Niepoprawna praca silnika - Diesel

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
wicia735

#16 Post autor: wicia735 »

sorki za błędy w opisie , to nie mój sam. a dowodu zafirki właściciela nie mam przy sobie. wiem na 100% że jest to diselek z turbinka z 2000r. właścciel wczoraj jeżdzil nim ok. a dzisiaj nie może go odpalic [ mruga ta kontrolka pomarańczowa ze skrzynia] dodam że kontakt z właścicielem mam urtudniony [ brak zasiegu]

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#17 Post autor: Mattai »

No to dorzuce moje nowe spotrzezenie - ten stukot pojawia sie w momencie zwiekszonego obciazenia dla silnika ...np jade 1000 obrotow i mocniej przycisne do 2000 i slychac klekot, jak delikatnie wkrecam to idzie bardzo lekko i cicho... ktorys obwod wplywa na jakis parametr zwiazany z dawkowaniem chyba. Przydalaby sie rada kogos kto zna zasade dzialania tych obwodow na wylot, bo rok bede szukal.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#18 Post autor: sobit »

Kuzyn jeździ seacikiem w dieslu i też mu się wydawał dziwny ten klekot w mojej zosi. Sam na to nie zwracałem na początku uwagi, bo to mój pierwszy diesel. Niestety nie wiem, czym to jest spowodowane. Mattai, tak jak piszesz, klekot pojawia się przy obciążeniu lub na luzie, gdy się depnie do końca i trzyma. Przy stopniowym podnoszeniu obrotów, co 400 obr/min nie słychać.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#19 Post autor: Mattai »

W takim razie to przypadlosc seryjna...czyli szukac zaworku...bo jak czytam na vwgolf passata i paru innych jest podobny objaw w nowych silnikach....zaworki. Wiec weekend z zaworkami
:D
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

samson

#20 Post autor: samson »

Przy gwaltownym dodawaniu gazu pod obciazeniem pracuja klapki zawirowan wiec moze elektrozaworek odpowiadajacy za ich prace(przy aku szary)sprawdz szelnosc tego ukladu. (zaworek, przewod podcisnienia ,membrana z silownikiem klap)przy gwaltownym dodawaniu gazu klapki powinny na moment sie przymknac.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#21 Post autor: Mattai »

klapki slysze pracuja bo jak "recznie" zasymulowalem ladnie bylo slychac jak sie przemieszczaja. i klapia po spadku podcisnienia. co do zaworka to sprawdze bo jego nie ruszalem , wezyki sprawdzalem wizualnie wygladaja na szczelne

Jest jakas sprawdzona metoda na czyszczeni i weryfikacje tego "szarego"? Mozliwe ze to tak powaznie sie klapki nie domykaja? EGR czyscilem...ale nie byl zbyt powaznie zalepiony.
Mozna odlaczyc dla sprawdzenia wezyk od tego "szarego"?
Ostatnio zmieniony 21 maja 2010, 23:16 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

samson

#22 Post autor: samson »

ciegno klapek widac z prawej strony kolektora dolotowego, przytkaj kruciec dopowietrzania na elektrozaworku(ten dolny z filterkiem)to zobaczysz czy ciegno klapek zostanie zazsane jesli tak to obwod jest szczelny.Sam zaworek od strony elektrycznej sprawdzisz jak w linku podanym pare postow wyrzej.

boogoo

#23 Post autor: boogoo »

mattai, klapy zawirowań za cel mają tłumienie drgań silnika podczas gaszenia.Więc jeśli przy wyłączaniu auta nie rzuca silnikiem mocno to klapy możesz zostawic.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#24 Post autor: Mattai »

No to mi potwierdzasz moja teorie. czyli zaworki na pierwszy ogien, dzsiaj demontuje pierwszy za turbina, wezme sobie na stol i przewietrze to i owo .... jak dobrze pamietam dolna czesc spod zatrzaskow trzeba wyjac zeby to przeczyscic...kapiel po 180 tys sie nalezy
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#25 Post autor: sobit »

Ostatnio zauważyłem, że przy wyższych temperaturach i wilgotności powietrza klekot się nie pojawia.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#26 Post autor: Mattai »

No wlasnie....
Ktos na innym wtku sugerowal wtryskiwacze ite okolice...
ale gdyby laly to nie mialbym spalania 4,9 l /100 km na trasie i przy delikatnej jezdzie i w miescie max 7 (czeste wlaczanie i wylaczanie, chociaz w tych upalach jest to mniej odczowalne z racji temperatury)

Ktos sugerowal inne rzeczy, np wspominany na samym poczatku problem pompy

Sprawdzilem i chcialbym wiedziec czy jak u Was sie wdepnie pedal hamulca i przytrzyma mocno 30 sek , nie konieczenie do dechy, to zapala sie na chwile autko z kluczykiem?
Bo moze jak jest chlodniej to moze u mnie nadal dyskretnie podcisnienie szwankuje i stad te wszystkie problemy.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2010, 20:16 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#27 Post autor: sobit »

Sprawdzę z tym hamulcem, ale nie widziałem nigdy, żeby mi się kontrolka oświecała... A spalanie z kompa, czy liczone i przy jakiej jeździe(do ilu kręcisz, no i pedał do ziemi czy delikatnie)?? U mnie też nie przekracza 7.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#28 Post autor: Mattai »

Ja z natury dieslem obchodze sie delikatnie, biegi raczej w okolicy 2000 choc ecodriving mowi inaczej...szkoda silnika. rzadko przekraczam predkosci 90-100 km/h chyba ze lece lepsza droga. Wowczas metoda jest powolne przypieszanie, w koncu obroty maja wplyw na spalanie...ale znacznie mniejszy niz przyspieszanie, najbardziej boli brak 6-tki :-)
Nie mowie, tez lubie czasem przydusic , ale mysle ze z rozssadkiem, szkoda siana na paliwo i naprawy. Nierzadko odkurzalem wydech przy predkosci 160km/h ale na to nie ma wiele miejsca w polsce. Albo gonia sluzby albo niebezpiecznie.
Z ta kontrolka to nie tak od razu - trzeba przytrzymac dluzej pedal, jak u Ciebie nie bedzie to pewnie albo mam serwo albo pompe do wymiany. Choc hamulce pracuja na moje wyczucie dobrze, czasem mam wrazenie jakby sie cos zapowietrzalo...ale to moje subiektywne wrazenie.
Autko w koncu troszke wazy.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#29 Post autor: sobit »

Oglądałem te hamulce i nic mi się nie zaświecało. Możliwe, że za krótko trzymałem pedał lub za słabo... 6 to naprawdę brakuje, a przynajmniej mogły być inaczej dobrane przełożenia... U mnie dodatkowo przy zimnym silniku mocno odczuwalny jest moment włączenia turbo.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#30 Post autor: Mattai »

No ja juz sam nie wiem. Ruszylem wtyczka i przestalo sie zaswiecac, za to nie wiedziec dlaczego ale swieci mi sie chlodnicaz wentylatorem, wczoraj wymieniony plyn, temp jest ok, termostat dziala, pompa nowa, pasek sie nie slizga, ... a ten swieci., bledow w kompie brak techn2 nic nie wykazuje.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”