Problem z jazdą na benzynie - na LPG bez przeszkód
Moderator: Sebu$
Ja mam podobny problem. Na gazie śmiga jak rakieta...na benzynie ma dziurę do 3000 obrotów jakby szedł na 3 garki...taki bez mocy...a jak przekroczy owe 3000 to dostaje kopa.
Poza tym błąd p0170 oraz p0130 jest...I sam znika na miesiąc ...później jest 3 miesiące ...I ta tak w koło macieja. Myślę że jazda na benzynie i wizyta u gazownika będzie konieczna...chyba ze wiecie co począć?
Poza tym błąd p0170 oraz p0130 jest...I sam znika na miesiąc ...później jest 3 miesiące ...I ta tak w koło macieja. Myślę że jazda na benzynie i wizyta u gazownika będzie konieczna...chyba ze wiecie co począć?
Ja mam podobny problem. Na gazie śmiga jak rakieta...na benzynie ma dziurę do 3000 obrotów jakby szedł na 3 garki...taki bez mocy...a jak przekroczy owe 3000 to dostaje kopa.
Poza tym błąd p0170 oraz p0130 jest...I sam znika na miesiąc ...później jest 3 miesiące ...I ta tak w koło macieja. Myślę że jazda na benzynie i wizyta u gazownika będzie konieczna...chyba ze wiecie co począć?
Poza tym błąd p0170 oraz p0130 jest...I sam znika na miesiąc ...później jest 3 miesiące ...I ta tak w koło macieja. Myślę że jazda na benzynie i wizyta u gazownika będzie konieczna...chyba ze wiecie co począć?
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Polecam przynajmniej raz w miesiącu przejechać ze 100km na benzynie i nie będzie problemów. A tym czasem zresetować autokorekcję. Jazda na gazie wprowadza zmiany w komputerze i stąd jest problem z pracą silnika ba benzynie.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Prawda się tutaj słabo przebijała. Polecam przeczytać art:
http://lpg-forum.pl/podstawy-montazu-i- ... 32594.html
Oraz zamieszczony tam link:
http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/D ... zu_LPG.pdf
Silnik benzynowy ma mapy odchyłek Długoterminowych (które zmienia rzadko) i które pamięta. Jest to tablica wartości LTFT w funkcji obrotów i obciążenia. Do tego biezący pomiar sondy Lambda, który się przekłada na korektę krótkoterminową. Czas wtrysku paliwa jest wynikiem obliczeń oraz sumy korekty krótko (bieżącej wynikającej z pomiaru Lambda) i długoterminowej (zapamiętanej). Silnik się uczy jakie ma paliwo i ustala taką wartośc LTFT, aby korekta krótkoterminowe oscylowała wokół zera.
LPG powinno być tak dobrze wystrojone, aby silnik benzynowy nie musiał zmieniać korekty długoterminowej (wyuczonej) i była ona taka sama dla Benzyny jak i LPG. Wówczas auto pracuje tak samo dobrze na obu paliwach. Jeśli LPG jest słabo/źle wyregulowane, to komputer Benzynowy, który przy sekwencji ZAWSZE steruje pracą silnika, to komp przy paracy na LPG zmienia korekty, które są prawidłowe dla LPG.
Gdy auto jest zimne, to nie działa jeszcze sonda Lambda i silnik jedzie tylko na korekcie długookresowej (wyuczone), która była dobra dla LPG, a nie jest prawidłowa dla Benzyny.
1. Aby poprawnie wyregulować instalację LPG nie trzeba resetować korekty LPFT wyuczonej (interfejsem), czy jazdą 300km na benzynie. Aczkolwiek jest troszkę łatwiej jeśli rozjazdy nie są duże, ale minimalnie łatwiej.
2. Aby poprawnie wyregulować instalację LPG, to trzeba podczas jazdy obserwować korekty, a dla obszarów "but w podłogę" czasy otwarcia wtryskiwaczy benzynowych. Wszystko trzeba robić na stabilnych warunkach, które na drodze niezwykle trudno uzyskać.
http://lpg-forum.pl/podstawy-montazu-i- ... 32594.html
Oraz zamieszczony tam link:
http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/D ... zu_LPG.pdf
Silnik benzynowy ma mapy odchyłek Długoterminowych (które zmienia rzadko) i które pamięta. Jest to tablica wartości LTFT w funkcji obrotów i obciążenia. Do tego biezący pomiar sondy Lambda, który się przekłada na korektę krótkoterminową. Czas wtrysku paliwa jest wynikiem obliczeń oraz sumy korekty krótko (bieżącej wynikającej z pomiaru Lambda) i długoterminowej (zapamiętanej). Silnik się uczy jakie ma paliwo i ustala taką wartośc LTFT, aby korekta krótkoterminowe oscylowała wokół zera.
LPG powinno być tak dobrze wystrojone, aby silnik benzynowy nie musiał zmieniać korekty długoterminowej (wyuczonej) i była ona taka sama dla Benzyny jak i LPG. Wówczas auto pracuje tak samo dobrze na obu paliwach. Jeśli LPG jest słabo/źle wyregulowane, to komputer Benzynowy, który przy sekwencji ZAWSZE steruje pracą silnika, to komp przy paracy na LPG zmienia korekty, które są prawidłowe dla LPG.
Gdy auto jest zimne, to nie działa jeszcze sonda Lambda i silnik jedzie tylko na korekcie długookresowej (wyuczone), która była dobra dla LPG, a nie jest prawidłowa dla Benzyny.
1. Aby poprawnie wyregulować instalację LPG nie trzeba resetować korekty LPFT wyuczonej (interfejsem), czy jazdą 300km na benzynie. Aczkolwiek jest troszkę łatwiej jeśli rozjazdy nie są duże, ale minimalnie łatwiej.
2. Aby poprawnie wyregulować instalację LPG, to trzeba podczas jazdy obserwować korekty, a dla obszarów "but w podłogę" czasy otwarcia wtryskiwaczy benzynowych. Wszystko trzeba robić na stabilnych warunkach, które na drodze niezwykle trudno uzyskać.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Chyba Kolega chciał napisać: "to komp silnika przy jeździe na źle wyregulowanej instalacji LPG zmienia korekty dla benzyny na takie, które są prawidłowe w oparciu o wskazania sondy lambda przy jeździe na LPG".marcingebus pisze:|(...)Jeśli LPG jest słabo/źle wyregulowane, to komputer Benzynowy, który przy sekwencji ZAWSZE steruje pracą silnika, to komp przy paracy na LPG zmienia korekty, które są prawidłowe dla LPG. (...)
Sekwencja zazwyczaj pracowała w oparciu o sterowanie komputerem silnika, skąd bierze sygnał dawki benzyny (impuls otwarcia wtryskiwacza) i przekalkulowuje to na impuls otwarcia wtryskiwacza gazu. Pewnie są już konstrukcje które są w stanie sterować silnikiem samodzielnie, ale podejrzewam że nie jest to sprawa tania (i nie wiem czy opłacalna...)
Co do korekty - odbywa się w oparciu o sygnał sondy lambda. To jak będzie wyglądała adaptacja komputera silnika, jak mocno się zmodyfikuje w trakcie jazdy na LPG, zależy od emulacji sondy lambda w trakcie jazdy na gazie. Przy braku emulacji adaptacja na pewno będzie się zmieniała.
Janusz