Zafira 2.0 DI 82KM PROBLEM Z KONTROLKĄ SILNIKA

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
JP

#16 Post autor: JP »

Z tego co pamietam hamulec zachowywał sie tak ze za pierwszym docisnięciem był miekki a potem troszke twardniał. Jeden z mechaników powiedział ze TTTM ( ten typ tak ma), jednak po wymianie serwa za kazdym razem hamulec jest taki sam.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#17 Post autor: ekmir »

nelah pisze:Wiecie może jak założony jest wąż podciśnienia przy serwo? Jest szybkozłączka jak na pompie vacum czy zaciśnięty na gorąco jak na zaworku zwrotnym?
Wracam do pytania ponieważ muszę wymienić ten wężyk. Od strony pompy jest dobre dojście i nie powinno być problemu.
Jak to wygląda od strony serwa?

MarcinGTD

#18 Post autor: MarcinGTD »

na serwo jest wciskany

Ja mam podobny problem z tym że zależy jaką mam zamontowaną przepływkę a dokładniej :

Na starej przepływce mam mało mocy ale niema żadnych błędów
ale jak już założę nową oryginał bosch samochodzik odzyskuje moc ale przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na "luzie" wyskakuje p0400 i tryb awaryjny a przy dojeździe na "biegu jest spoko"

mateuszjarosz7

#19 Post autor: mateuszjarosz7 »

Witam. Wrzucilem filmik na youtube z zachowaniem sie mojej kontolki check. Dodam ze jak sie zapali to auto traci moc i obroty maksymale to 3.5 tys obrotow.

https://www.youtube.com/watch?v=IVOQYDD ... e=youtu.be

Wymienilem egr na nowy
wyczyscilem klapy zawirowan i caly ten syf
sprawdzilem pompe vacum daje 0.9
sprawdzilem wszyskie wezyki od podcisnien
nie wiem co dalej
Ostatnio zmieniony 26 mar 2016, 21:46 przez mateuszjarosz7, łącznie zmieniany 1 raz.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#20 Post autor: firek »

Jakie błędy wywala??

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#21 Post autor: Dziadek13 »

Jak się zapali check to jest tryb awaryjny i auto traci moc czyli prawidłowo.
Teraz trza znaleść przyczyne checku mało info podałeś silnik ciepły czy zimny rozumiem że podczas jazdy bo piszesz 3,5 tyś obr sprawdziłeś wężyki ale czy nie wypadł któryś lub źle podłączony układ podciśnienia.
Ja by powiedział jest check jest błąd podpiąć pod komputer i będzie jasno gdzie co i jak a bez komputera możemy ci połowe auta wymienić a problem pozostaje.

mateuszjarosz7

#22 Post autor: mateuszjarosz7 »

W najbliższym czasie nie mam mozliwosci podpiecie pod kompa ale jak sie uda dam znac co i jak. Jestem z okolic Malborka i ciezko o dobrego mechanika w temacie Opla w Dieslu :)



Edit


Uklad podlaczony dobrze (tak mi sie wydaje) szara wtyczke kolo akumulaora steruje kalpami a czarna EGR i zostaje jeszcze turbo VAC wezyk z pompy vacum i OUT wezyk do turbo

Dodam jeszcze ze jak wcisne pedal sprzegla i obroty spadaja do chcek gasnie



Posty pisane w krótkim odstępie czasu proszę scalać - Rybka
Ostatnio zmieniony 26 mar 2016, 22:26 przez mateuszjarosz7, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#23 Post autor: tomzam »

u mnie w vectrze takie objawy były jak padł przepływomierz, ale bez podpięcia pod diagnostykę niczego na pewno się nie dowiesz i nie trzeba do tego żadnego speca, wystarczy żeby miał wtyczke i program

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#24 Post autor: Dziadek13 »

mateuszjarosz7 pisze:Dodam jeszcze ze jak wcisne pedal sprzegla i obroty spadaja do chcek gasnie
Podmień ez od turbo z ez od klapek miejscami i sprawdź, jak będzie ok to wyczyść ez ten od turbo i znowu sprawdź jak dalej będzie błąd to tylko wymiana ez od turbo.
Takie znikające błędy robią się na styku (granicy) pracy przepływomierz, egr i czujnik doładowania.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 27 mar 2016, 11:34 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.

mateuszjarosz7

#25 Post autor: mateuszjarosz7 »

Witam. Problem rozwiązany. Wymieniłem Ez od EGR na nowy i problem znikł;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”