Ja obstawiam ze powododem takiego zachowania jest ktorys z mechanizmow rozgrzewania silnika.
Jak jest ta temperatura przejsciowa to swiece nie dogrzewaja ukladu z pelna moca, cos tam dziala ale mysle ze to nie dostateczenie.
Poza tym w ukladach benzynowych sa jakies tam obwody ssania, zwiekszanie obrotow, stabilizacja parametrow w funkcji temperatury otoczenia itp.
Glowe dam ze w diselkach , przy tak nieziemskim , zapetleniu wszelakich obwodow , jest cos za to odpowiedzialne.
Tym bardziej ze te silniki ma ja byc ekspoatowane zaraz po odpaleniu. wiec na pewno jest w jakis sposob reagulowane domieszkowanie spalin np w egr zalezne od wielu rzeczy. To ze jest zasyfiony dolot i pojawiaja sie komunikaty p0400 to juz wiadomo ze trzeba czyscic.
Ale np u mnie po poprawieniu szczelnosci to turbina staje deba jak przycisne i jak auto jest rozgrzane to jest przy tych skromnych 101KM naprawde zrywne.
Wiec j.w. stawiam na jakis myk konstrukcyjny silnika. Z czasem on cos nie bardzo funkcjonuje. Stawiam tez po czesci na zasyfiony MFA. Ale mam jakis tam srodek do czyszczenia takich nowoczesnych wynalazkow techniki , zobaczymy jaki bedzie efekt
Sadzac po dokumentacji i stanie hamulcow, stawiam ze tu nikt nigdy nic nie czyscil, znow wyprowadznie autka na prosta....ech.
Podcisnienie pompki vacum
Moderator: Sebu$
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Nie MFA a MAF MassAirFlow - przeoczenie.
Czyszczenie przeplywki nie dalo efektu, czy an tech2 da sie zczytac wartosci zeby sie upewnic ze dziala poprawnie? Jaka tam powinna byc wartosc?
Jak to bedzie ok to prawie na pewno siedzi temat na klapkach zawirowan albo zacina sie ktorys od turbo.
Jak teraz trafily sie upaly to praktycznie klekot nie wystepuje. Jakby rozgrzany mazut na klapach sie rozpuszczal i nie blokowal mechaniki recznie chyba dokladnie sprawdze dzialanie wszystkich silownikow (delikatnie).
Wyzej Koledzy pisali ze jak jest auto wlaczone to regulacji turbo nie da sie ruszyc z miejsca, czyli znaczy suie bedzie cisnienie i to jest ok , bedzie wyrazna zmiana przy obciazeniu na obrotach?
Czyszczenie przeplywki nie dalo efektu, czy an tech2 da sie zczytac wartosci zeby sie upewnic ze dziala poprawnie? Jaka tam powinna byc wartosc?
Jak to bedzie ok to prawie na pewno siedzi temat na klapkach zawirowan albo zacina sie ktorys od turbo.
Jak teraz trafily sie upaly to praktycznie klekot nie wystepuje. Jakby rozgrzany mazut na klapach sie rozpuszczal i nie blokowal mechaniki recznie chyba dokladnie sprawdze dzialanie wszystkich silownikow (delikatnie).
Wyzej Koledzy pisali ze jak jest auto wlaczone to regulacji turbo nie da sie ruszyc z miejsca, czyli znaczy suie bedzie cisnienie i to jest ok , bedzie wyrazna zmiana przy obciazeniu na obrotach?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Witam od dłuższego czasu doskwierał mi problem "samochodu z kluczykiem". Na kompie wyskakiwały błędy P0105 i P1105 zostało sprawdzone praktycznie wszystko (czujnik doładowania, zawory ciśnieniowe pompa vacu itd) wg wskazań kompa ciśnienie doładowania zamiast wzrastać spadało. Dziś dodatkowo z autem z kluczykiem zapaliła się kontrolka z chłodnicą i temperatura silnika zaczęła spadać i wzrastać jak chciała. Autko trafiło do znajomego mechanika który sprawdził oporność na czujniku i wszystko ok. Dopiero po dopięciu wtyku od sterownika pompy okazało się że nie ma przejścia na zaciskach w samej wtyczce całość we wtyczce oraz na sterowniku zostało potraktowane preparatem Kontakt do czyszczenia styków i problem znikł. Ku mojemu zdziwieniu oraz wielkiej radości okazało się iż ciśnienie doładowania również zaczęło poprawnie wskazywać i auto zaczęło się wkręcać na obroty. Nawet nie wiedziałem że tak potrafi :> i Pozdrawiam może się to komuś przyda.