PROBLEM Z ODPALENIEM

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
lufa23

#16 Post autor: lufa23 »

Witam.
Poczytajcie tutaj http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=2755.
Mnie dziś rano spotkała przykra przygoda...

rjrobson

#17 Post autor: rjrobson »

Witam,
w mojej Zośce mam podobny problem z odpalaniem (po postoju powyżej 24h ale w pozycji przód lekko uniesiony) i mechanik przez telefon stwierdził że to nieszczelnosć na pompie więc wizyta u niego nieunikniona a przy okazji koszty.

Awatar użytkownika
mosfer
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 20 lis 2014, 17:54
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
Model:

#18 Post autor: mosfer »

razor500 pisze:Mam taki problem w zafirze 2.0 dti że raz odpala, raz nie. Czasami nawet plak nie pomaga. Miałem tam uszkodzony napinacz paska od alternatora itp. i pasek był całkowicie luźny i piszczał. Dzisiaj wymieniłem pasek wraz z napinaczem i wszystko z nim jest ok, jest odpowiednio napięty i żadnych pisków nie ma,lecz są problemy z opalaniem. Na początku były problemy z odpaleniem, lecz przy pomocy plaka się udało, ale samochód chodził jedynie na wolnych obrotach, gdy się dodawało gazu to auto się zaczynało duśić i gasło. Gdy się lekko nagrzał, zaczął wkręcać się na obroty, więc pojechałem się przejechać, lecz przy próbie zwrócenia, znów przez moment nie chciał wejść na obroty, po chwili stania na wolnych obrotach, zaczął się wkręcać i pojechałem, rozgrzał się w końcu do końca, pojeździłem chwilę i nie było problemów. W końcu zgasiłem i odpalił bez problemu, później znów zgasiłem poczekałem z minutę i znów odpalił normalnie, lecz po 10 minutowej przerwie, próbowałem odpalić, odpaliła na 2-3 sekundy po czym sama zgasła i już nie chciała odpalić, w końcu spróbowałem przy pomocy plaka,ale akumulator był zbyt słaby, bo rozrusznik ledwo kręcił. Czym to może być spowodowane, potrzebuję auto, a nie mam pomysłów. Proszę o pomoc i z góry dziękuję :)



Witaj

A zczytywałeś bledy z silnika? Pewnie check lub samochod z kluczykiem się zaświecił.
Ostatnio zmieniony 06 mar 2016, 11:20 przez mosfer, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#19 Post autor: Janus »

razor500 pisze:Czym to może być spowodowane, potrzebuję auto, a nie mam pomysłów. Proszę o pomoc i z góry dziękuję :)
Tak na szybko - układ paliwowy w tragicznym stanie. Zapowietrza się w ekspresowym tempie (po 10 min już nie odpalisz). Odpalanie na plaka - powodzenia. Tak to można 126p było uruchamiać. Zatrzesz pompę w ekspresowym tempie i pompa wtryskowa powie papa.
Ostatnio zmieniony 06 mar 2016, 11:19 przez Janus, łącznie zmieniany 2 razy.
Janusz

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#20 Post autor: Janus »

lukasz2508 pisze:Witam serdecznie wszystkich. Posiadam Opla Zafire A 2.0 dti z 2005 roku.
Problem mój objawia się tym iż czasami tj raz na tydzień w okresie zimniejszym (latem nie zaobserwowałem) pojawia się problem z odpaleniem.
A mianowicie czasami postoi 30 minut i nie odpala. A czasami potrafi stać 3 dni i odpali na dotyk przy -5 mrozu.
Podczas próby odpalania nie chce złapać i strasznie wówczas kopci. Po kilku próbach jak zalapie to pomimo wcisnietego pedału gazu do oporu obroty nie chcą przekroczyć 1tys i szarpie silnikiem przy tym jakby się dlawil i również dalej kopci. Po trzymaniu go przez około minute w tym stanie nagle obroty wzrastają i silnik pracuje normalnie. Mija kilka dni odpalania gaszenia i odpalania i wszystko jest w najlepszym porządku aż tu nagle znowu. Żaden check się nie zapala.
Zacząłbym od sprawdzenia filtra paliwa:
1. Kiedy wymieniany wkład i odwadniany filtr
2. Czy działa podgrzewanie
3. Jakość paliwa oraz czy dodajesz jakiś dodatek przeciwko wytrącaniu się parafiny?

PS sprawdź, czy jak zdejmiesz wtyk z czujnika temperatury (jest nad termostatem) czy wtedy auto odpali lepiej czy nie
Ostatnio zmieniony 02 sty 2017, 16:36 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

lukasz2508

#21 Post autor: lukasz2508 »

Filtr wymieniłem sam dwa lata temu. I mniej więcej od tego okresu zaczęło się tak robić. Jedni piszą że trzeba odpowietrzyc inni ze samo się odpowietrzy. Wiec nie odpowietrzalem po wymianie filtra. Tylko ze moim zdaniem jakby to było to na zapowietrzonym układzie źle odpalał by za każdym razem a tu się dzieje raz na dwa tygodnie a dodam że jeżdżę dużo. Nie stosuje żadnych dodatków do paliwa bo jest tego bardzo dużo rodzajów i nie wiem który wybrać. Co do grzania to jak to sprawdzić bo nie kumam.

Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#22 Post autor: Forfiter2012 »

lukasz2508 pisze:Nie stosuje żadnych dodatków do paliwa bo jest tego bardzo dużo rodzajów i nie wiem który wybrać. .
To moim zdaniem błąd. Wybierz jakiś markowy: archoil, LM, Valvoline, Millers czy coś w tym stylu i będzie dobrze. Ja miałem podobne akcje w fordzie tdci jak się okazało miałem wodę w baku/ układzie paliwowym... Później stosowałem różne dodatki do diesla, do układu wtryskowego itd i problem nie wrócił przez kolejne lata.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#23 Post autor: Janus »

lukasz2508 pisze:Filtr wymieniłem sam dwa lata temu. I mniej więcej od tego okresu zaczęło się tak robić
Czyli masz nieszczelny układ paliwowy. Najprawdopodobniej oringi na wejściu/wyjściu do filtra paliwa. Dzieje się to czasami, bo zależy pewnie od temperatury, wibracji, poziomu paliwa w baku.
To że sam filtr się odpowietrzy to bzdura. Nie w tym silniku. Tutaj pompa wtryskowa sama sobie zasysa paliwo z baku. Minimalne nieszczelności = problemy z uruchomieniem, pracą po uruchomieniu. Dodatkowo pęcherzyki w paliwie nie służą za dobrze pompie, która smaruje się właśnie paliwem...
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”