szrpanie silnikiem Z18XE
Moderator: Sebu$
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Układ sterowania wtryskiem paliwa:
6235400 - nr katalogowy
UKŁAD, STEROWANIE ELEKTRONICZNE, SYSTEM WTRYSKU PALIWA (NIE PROGRAMOWANY(-A, -E))
Dla silników: Z18XE[2H9] SILNIKI X18XE1[2H9],Z18XE[2H9],Z18XEL[L97]
817715 - nr katalogowy
DYSTRYBUTOR, WTRYSKIWACZ PALIWA
Dla silników: SILNIKI X18XE1[2H9],Z18XE[2H9],Z18XEL[L97]
dane dla ZA Z18XE z 2004 roku.
6235400 - nr katalogowy
UKŁAD, STEROWANIE ELEKTRONICZNE, SYSTEM WTRYSKU PALIWA (NIE PROGRAMOWANY(-A, -E))
Dla silników: Z18XE[2H9] SILNIKI X18XE1[2H9],Z18XE[2H9],Z18XEL[L97]
817715 - nr katalogowy
DYSTRYBUTOR, WTRYSKIWACZ PALIWA
Dla silników: SILNIKI X18XE1[2H9],Z18XE[2H9],Z18XEL[L97]
dane dla ZA Z18XE z 2004 roku.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
witam. wracając do mojego przypadku wymieniłem listwę wtryskową i nic to nie dało. nadal komputer robi korektę do 25% bo dalej nie może i tak jest za uboga mieszanka. nie wiem co może być podmieniłem tez sterownik silnika i nic. może to przepływka bo sonda jest prawie nowa niedawno ją wymieniłem cały czas wyrzuca po170. pomocy
od 2 dni po wyczyszczeniu przeplywki u mnie blad P0170 nie wystepuja jak i nierowna praca silnika na niskich obrotach wszystko wrocilo do normy wiec moze i Tobie pomoze.lakitworog pisze:Wyczyścić przepływomierz środkiem do czyszczenia gażników lub styków elektrycznych. uważać bo płytki w przepływomierzu są szklane! Dobrze wypryskać i doczyścić patyczkami z watą aż będą przeźroczyste i białe!
tak mam lpg zobacz z ta przeplywka moze akurat sie uda.opstry1 pisze:a czy ty masz instalację lpg. u mnie jest tak że nie sterownik chce robić korekty na benzynie czasami tylko robi a na gazie nie ma tego problemu. spróbuję wyczyścić przepływomierz może pomoże ale nie wiem od czego sterownik nie robi korekty. ale dzięki za podpowiedź a może masz jeszcze jakiś pomysł
Witam wszystkich,
mam problem z moim samochodem mianowicie podczas podróży na świeta wyświetliła mi się kontrolka silnika i samochód zaczął szarpac .Na obrotach do 2500rpm gdy wcisne głebiej pedał gazu. po przekroczeniu tego progu obrotów samochód idzie jak powinien. Samochód ma instalacje lpg i na gazie jest to samo tylko bardziej wyczuwalne. Gdzie szukać przyczyny??Jeszcze jedna informacja ze bład silnika po kilku uruchomieniach i postoju znika lecz szarpanie ni ustaje. Prosze o pomoc
mam problem z moim samochodem mianowicie podczas podróży na świeta wyświetliła mi się kontrolka silnika i samochód zaczął szarpac .Na obrotach do 2500rpm gdy wcisne głebiej pedał gazu. po przekroczeniu tego progu obrotów samochód idzie jak powinien. Samochód ma instalacje lpg i na gazie jest to samo tylko bardziej wyczuwalne. Gdzie szukać przyczyny??Jeszcze jedna informacja ze bład silnika po kilku uruchomieniach i postoju znika lecz szarpanie ni ustaje. Prosze o pomoc
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Odczytaj błąd.
Spróbuj metody wypedałowania.
Gaz i hamulec na max wciśnięty i włączyć zapłon.
Liczyć mrugnięcia kontrolki silnika.
Kody są 4-cyfrowe.
Po wyczytaniu błędu będziesz wszystko wiedział.
Spróbuj metody wypedałowania.
Gaz i hamulec na max wciśnięty i włączyć zapłon.
Liczyć mrugnięcia kontrolki silnika.
Kody są 4-cyfrowe.
Po wyczytaniu błędu będziesz wszystko wiedział.
Witam,
byłem dzisiaj zczytać błedy i wyskoczyło mi to:
P0302-cylinder 2 wypadanie zapłonu nieobecny
P1526- błąd regulacji przepustnicy nieobecny
P1550-człon wykonawczy przepustnicy zarządzanie mocą
Co to może oznaczać?
byłem dzisiaj zczytać błedy i wyskoczyło mi to:
P0302-cylinder 2 wypadanie zapłonu nieobecny
P1526- błąd regulacji przepustnicy nieobecny
P1550-człon wykonawczy przepustnicy zarządzanie mocą
Co to może oznaczać?
Witam,
Odgrzebie ten temat, ponieważ mam podobny problem jak autor wątku, opstry1.
Auto zasilane LPG działa idealnie, obie sondy oscylują w normie, korekta długoterminowa po zresetowaniu parametrów adaptacyjnych i tygodniu jazdy na LPG wynosi 1.6, krótkoterminowe of -7 do +7% - więc jest OK.
Podczas jazdy na benzynie mieszanka jest za uboga, nie cały czas, bo sonda oscyluje, ale widać że silnik dostaje za mało paliwa w stosunku do powietrza. Korekty krótkoterminowe oscylują przy maksymalnych wartosciach 18- 20%.
Na odpiętym przepływomierzu sytuacja jest podobna.
Co zostało do tej pory zrobione:
- wymienione świece
- wymienione filtry powietrza i paliwa
- wyczyszczona przepustnica, odetkany kanalik od podcisnienia w przepustnicy
- zresetowane parametry adaptacyjne
- sprawdzona szczelność dolotu
- odłączony przepływomierz, żeby wyeliminować jego wpływ (nie mam innego na podmianę)
Została listwa wtryskowa i pompa paliwa, ale widzę że opstry1 miał bardzo podobną sytuację, nie wiem tylko jak to się w jego przypadku skończyło.
Odgrzebie ten temat, ponieważ mam podobny problem jak autor wątku, opstry1.
Auto zasilane LPG działa idealnie, obie sondy oscylują w normie, korekta długoterminowa po zresetowaniu parametrów adaptacyjnych i tygodniu jazdy na LPG wynosi 1.6, krótkoterminowe of -7 do +7% - więc jest OK.
Podczas jazdy na benzynie mieszanka jest za uboga, nie cały czas, bo sonda oscyluje, ale widać że silnik dostaje za mało paliwa w stosunku do powietrza. Korekty krótkoterminowe oscylują przy maksymalnych wartosciach 18- 20%.
Na odpiętym przepływomierzu sytuacja jest podobna.
Co zostało do tej pory zrobione:
- wymienione świece
- wymienione filtry powietrza i paliwa
- wyczyszczona przepustnica, odetkany kanalik od podcisnienia w przepustnicy
- zresetowane parametry adaptacyjne
- sprawdzona szczelność dolotu
- odłączony przepływomierz, żeby wyeliminować jego wpływ (nie mam innego na podmianę)
Została listwa wtryskowa i pompa paliwa, ale widzę że opstry1 miał bardzo podobną sytuację, nie wiem tylko jak to się w jego przypadku skończyło.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2015, 11:22 przez fabrus, łącznie zmieniany 2 razy.