Świecaca lampka pompy........

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
baczek007

#16 Post autor: baczek007 »

Ok, dostałem fejsa, podłączyłem (oczywiście teraz kontrolka złosliwie sie nie świeci) i mam cos takiego

Kod: Zaznacz cały

OP-COM 090820b - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

OP-COM - Okno odczytu KW2000> 2001|Zafira|Silnik|Z 22 SE
Klucz #1: EF
Klucz #2: 8F
Ustawiony normalny parametr synchronizacji.
VIN: XXXXXXXXXXXXXXXXXXxx
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 05596283 BC
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL  032116265590   
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0006
systemNameOrEngineType:  Z22SE 
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber:  Niezaprogramowany
ProgrammingDate:  FFFFFFFF

Identyfikator: 1A01

Łączna ilość kodów błędów:  1

P0404 - Obieg prądowy recyrkulacji spalin - wartość poza wymaganym zakresem (zawór otwarty)
 (00) - Nie występuje
Wykasowałem ten błąd i teraz o nic sie nie czepia.
Przejmować sie tym, czy niekoniecznie?
Podłącze sie ponownie jak zapali sie lampka.

PS. Jak op-comem wykasować inspekcje, bo nie mogę odnaleźć takiej funkcji?

darkp1

#17 Post autor: darkp1 »

Jak narazie nie ma błędu to się nie przejmuj.

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#18 Post autor: guma75 »

Firek - co do silnika to ( Z18XE ) z tym paliwem to przed gazem palił bez problemu od pyknięcia gaz włozony STAG 4 -zmieniłem na benzynke rano zobacze jak odpali i dam znać. Dlatego pytam bo sporo osób kupuje sonde a wkońcu to nie jest jej wina (a kasy szkoda 350zł) :roll: no chyba że na bank coś z nią -no to wtedy już trzeba i może ta (kontrolka) chuck zniknie :cry: - Dzięki z góry za pomoc :piwo:



No i przejechałem troszke na benzynce i spróbowałem odpalić i elegancko odpala na benzynce i co to sonda? chyba nie.... :cry:
Ostatnio zmieniony 30 cze 2010, 17:09 przez guma75, łącznie zmieniany 1 raz.
GUMA75

baczek007

#19 Post autor: baczek007 »

No i zaświeciło sie bydlę. Podłączyłem kompa i mam:
P0404 - Obieg prądowy recyrkulacji spalin - wartość poza wymaganym zakresem (zawór otwarty)

Wykasowałem błędy - kontrolka zgasła, ale sądze że to kwestia czasu i bedzie znów świecić.
Cóż robić? Zasuwać do mechanika , czy można spróbować zadziałąć coś we własnym zakresie?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#20 Post autor: MieHor »

Ten błąd to objaw zacinającego się zaworu EGR, może jeszcze próbować ratować się smarowaniem tłoczka, jak nie będzie już pomagać to regeneracja lub wymiana zaworu.

baczek007

#21 Post autor: baczek007 »

Poczytałem tutaj o zaślepianie ERG i zastanawiam sie czy jeżeli już chce pogrzebać i wyjąć ten zawór, to może od razu go zaślepić?
Z informacji na w/w stronie www autor daje do zrozumienia, że żadnych negatywnych wpływów dla silnika nie ma, wręcz przeciwnie.
Silnik 2.2 benzyna w najbliższym czasie zagazowana.

darkp1

#22 Post autor: darkp1 »

To trochę inny silnik jest, ale jeśli ten sam EGR to zaślepiaj ;)

baczek007

#23 Post autor: baczek007 »

Po lekturze tego skanu dokumentu, stwierdziłem,że zaślepiam EGR i wstawiam w złączkę "emulator" coby komp problemów nie pokazywał.
Dam znać w przyszłym tygodniu co i jak.


Wie ktoś może, gdzie można kupić taką wtyczkę jak na obrazku? Chodzi o toto fioletowe, do zamocowania płytki do "emulatora".
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”