Utrzymywanie niskiego stanu oleju

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
franc

#16 Post autor: franc »

Mariusz nie chciał bym się tu mądrzyć ale dpf to chyba niema nic wspólnego poziomem oleju
a skoro tobie wzrasta poziom i to znacznie to może oznaczać że płyn chłodzący przedostaje ci się do oleju a to może oznaczać uszczelkę pod głowicą proponuję sprawdzić poziom płynu chłodzącego i go monitorować jakiś czas :(

niuniek

#17 Post autor: niuniek »

Dzieki za sugestie. Jutro umówiłem sie na wymianę oleju i ze znajomym mechanikiem przypatrzymy sie zośce. Gdyby to był płyn chłodzący, to z brązowego oleju powinien się robic majonez. A u mnie nic takiego nie zaobserwowałem.

DD

#18 Post autor: DD »

franc pisze:Mariusz nie chciał bym się tu mądrzyć ale dpf to chyba niema nic wspólnego poziomem oleju
Kolego, nie masz racji. Podczas nieudanego procesu wypalania DPF-a nadwyżka niezużytego do wypalania paliwa spływa po ściankach cylindrów i przedostaje się do miski olejowej z olejem silnikowym. Jest tak na 100%. Miałem te objawy gdy jeździłem ZB 19DT, a procesy wypalania monitorowałem na bieżąco posiadanym oprogramowaniem.
Niuniek, masz rację z ty majonezem.

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#19 Post autor: Czesław »

Ja dzisiaj musiałem wymienić olej bo już raz wysysałem prawie litr a dolewałem świeżego dzisiaj miałem znowu dwa stany oleju , na starym zrobiłem 8 (osiem ) tyś.
Zosia robi codziennie 2x5 km i sobota niedziela 100 i to jest mało dla tego wrzoda dpfa. :mrgreen:
Wytne badziewie :P
czesiek_ze

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#20 Post autor: cns80 »

DD pisze:
franc pisze:Mariusz nie chciał bym się tu mądrzyć ale dpf to chyba niema nic wspólnego poziomem oleju
Kolego, nie masz racji. Podczas nieudanego procesu wypalania DPF-a nadwyżka niezużytego do wypalania paliwa spływa po ściankach cylindrów i przedostaje się do miski olejowej z olejem silnikowym. Jest tak na 100%. Miałem te objawy gdy jeździłem ZB 19DT, a procesy wypalania monitorowałem na bieżąco posiadanym oprogramowaniem.
Niuniek, masz rację z ty majonezem.
Dokładnie tak i nie tylko Opla to dotyczy.
Tak zmieszane paliwo i olej doprowadzają do degradacji panewek i krzywek wału korbowego oraz wałków rozrządu. Należy jak najszybciej wymieniać olej jeśli go przybyło. Dlatego niestety DPF w mieście się nie sprawdza, bo albo będzie mieszał olej z paliwem i niszczył silnik albo będziemy robić bardzo częste wymiany oleju i wyjdzie nam to bardzo drogo w utrzymaniu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#21 Post autor: Flora »

:ot: Pragnę zasygnalizować, że wątek dotyczy ZA, a rozpisujecie się na temat problemów ZB

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#22 Post autor: cns80 »

O ile pamiętam to ZA też miały DPF.
Obrazek

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#23 Post autor: miodzik »

cns80 pisze:O ile pamiętam to ZA też miały DPF.
Nie miały Patryk..

Mają EGR-y, które się zapychają i siadają czasami..

ZA bankowo nie ma DPF-u ;)
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#24 Post autor: Dek »

Perwsza seria ZB z 2005 roku też była bez DPF-ów - ale nie wiem czy wszystkie wersje "mocowe". I to właśnie od tych wersji oprogramowanie służyło do "wycinania" DPF-ów w nowszych modelach.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2015, 13:45 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#25 Post autor: cns80 »

miodzik pisze:ZA bankowo nie ma DPF-u ;)
Czy aby napewno ?
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/op ... ORT&noec=1
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/op ... ORT&noec=1
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/op ... ORT&noec=1
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/op ... ORT&noec=1
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/op ... ORT&noec=1
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/op ... ORT&noec=1
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/op ... ORT&noec=1
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/op ... ORT&noec=1

Ja rozumiem że można się mylić w ofercie ale niemcy raczej dość dokładne mają te informacje i coś za dużo tych pomyłek ;)
Poza tym jakieś 7 stron ogłoszeń ZA ma zaznaczone "partikelfilter".
Uzyskanie zielonej plakietki Euro 4 było by raczej niemożliwe dla DTI bez filtra ale może się mylę :)
Obrazek

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#26 Post autor: miodzik »

Patryk ja serio nie słyszałem kiedykolwiek, żeby ZA miały DPF-a. Sam mam 2.0 DTi w ZA i posiadanie DPF-a nie jest mi w żaden sposób wiadome.

Być może albo sprzedawcy nie wiedzą, że go jako tako nie ma w tych silnikach filtra cząsteczek stałych albo jest on mylony z np katalizatorem umieszczanych w rurach wydechowych.

Nie potrafię tego racjonalnie wytłumaczyć.

Moim zdaniem zaszła jakaś pomyłka.

>>> DPF na wikipedii<<<

Gromadzące się w filtrze cząstki sadzy powodują jego stopniowe zapychanie i utratę wydajności. W części pojazdów stosuje się filtry jednorazowe, wymagające wymiany po zapełnieniu filtra.

Możesz mieć rację, ale jeśli tak to na 100% nie były seryjnie montowane w ZA.

Jakbym miał u siebie DPF na pewno o tym bym już dawno temu wiedział.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2015, 10:41 przez miodzik, łącznie zmieniany 1 raz.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#27 Post autor: janekW67 »

Marcin,sprawdź na naklejce na słupku,po stronie pasażera. Jeśli masz cyfrę 0.5,to masz DPF.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#28 Post autor: Flora »

:mur:

#1 Temat jest w dziale technicznym ZA i dotyczy poziomu oleju
#2 Podpiął się tu niuniek, który posiada ZB
#3 Już kilka razy zostało udowodnione, że 0.5 na tabliczce nie ma za dużo wspólnego z DPFem - trzeba rozkodować VIN

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#29 Post autor: miodzik »

Aby tylko zakończyć OffTopowy wątek dodam, że sprawdziłem VIN, słupek i nie mam nigdzie wzmianki, żebym miał mieć filtr cząsteczek stałych.

Koniec wątku :D

:ot:
Ostatnio zmieniony 16 sty 2015, 17:14 przez miodzik, łącznie zmieniany 1 raz.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Admos

#30 Post autor: Admos »

bylem w polsce na swieta i spotkalem znajomego ktory obecnie jest w niemczech.
Powiedzial mi ze ta moja zafirka to bym tam nie pojezdzil, bo za bardzo zanieczyszcza i trzeba by bylo cos domontowac. Byc moze wlasnie o to mu chodzilo? O DPF wlasnie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”