zwiększające obroty silnika
Moderator: Sebu$
faktycznie tylko u mnie na postoju tak się dzieje z tymi obrotami
[ Dodano: Sro Kwi 06, 2011 08:37 ]
witam czy czujnik ten abs co pisałś gdzie się znajduję? ,chcę go wymienić może to pomoże ,jak ma coś wspólnego z tymi obrotami ,pozdrawiam
[ Dodano: Sro Kwi 06, 2011 08:41 ]
jak się domyślam to ten przy kołach a jak sprawdzić czy prawy czy lewy ?
[ Dodano: Sro Kwi 06, 2011 08:43 ]
[ Dodano: Sro Kwi 06, 2011 21:11 ]
sprawdzałem podnosząc koło i gdy zakręciłem to zwiększają się obroty silika czy to dobrze ?ale od strony kierowcy ,teraz nie wiem z której strony jest odpowiedzialny za to
[ Dodano: Sro Kwi 06, 2011 08:37 ]
witam czy czujnik ten abs co pisałś gdzie się znajduję? ,chcę go wymienić może to pomoże ,jak ma coś wspólnego z tymi obrotami ,pozdrawiam
[ Dodano: Sro Kwi 06, 2011 08:41 ]
jak się domyślam to ten przy kołach a jak sprawdzić czy prawy czy lewy ?
[ Dodano: Sro Kwi 06, 2011 08:43 ]
czujnik abs?MieHor pisze:Czujnik ABS
[ Dodano: Sro Kwi 06, 2011 21:11 ]
sprawdzałem podnosząc koło i gdy zakręciłem to zwiększają się obroty silika czy to dobrze ?ale od strony kierowcy ,teraz nie wiem z której strony jest odpowiedzialny za to
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
U mnie zaobserwowałem podniesienie obrotów do ok 950 gdy na luzie samochód się toczy do przodu, z tego co słyszałem za to odpowiedzialny jest czujnik lewego koła.Jeżeli czujnik by Ci szwankował to w pierwszej kolejności by się wyłączył ABS,jeżeli ABS działa to nie tam bym szukał przyczyny podniesienia obrotów.jak się zatrzymasz to obroty powinny spaść do ok 850 obrotów a u Ciebie zostają podwyższone..
witaj wyskoczyły mi następującę błędy i nie wiem co oznaczają regulacja początku wtrysku -odchyłka regulacji czujnik położenia przepustnicy czujnik 2 usterka obwodu ,gdzie się znajduje ?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Ja też nie wiem jakie to błędy bo nie piszesz.grześ20 pisze:witaj wyskoczyły mi następującę błędy i nie wiem co oznaczają.
Tu domyślam sie zaznaczam że domyślam sie bo brak numeru błędu że zaciera sie tłoczekgrześ20 pisze:regulacja początku wtrysku -odchyłka.
w pompie i czekać cie będzie naprawa pompy no i sterownika bo poleci tranzystor.
I tu potrzebny by był nr błędu bo przepustnicy w dieslu bark,chyba że to sie odnosi do pedalugrześ20 pisze:regulacji czujnik położenia przepustnicy czujnik 2 usterka obwodu ,gdzie się znajduje ?
gazu ale.........
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Ten błąd 1220 i brak mocy ponad 3tkm.
Jak widzisz może zacznij dolewać mixolu do paliwa,ale może być i tak ale nie musi że masz mało paliwa,zapowietrza sie układ,zapchany filtr paliwa ale to pobożne moje życzenia żeby cie na święta pocieszyć.
A po zatarciu leci ten tranzystor w sterowniku.
No i dodatkowe koszty.
Jak widzisz może zacznij dolewać mixolu do paliwa,ale może być i tak ale nie musi że masz mało paliwa,zapowietrza sie układ,zapchany filtr paliwa ale to pobożne moje życzenia żeby cie na święta pocieszyć.
A po zatarciu leci ten tranzystor w sterowniku.
No i dodatkowe koszty.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Błąd P1220 to oprócz usterki pompy często oznacza po prostu braki paliwa w pompie spowodowane nieszczelnościami w zasilaniu ewentualne zapychającym się filtrem,u mnie kiedyś wyskoczył ten błąd jak zatankowałem złe paliwo i zapchałem filtr.Po wymianie filtra i odpowietrzeniu błąd zniknął i samochód chodzi ok.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Vackuometr do ręki i pomierz podciśnienie,zaraz za pompą do elektrozaworu od turbo powinno być full jakie daje pompa vacum a powinna 0.9-0.7.
Podawaj nam nr błędów.
Podawaj nam nr błędów.
Jeżeli wszystko jest ok to możesz podmienić elektrozaworki ten od turbo i ten od egr są te same lub masz śłaby kontakt na wtyku do elektrozaworku wypnij i kontaktem w spry przeczyść.Działanie siłownika turbo.
A teraz czy silownik od turbo powinien chodzić również przy przegazowaniu na postoju czy tylko przy jezdzie ?. Siłownik od turbo sterujacy zaworem Wastegata zaraz po odpaleniu silnika zamyka się (czyli zaciąga dzwignie od turbo) i nie ma prawa drgnąć aż do momentu sygnału z czujnika cisnienia w kolektorze ssacym o zbyt dużym ciśnieniu doładowania (wtedy popuszcza dzwignie wychamowywując turbo).Zawór EGR po zapaleniu silnika otrzymuje podciśnienie w zależności od stanu pompy podciśnienia np 0.7 bara po dodaniu gazu spada do 0.1 bara czyli otwiera doładowanie turbo.
Czujnik przy kolektorze należy przeczyścic - jak jest zapchany to nie włącza się turbo - 2000 obroty.
Czujnik ten obok akumulatora- profilaktycznie można go przedmuchać one razem współpracują.
Dodatek.
Jeżeli podciśnienie jest za małe to sztanga na turbo nie ma odpowiedniego przesuwu a wtrysk jest już wczesny,a turbo jescze nie pompuje i słychac spalanie "stukowe".
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2011, 21:05 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
grześ20 w innym poście napisałeś że przy dodawaniu gazu dymi Ci na czarno,tak jak napisał Dziadek13 w pierwszej kolejności sprawdź jakie masz podcienienie ale po tych Twoich wszystkich objawach gdy odpisałeś że po dodaniu mixolu zauważyłeś poprawę to stawiałbym bym na zacinający się jednak nastawnik dawki..