Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8
Moderator: Sebu$
W końcu koniec szukania. u mnie okazało się że winna jest sonda w kolektorze którą wcześniej wymieniałem na uniwersalną. okazało się że podaje zły sygnał do komputera (0130) komputer źle dawkuje paliwo (0170) przez to samoczynnie przestawia zapłon (0303). im bardziej sonda podawała zły sygnał tym bardziej komputer się rozregulowywał. w końcu doszło do tego że bardzo mocno zaczęły falować obroty, silnik pracował nierówno, szarpał i gasł na wolnych obrotach. mechanik po podłączeniu tech-a jednym przyciskiem przywrócił ustawienia fabryczne komputera i wtedy wyskakiwał już tylko błąd 0130. wymienił sondę na oryginalną i problem znikł. tylko ta cena :-(
witajcie
na zimnym zawsze odpala bez problemu, ale np po przejechaniu kilku km i przerwie kilkuminutowej zdarzy się, że odpala dopiero za 3-4 przekręceniem rozrusznika. Co to może być? Błędów nie wywala żadnych.
na zimnym zawsze odpala bez problemu, ale np po przejechaniu kilku km i przerwie kilkuminutowej zdarzy się, że odpala dopiero za 3-4 przekręceniem rozrusznika. Co to może być? Błędów nie wywala żadnych.
już na gazie, dzisiaj niestety pojawił się także problem po nocnym postoju (pierwszy raz)firek pisze:krzysiek82, Najpierw pytanko czy po tych kilku km to już autko jest gaszone gdy pracowało na LPG, czy jeszcze na benzynie??
na ciepłym to wiem, że trzyma jak powinien temperaturę (sprawdzałem op-comem) na zimnym muszę sprawdzić.firek pisze: Ewentualnie sprawdzałbym wskazania czujnika temperatury jakims fejsikiem na zimnym i na ciepłym silniku..
Panowie,
Problem jest następujący. Postnowiłem dzisiaj po pracy wymienić filtr powietrza i filtr kabinowy. Po wszystkim odpaliłem silnik, bo w planach miałem jeszcze czyszczenie klimy, tankowanie i myjnię. Ale ku mojemu rozczarowaniu silnik dostał bzika - na wolnych obrotach zaczął nierówno pracować i trząść się. Myślałem, że może to chwilowe i posatnowiłem zrobić małą rundkę po okolicy, z nadzieją, że objawy ustąpią. W pewnym momencie zauważyłem, że nie działa wspomaganie hamowania (tak jakby nie pracowała pompka płynu hamulcowego). Zadzwoniłem do mojego mechanika, który powiedział, że prawdopodobnie rozłączył się jakiś przewód przy kolektorze ssącym i nie działa jakiś serwomechanizm. Powiedzial, że sprawę można załatwić samemu, tzreba tylko znaleźć przyczynę. Macie może pomysł gdzie tego szukać? Przejrzałem instrukcję "Sam naprawiam..." i nie znalazłem niczego, co mogłoby mi pomóc. Podajcie proszę jakieś wskazówki.
PS. Wybaczcie wywód, ale starałem się sprawę opisać najdokładniej jak to było możliwe.
Z góry dzięki za pomoc.
PPS. Przeglądam jeszcze raz "Sam naprawiam..." i czyżby chodziło o silnik krokowy biegu jałowego?
Problem jest następujący. Postnowiłem dzisiaj po pracy wymienić filtr powietrza i filtr kabinowy. Po wszystkim odpaliłem silnik, bo w planach miałem jeszcze czyszczenie klimy, tankowanie i myjnię. Ale ku mojemu rozczarowaniu silnik dostał bzika - na wolnych obrotach zaczął nierówno pracować i trząść się. Myślałem, że może to chwilowe i posatnowiłem zrobić małą rundkę po okolicy, z nadzieją, że objawy ustąpią. W pewnym momencie zauważyłem, że nie działa wspomaganie hamowania (tak jakby nie pracowała pompka płynu hamulcowego). Zadzwoniłem do mojego mechanika, który powiedział, że prawdopodobnie rozłączył się jakiś przewód przy kolektorze ssącym i nie działa jakiś serwomechanizm. Powiedzial, że sprawę można załatwić samemu, tzreba tylko znaleźć przyczynę. Macie może pomysł gdzie tego szukać? Przejrzałem instrukcję "Sam naprawiam..." i nie znalazłem niczego, co mogłoby mi pomóc. Podajcie proszę jakieś wskazówki.
PS. Wybaczcie wywód, ale starałem się sprawę opisać najdokładniej jak to było możliwe.
Z góry dzięki za pomoc.
PPS. Przeglądam jeszcze raz "Sam naprawiam..." i czyżby chodziło o silnik krokowy biegu jałowego?