[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
darkp1

#16 Post autor: darkp1 »

Marekww33 pisze:A może postaraj sie delikatnie go obrucić, tak jak stoisz przodem do auta obruszaj go dół-góra i delikatnie przesówaj w strone chłodnicy, może jest zapieczony?
Ale kolega chce tą plastikową osłonę zdjąć, żeby dostać się do tego "ramienia" w egrze.

Marekww33

#17 Post autor: Marekww33 »

więc nie ma z tym problemy wystarczy delika podwazyc i zejdzie.

jaca19665

#18 Post autor: jaca19665 »

niby zeszła ale ja złamałem kawałek obudowy podczas sciągania zakleiłem potem silikonem ale lekko nie było

ZAKROPIOLO

#19 Post autor: ZAKROPIOLO »

Witam wszystkich.
Mam pytanie, czy we wszystkich Zośkach 2.0 DTI jest ten zawór EGR? Pomyślałem o przeczyszczeniu i tak szukam szukam i nie mogę go znaleźć. Poza tym po zdjęciu plastikowej osłony na silniku trochę jest inna budowa. Może u mnie nie ma tego zaworu?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#20 Post autor: MieHor »

Kolego ZAKROPIOLO, z całą pewnością zawór EGR występuje we wszystkich Zafirach DTI (stanowi zasadniczy element spełnienia norm dotyczących spalin EURO (-2 lub -3), ale w zależności od roku modelowego mogą być różne ich typy,
np. w starszych modelach:

Obrazek

(znajduje się na kolektorze dolotowym pod osłoną silnika)

w nowszych modelach:

Obrazek

(zaznaczony kółkiem)

nowszy po wymontowaniu wygląda tak:

Obrazek

ZAKROPIOLO

#21 Post autor: ZAKROPIOLO »

Dzięki MieHor. Już znalazłem to co chciałem. Dzięki za pomoc. Mam po prostu starszy model. Zastanawim się tylko czy w tym na pierwszym zdjęciu również można zdjąć tę plastikową obudowę czy raczej odkręcić go całego. Jest dobry dostęp to może cały?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#22 Post autor: MieHor »

Nie miałem z tym zaworem do czynienia. Wydaje mi się, że lepiej go wymontować i na stole w warsztacie przeprowadzić reanimację, poniżej masz ten EGR rozmontowany:

Obrazek

darkp1

#23 Post autor: darkp1 »

Kolega ZAKRIOPOLO ma szczęście, bo ma tego tańszego EGRa, w razie awarii zapłaci dużo mniej niż ten nowszy.

ZAKROPIOLO

#24 Post autor: ZAKROPIOLO »

Wielkie dzięki chłopy za wyczerpującą poradę. Zastanawiałem się po prostu, jak wygląda to urządzenie za które miałbym zapłacić tyle kasy, gdyby się posypało. Na razie nie obserwuję objawów podobnych do zawieszania się czy szwankowania tego zaworu. A czy się cieszyć czy martwić tym, że to starszy model nie wiem, w praniu się okaże.
Pozdrawiam serdecznie.

Marekww33

#25 Post autor: Marekww33 »

jaca19665 pisze:niby zeszła ale ja złamałem kawałek obudowy podczas sciągania zakleiłem potem silikonem ale lekko nie było
Bedzie juz 2 lata jak jeżdżę bez tego dekielka bo co jakiś czas musze tam psiknąć wiec nie ma sensu go zakładać :)

maniekb

#26 Post autor: maniekb »

Witam,
Panowie, a czy przyczyną padnięcia lub zawieszenia się EGR mogą być takie objawy jak: na wolnych obrotach ok a jak dodam gazu tak powyżej 1,5 tys zapala się żółta kontrolka z kluczykiem, samochód nie reaguje w ogóle na gaz- zero mocy, a z tłumika wali się ostry biały dym. Jak próbuję jechać to max 40km/h. Byłem na kompie i nic nie wykazało a problem jest i Święta bez zośki :( Pomóżcie jeśli mieliście taką awarię bo jest to mój pierwszy diesel i nie mam kompletnie pojęcia o co kaman i wk...wia mnie że jeździłeś 2 m-ce bez problemu od zakupu a tu teraz klapa :evil:

darkp1

#27 Post autor: darkp1 »

Może to być wina EGRa, sam tak miałem i objawy bardzo podobne.

slawek84

#28 Post autor: slawek84 »

Witam Panowie jestem nowy na forum i mam parę pytań, ałto złapało mi błąd egr P0400 (9) układ recyrkulacji spalin nieprawidłowe napięcie, posprawdzałem przewody podciśnienia, podmieniłem przepływomierz i nic, z tym ze błąd sie zapala jak auto sie zagrzeje, jak jest zimny to nic nie ma, teraz pytanko jak wiesza sie egr to obojętnie przy jakiej temp silnika nawet jak jest zimny bo chciałbym go wyczyścić wiem ze trzeba pod tym deklem, a jak go wykręcę to od strony gdzie ten trzpień jest w silniku tez można przeczyścić, czym najlepiej wd40?? pomóżcie panowie

pajak100

#29 Post autor: pajak100 »

Panowie u mnie ten EGR wiesza sie juz prawie cały czas !! (od paru dni) czy to przesmarowanie mu cos jeszcze pomoze?? czy juz mam myslec o wymianie :shock: ? i czy jest sens szukac i kupowac używke czy juz org. ?? :?:

gwizdenson

#30 Post autor: gwizdenson »

Mój EGR był już tak zapieczony,że nie dało się go ruszyć.Mechaniol oczywiście nowy,popracowałem nad nim między innymi WD40 i jeżdżę już tak pól roku.Przez ten czas raz profilaktycznie jeszcze raz go przesmarowałem.A jak już wymieniać to lepiej go zregenerować za 350zł.Jest taka firma ,wysyła się i wymieniają wszystko.Było o tym na forum.Ludzie są zadowoleni z tych regeneracji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”