Trzy błędy z komputera - P1635, P0400, P1335

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tom_kaz
Bywalec
Posty: 134
Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#16 Post autor: tom_kaz »

Udało mi się zapisać przejazd i dane dotyczące (m.in):

Engine RPM(rpm)
Turbo Boost & Vacuum Gauge(psi)
Intake Manifold Pressure(psi)
Mass Air Flow Rate(g/s)

Jakich zależności szukać, albo jakie są prawidłowe wartości dla tych parametrów?

Przykładowo, zachowały mi się takie dane, czy można coś z nich wyczytać?

Engine RPM(rpm) | Turbo Boost & Vacuum Gauge(psi) | Intake Manifold Pressure(psi) | Mass Air Flow Rate(g/s)

890 | 0,24 | 14,94 | 92,53
900 | 0,24 | 14,94 | 92,53
954 | 0,24 | 14,94 | 87,25
1369 | 0,24 | 14,94 | 124,37
1572 | 1,54 | 16,24 | 131,01
1998 | 2,27 | 16,97 | 144,67
1998 | 1,83 | 16,53 | 138,95
1085 | 1,11 | 15,81 | 134,64
1334 | 1,69 | 16,39 | 134,64
1567 | 2,99 | 17,69 | 138,73
1798 | 2,99 | 17,69 | 146,31
1611 | 1,4 | 16,1 | 81,53
1377 | 0,38 | 15,08 | 74,2
1377 | 0,38 | 15,08 | 75,83
890 | 0,24 | 14,94 | 82,03
901 | 0,09 | 14,79 | 82,03
1180 | 0,67 | 15,37 | 125,7
1424 | 0,67 | 15,37 | 131,42
1600 | 2,85 | 17,55 | 152,12
1186 | 1,4 | 16,1 | 133,23
1186 | 1,54 | 16,24 | 134,37
1508 | 2,99 | 17,69 | 142,03
1824 | 5,46 | 20,16 | 161,17
2108 | 7,2 | 21,9 | 168,2
2392 | 7,49 | 22,19 | 116,06
2400 | 4,44 | 19,14 | 96
2400 | 2,27 | 16,97 | 90,22
2329 | 1,69 | 16,39 | 86,59
2295 | 1,54 | 16,24 | 86,47
2238 | 1,4 | 16,1 | 85,97
2182 | 1,25 | 15,95 | 87,34
2151 | 1,11 | 15,81 | 81,95
2094 | 0,96 | 15,66 | 83,03
1975 | 0,67 | 15,37 | 80,72
1739 | 0,24 | 14,94 | 66,81
1507 | 0,24 | 14,94 | 70,47
1309 | 0,24 | 14,94 | 76,22
1162 | 0,24 | 14,94 | 76,7
1012 | 0,24 | 14,94 | 79,89
Ostatnio zmieniony 16 lut 2016, 16:54 przez tom_kaz, łącznie zmieniany 2 razy.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#17 Post autor: Janus »

Ciśnienie doładowania (boost) nie powinno przekraczać 2 barów.
Są dwa parametry: rzeczywiste i pożądane. W czasie przyspieszania pożądane skacze szybko do 2 bar, rzeczywiste wzrasta wolniej. Ale generalnie nie powinno przekraczać 2 barów, inaczej będziesz miał przeładowanie.

Do sprawdzenia:
1. Czujnik doładowania
2. Vacuum w układzie podciśnienia
3. Działanie siłownika i elektrozaworu podciśnienia w układzie sterowania WG sprężarki
Janusz

Awatar użytkownika
tom_kaz
Bywalec
Posty: 134
Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#18 Post autor: tom_kaz »

Dzięki za wskazówki.
Czujnik doładowania wywalał błędy, więc został wymieniony na nowy.
Podobnie jak ten od położenia wału.
Jedynie przepływomierz nie był ruszany.
Podciśnienie też nie było sprawdzane, aczkolwiek wężyk od pompy do serwa hamulcowego został wymieniony, bo był już sparciały.

********

Takie pytanie, czy wskazania MAF na biegu jałowym i obrotach ~800 rpm mają prawo dużo się wahać?
Bo pomiar pokazywał 75-77 g/s by po chwili wskoczyć na 125-130 g/s, a potem wracał do tego niższego.
Czy to normalne, czy to MAF sensor świruje?

********

I jeszcze jedno, bo teraz jedyny błąd jaki jestem w stanie wygenerować (i to całkiem świadomie, bo wiem w jakich warunkach błąd występuje) to błąd P1335.
Wskazuje on jak rozumiem na problemy z czujnikiem położenia wałka rozrządu, czy też brakiem informacji o prędkości silnika dla pompy paliwa.
Ale u mnie czujnik został wymieniony (właśnie z powodu tego błędu), a poza tym w pomiarach obroty silnika wskazywane są poprawnie.

Sam problem, a więc i błąd pojawia się tylko zanim silnik się nagrzeje przy około 2500-2700rpm.
I tylko kiedy łagodnie będę podnosił obroty silnika.
Póki będę trzymał obroty nisko (<2500rpm), lub kiedy wdepnę porządnie, autko momentalnie przyspiesza i błąd się nie pojawia.
Poza tym, kiedy temperatura zewnętrzna jest wysoka, błąd również nie występuje.
Auto bez problemu wchodzi na wysokie obroty i prędkości autostradowe.
To co do tego wszystkiego ma błąd P1335?
Ostatnio zmieniony 19 lut 2016, 15:02 przez tom_kaz, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”