olej miksol jako dodatek do ropy

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#16 Post autor: Dziadek13 »

sobit pisze:Czy ktoś używał specyfików zwiększających liczbę cetanową paliwa i czy widać jakieś zmiany w praktyce??
Czytamy.

Kod: Zaznacz cały

Liczba cetanowa  liczba określająca jakość paliwa  silnikowego do silników z zapłonem samoczynnym (diesla) a konkretniej  zdolność mieszanki paliwowo-powietrznej do samozapłonu.

Podobnie jak w przypadku liczby oktanowej, badanie paliwa odbywa się przez porównanie jego spalania z paliwem wzorcowym powstałym przez mieszanie cetanu C16H32 (LC 100) i ?-metylonaftalenu C11H10 (LO 0). Jeśli spalanie danego paliwa wygląda tak samo jak określona mieszanina tych dwóch substancji, paliwo to ma taką liczbę cetanową jaka jest ilość cetanu w paliwie wzorcowym.

Paliwo o wysokiej liczbie cetanowej spala się szybko, zapala się zaraz po wtryśnięciu do komory spalania, podczas gdy paliwo o niskiej LC pali się wolniej i zapala się później.

Liczba cetanowa oleju napędowego, który tankujemy na stacji wynosi około 50 (PN przewiduje minimalną LC=49, poniżej tej wartości zużycie paliwa zaczyna wzrastać). Silniki okrętowe i przemysłowe pracują już przy LC rzędu 30.

Skłonność oleju napędowego do samozapłonu można podnieść przez dodawanie substancji przyspieszających proces utleniania się składników paliwa.

Liczba cetanowa paliw do silników wysokoprężnych powinna mieścić się w przedziale od 40 do 60. Przyjmuje się, że bardzo korzystnie jest, jeśli paliwo ma liczbę cetanową zbliżoną do 50. Paliwa o niskiej liczbie cetanowej w okolicach 40 powodują twardą pracę silnika, moc silnika obniża się, a w spalinach znajduje się zwiększona ilość niespalonych węglowodorów. Oleje napędowe charakteryzujące się liczbą cetanową zbliżoną do 60 powodują pogorszenie jakości spalania oraz wzrost zużycia paliwa.Oleje napędowe z polskich rafinerii mają gwarantowaną liczbę cetanową większą od 46. 
Żeby wiedzieć jakie paliwo zatankowałem to musiałbym poprosić o certyfikat tego paliwa zobaczyć jaką ma liczbe cetanową i wtedy zdecydować czy dolewać czy nie bo można pogorszyć jakość paliwa w baku.

wendi1

#17 Post autor: wendi1 »

Witam panowie tak jak w temacie ile dolac ml. mixolu na np. 20 ltr. paliwa? nie leje do pełna wiec chciałbym wiedziec ile nalac czy to podzielic np . na 20 ltr. 33 ml. mixolu czy nie te proporcje? dzieki i pozdr.

rafi

#18 Post autor: rafi »

Wtam panowie ja stosuje mixol , na moje to super rozwiązanie , jak pierwszy raz nalałem mixolu to zośka zmieniła tonacje z warczenia na mruczenie efekt ok co do dawkowania to ja na pierwszy raz dałem 300ml na zbiornik 6ml na litr ON a zapobiegawczo to 100ml na zbiornik 2ml na litr ON :lol:

jeryyy

#19 Post autor: jeryyy »

Ludzie nie kombinujcie z dodatkami do paliwa podwyższającymi liczbę cetanową. To jest wielka bzdura co tam piszą, taki specyfik jedynie może "wysuszyć" olej napędowy a w przypadku pompy opla to mocno niewskazane. To nie jest wyścigówka i nikt z tego samochodu wyścigówki nie zrobi,jedynie co to tylko skróci życie auta.Mixol według mnie jak najbardziej bo sam leję 1do 50 i widzę tej zimy że lepiej nawet odpala.Napewno nie zaszkodzi. Pozdrawiam.

marcinzx1

#20 Post autor: marcinzx1 »

witam koledzy i mam pytanko czy miksolu jest jeden rodzaj czy może występuje w wielu ? chciałem kupić ale nie chce strzelić jakieś gafy :oops:
Ostatnio zmieniony 19 gru 2010, 13:28 przez marcinzx1, łącznie zmieniany 1 raz.

jeryyy

#21 Post autor: jeryyy »

Witam. Teraz mixol występuje praktycznie w ofercie każdego producenta olejów, ale jaki byś nie kupił to będzie dobry. Takie czasy, każdy chce sprzedać swoje.W tym przypadku nie ryzykujemy niczym bo problem z wyborem mogą mieć jedynie właściciele dwutaktów. Tam jest on jedynym smarowaniem .

Nuk
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 12 maja 2010, 15:54
Lokalizacja: Śląsk
Model:

#22 Post autor: Nuk »

Mam pytanko czy chodzi o ten MIXOL

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#23 Post autor: Harry200 »

Tak,o ten Mixol chodzi..

Skasowany użytkownik 6483

#24 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Czytam tu o tych domieszkach i powiem wam ,że do końca nie jestem przekonany o zbawiennym działaniu Mixolu ale...no właśnie..ostatnio miałem przykre zdarzenie na stacji paliw w Ostrowie bo wlali mi benzyny do mojego diesla w ilości ok 23 l a reszta czyli ok 35 l to olej napędowy. Przejechalem nieświadomie na tym cholerstwie ponad 400km zanim cos zaczeło sie dziać , auto już jest naprawione , przeczyszczone i działa..ale tak sobie mysle ,że może profilaktycznie wleje ten olej do baku bo moja pompa ostatnimi czasy nieźle sie musiała nacierpieć , działając na tak suchym paliwie . Co Wy o tym sądzicie? Może w moim przypadku to ma jeszcze jakiś sens?

olo018

#25 Post autor: olo018 »

Zaszkodzić na pewno nie zaszkodzi,ja nmam sam zamiar dolewać po 150ml co 2 tankowanie,zobaczę efekty.

Nuk
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 12 maja 2010, 15:54
Lokalizacja: Śląsk
Model:

#26 Post autor: Nuk »

No ja bym jednak uważał na wszystkie tego typu środki Mixol też wlałem kilka razy żadnej różnicy nie było i silnik dalej puszczał czarne chmury. Wpadłem na cudowny pomysł dolania Diesel Spülung
i skończyło się na regeneracji wtrysków.
Jedyny plus tego wszystkiego że teraz Zosia nie kopci w ogóle i dostała większego kopa.

Dlatego zanim coś wlejecie to zastanówcie się dobrze.

bamber8

#27 Post autor: bamber8 »

osobiście lałem mixol do ropy co kilka miesięcy litr na cały bak paliwa do passata TDI,rovera IDT,audi A6 2,5 TDI i kładę głowę na pieniek że nie zaszkodzi,pszesmaruje wtryski,pompę itd a patent polecił mi kumpel co ma 6 mercedesów 814 które jeżdżą na wszyskim i 8 iveco daily które są bardzo czułe na cienkie paliwko i nie tankuje ich na byle stacjach a mixo leje na bieżąco do nich i chodzą jak lalka.

mpawciooo

#28 Post autor: mpawciooo »

pszeszło 300 tyś przejechałem bez mixolu na paliwie głównie z Auchan

Awatar użytkownika
vertal
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 29 gru 2011, 16:42
Lokalizacja: Łowicz
Model:

#29 Post autor: vertal »

Witam dużo jest tu pisane na temat pompy ja mam już trzecią zafire 2,0 DTI na pierwszej przejechalem 430 tyś na drugiej 350 tyś nigdy nic nie robiłem z pompą ....Piszecie żeby lać do ropy Mixol i tu macie troche racji ale nie Mixol tylko --- czerwony olej do pilarek i kosiarek dwusuwów STIHL leje go od 9 lat (100ml na 100 l oleju ) ma dużo lepsze parametry smarne od Mixolu - 9 lat temu szef firmy Bosch powiedział mi (na weselu u mojego brata )lej ten olej a nie będziesz wiedział co to pompa i gdzie ona się znajduje i miał racje .....Pierwszą zafire sprzedałem koledze miała 430 tyś przebiegu teraz ma 510 dużo rzeczy się popsuło ale nie pompa .... Pozdrawiam

sajmer

#30 Post autor: sajmer »

vertal:Daj jakiś link do tego wynalazku jak to wygląda gdzie to kupić dokładan nazwa itd. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”