowana dla FR.
i też nie mam zamiaru się tym przejmować
ja tam lubię jak silnik mruczy..
chociaż zdecydowanie lepiej słuchało się V6 w Alfie 156 lub 3-litrowego boxera w Subaru Outback, gdy kiedyś miałem okazję tym pojeździć
mam 1.8 - nie mam wygłuszenia - uważam że niepotrzebne - w moim odczuciu powyżej 120km/h to nadwozie bardziej hałasuje a nie silnik, a z tym nic już nie zrobisz...
...no może z wyjątkiem redukcji prędkości ;-)
Ostatnio zmieniony 08 paź 2013, 22:27 przez bolid, łącznie zmieniany 2 razy.
U mnie siedzi długa skrzynia, więc przy 120kmh silnik nie jest w ogóle problemem. Przy 140kmh też nie jest głośno. Kwestia jest taka, że w Zafirze 2.2 przy podobnych obrotach silnika i prędkości jazdy, było zdecydowanie ciszej. W obu samochodach przy 120kmh mam ok. 3000 obr. Jeśli nie pomaga wyciszenie maski, to gdzie leży różnica?
różnica leży prawdopodobnie w budowie silnika a co za tym idzie w jego kulturze pracy: vide trzycylindrowe silniki benzynowe (np. 1.2 skoda) a czterocylindrowe o tej samej pojemności - te trójki chodzą jak rozklekotane diesle...
inny przykład: V12 mercedesa na którym podczas pracy możesz postawić monetę link
Ostatnio zmieniony 09 paź 2013, 13:34 przez bolid, łącznie zmieniany 1 raz.
Ewidentnie Zafira A jest słabiej wygłuszona niż np mondeo czy vectra, z lat 90 -tych, gdzie też są 4 cylindrowe silniki o podobnych pojemnościach. Zafira to nie klasa średnia, tylko podwyższony kompakt, prawdopodobnie ma cieńsze maty wygłuszające komorę silnika i podłogę stąd hałas