[A] Problemy w układzie świec żarowych
Moderator: Sebu$
kol @cbm80
Jesli mozesz to sprawdz kontrolka czy do wszystkich swiec dochodzi napiecie po przekreceniu stacyjki, sprawdz bo byc moze ktoras fajka nie siedzi dobrze na swiecy, jak u mnie padla mi swieca to po ok 2 tygodniach padla nastepna i pozniej wymienilem wszystkie pomimo ze jeszcze dwie mialem sprawne, a po okolo 3 miesiacach padl mi sterownik, ale ze padl sterownik to uwazam ze to byl zbieg okolicznosci, bo jak ten sterownik rozebralem to na elektronice bylo widac slady wilgoci- a wszystko to dzialo mi sie okolo pazdziernika 2008
z tego co mi wiadomo toblad 0380 to typowy blad swiecy tak wiec sprawdz jeszcze raz swiece, bo cos mi sie wydaje ze masz uszkodzona (zazwyczaj jest to nastepna w kolejnosci- grzanie swiec jest parami "1-3" to jedna para "2-4" to druga para)
sterownik jak u mnie padl to kontrolka palila sie NONSTOP
pozdrowienia
jak bedziesz chcial wiecej sie dowiedziec to podam ci do mnie tel na PW, tylko daj znac tez na PW
kol@ Maciek
jak wczesniej napisalem to ze zapala sie kontrolka to nie oznacza odrazu ze swieczki sie grzeja, po dluzszym postoju komputer wydaje polecenie sprawdzenie min ciaglosci obw elektrycznegoale swieczki nie zostaja zalaczone- no chyba ze jest taka temperatura silnika przy ktorej polecenie z kompa jest OFF (wplyw na te polecenia pochadza z czujnika temp silnika, jak i rowniez ma wplyw na to wszystko temp zewnetrzna jak i miejsce zaparkowanie pojazdu- na dworze lub w garazu)
Jesli mozesz to sprawdz kontrolka czy do wszystkich swiec dochodzi napiecie po przekreceniu stacyjki, sprawdz bo byc moze ktoras fajka nie siedzi dobrze na swiecy, jak u mnie padla mi swieca to po ok 2 tygodniach padla nastepna i pozniej wymienilem wszystkie pomimo ze jeszcze dwie mialem sprawne, a po okolo 3 miesiacach padl mi sterownik, ale ze padl sterownik to uwazam ze to byl zbieg okolicznosci, bo jak ten sterownik rozebralem to na elektronice bylo widac slady wilgoci- a wszystko to dzialo mi sie okolo pazdziernika 2008
z tego co mi wiadomo toblad 0380 to typowy blad swiecy tak wiec sprawdz jeszcze raz swiece, bo cos mi sie wydaje ze masz uszkodzona (zazwyczaj jest to nastepna w kolejnosci- grzanie swiec jest parami "1-3" to jedna para "2-4" to druga para)
sterownik jak u mnie padl to kontrolka palila sie NONSTOP
pozdrowienia
jak bedziesz chcial wiecej sie dowiedziec to podam ci do mnie tel na PW, tylko daj znac tez na PW
kol@ Maciek
jak wczesniej napisalem to ze zapala sie kontrolka to nie oznacza odrazu ze swieczki sie grzeja, po dluzszym postoju komputer wydaje polecenie sprawdzenie min ciaglosci obw elektrycznegoale swieczki nie zostaja zalaczone- no chyba ze jest taka temperatura silnika przy ktorej polecenie z kompa jest OFF (wplyw na te polecenia pochadza z czujnika temp silnika, jak i rowniez ma wplyw na to wszystko temp zewnetrzna jak i miejsce zaparkowanie pojazdu- na dworze lub w garazu)
Czym sie objawialo padniecie zupelne sterownika? Nie grzane byly wcale swiece i auto bylo zupelnie bylo nie do odpalenia?
Co do swiec to po tym jak mi wymieniono i nadal stwierdzilem kontrolke na zimnym znow pojechalem zeby sprawdzic swieczki i wtedy test wykazal ze sa ok. Zdejmowali wszystkie fajki tak wiec mozliwosc poprzednio zlego podlaczenia tez wyeliminowalem a nadal swieci sie kontrolka.
Jak sprawdzasz te swiece na zywca? Bo przeciez zeby sie do nich dostac to trzeba zdemontowac rure od powietrza. A napiecie sprawdzales w stykach w fajkach zdjetych ze swiec?
Co do swiec to po tym jak mi wymieniono i nadal stwierdzilem kontrolke na zimnym znow pojechalem zeby sprawdzic swieczki i wtedy test wykazal ze sa ok. Zdejmowali wszystkie fajki tak wiec mozliwosc poprzednio zlego podlaczenia tez wyeliminowalem a nadal swieci sie kontrolka.
Jak sprawdzasz te swiece na zywca? Bo przeciez zeby sie do nich dostac to trzeba zdemontowac rure od powietrza. A napiecie sprawdzales w stykach w fajkach zdjetych ze swiec?
Objaw padniecia sterownika to ciagle palenie sie kontrolki silnika i nie szlo odpalic silnika, dopiero po dluzszym kreceniu zapalal oczywiscie czarny dym z rury
A swiece sprawdzam na zywca tzn zdejmuje fajki biore przewod i dotykam poszczegolnych swiec- a drugim koncem przewodu pocieram o kleme i sprawdzam czy iskrzy (chyba wiesz o co mi chodzi)jesli tak tzn jest sprawna jesli nie no to hehe
Jesli chodzi o sprawdzenie fajki czy jest tam napiecie to zrob sobie probnik (gdzies na forum jest jak zrobic, uzyj SZUKAJ) wloz do niego jeden koniec przewodu, pamietajac ze tam jest "+" a drugi koniec do "-" i przekrec stacyjke jesli po chwili sie zapali tzn ze jest napiecie podane na swiece jesli nie ma tzn ze sterownik nie podaje napiecia a przyczyn moze byc wiele. Jak stwierdzisz ze niema napiecia w fajce to sproboj odpalic auto i czy po odpaleniu zaswieci sie probnik (kontrolka) jesli tak tzn jest cos nie tak z oprogramowaniem i nalezy sie udac do ASO celem wymiany softu
Poniewaz nie mam schematu elektrycznego i sam nie moge rozwiazac tego problemu i dlatego poszukuje schematu abym mogl cos wiecej zdzialac, dlatego tylko moge polecic ASO jesli sprawdzi sie to co opisalem
A swiece sprawdzam na zywca tzn zdejmuje fajki biore przewod i dotykam poszczegolnych swiec- a drugim koncem przewodu pocieram o kleme i sprawdzam czy iskrzy (chyba wiesz o co mi chodzi)jesli tak tzn jest sprawna jesli nie no to hehe
Jesli chodzi o sprawdzenie fajki czy jest tam napiecie to zrob sobie probnik (gdzies na forum jest jak zrobic, uzyj SZUKAJ) wloz do niego jeden koniec przewodu, pamietajac ze tam jest "+" a drugi koniec do "-" i przekrec stacyjke jesli po chwili sie zapali tzn ze jest napiecie podane na swiece jesli nie ma tzn ze sterownik nie podaje napiecia a przyczyn moze byc wiele. Jak stwierdzisz ze niema napiecia w fajce to sproboj odpalic auto i czy po odpaleniu zaswieci sie probnik (kontrolka) jesli tak tzn jest cos nie tak z oprogramowaniem i nalezy sie udac do ASO celem wymiany softu
Poniewaz nie mam schematu elektrycznego i sam nie moge rozwiazac tego problemu i dlatego poszukuje schematu abym mogl cos wiecej zdzialac, dlatego tylko moge polecic ASO jesli sprawdzi sie to co opisalem
cricet Dzieki za wskazowki. U mnie swiece bylby sprawdzane miernikiem i piszczalo tak wiec nie mialy przerwy. Jest wiec pewnie jeszcze szansa, ze ktoras z fajek nie daje napiecia, a to juz moze byc wina albo kabelka lub braku styku albo w sterowniku padl tylko jeden blok sterowania. Teraz coraz ciezej to przetestowac, tak wiec chyba zaczekam do jesieni.
ale swieczki mozesz kabelkiem sprawdzic nic ci nie zaszkodzi, a co do sterownika to raczej watpie ze padl- stawiam na swieczke
a co do miernika to raczej nie wierze ze pokazal ze sa dobre bo oprnosc swiecy to
0,8 do 1 Ohma, a taka opornosc to nawet przewody od miernika moga miec tak wiec jeszcze raz stawiam na SWIECZKE
a co do miernika to raczej nie wierze ze pokazal ze sa dobre bo oprnosc swiecy to
0,8 do 1 Ohma, a taka opornosc to nawet przewody od miernika moga miec tak wiec jeszcze raz stawiam na SWIECZKE
Tak wiec uporałem się sam z problemem podgrzewania świec. Wystarczy zamontować w dodatkowy opornik przy czujniku cieczy i właczać go w obwód włącznikiem stale zwartym.
Tzn - przecinamy kabelek dochodzący do czujnika cieczy i wlutowujemy opornik o wartości około 2 - 3k oma .Do końcówek opornika należy dolutować włącznik (rozwierny przy naciskaniu) z którego korzystamy tylko przy odpalaniu zimnego silnika. chodzi o to by komputer nie odczytywał błednie temperatury. Sprawdziłem to podłaczając na krótko i wszystko działa jak należy. Pozostał mi jeszcze jeden problem - jak przeciagnąć kabelek z komory silnika do kabiny.
Jak ktoś wie to niech pisze.
Tzn - przecinamy kabelek dochodzący do czujnika cieczy i wlutowujemy opornik o wartości około 2 - 3k oma .Do końcówek opornika należy dolutować włącznik (rozwierny przy naciskaniu) z którego korzystamy tylko przy odpalaniu zimnego silnika. chodzi o to by komputer nie odczytywał błednie temperatury. Sprawdziłem to podłaczając na krótko i wszystko działa jak należy. Pozostał mi jeszcze jeden problem - jak przeciagnąć kabelek z komory silnika do kabiny.
Jak ktoś wie to niech pisze.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Odnośnie możliwości przeciągnięcia przewodów z komory silnika do kabiny - miałem ten sam problem ale po bardzo wnikliwym zaglądaniu od strony silnika na blachy do kabiny znalazłem całkowicie wolny otwór o średnicy ok. 2,5 cm - dokładnie za silnikiem na środku i jakieś 15 - 20 cm poniżej podszybia - dobrze widoczny patrząc po ukosie od prawego reflektora. W kabinie wychodzi tuż pod belką wzmacniającą - można do niego dojść po zdemontowaniu i wyjęciu zestawu bezpieczników. Właśnie tym otworem poprowadziłem potrzebny przewód (oczywiście w peszlu) do MID-a ze złącza od ECU.
benyxxx napisal/a
Nie wiem po co zes wlutowal ten opornik ale domyslam sie ze chcesz oszukac komputer w opornosci czujnika temperatury, wystarczyl by ok 100om- a co ci pokazuje wskaznik temperatury jak wlutowales ten opornik? bo zniego jest rowniez brany sygnal na wskaznik
Problem podgrzewania swiec to nie tylko czujnik temperatury ale rowniz komputer ktory wysyla sygnal do sterownika swiec w celu zalaczenia grzania- o ile sa spelnione pewne warunki
Kod: Zaznacz cały
wlutowujemy opornik o wartości około 2 - 3k oma
Problem podgrzewania swiec to nie tylko czujnik temperatury ale rowniz komputer ktory wysyla sygnal do sterownika swiec w celu zalaczenia grzania- o ile sa spelnione pewne warunki
witam mam problem z odpalaniem rano /temat odpowietrzania znam od a do z/ zrobiłem pomiar rano i auto grzeje świece 20 sek. tem.17 sto. jak podgrzeje 3 razy to pali od kopa. ciekawi mnie czy to czujnik choć pokazuje rezystancje na mierniku , czy brak nowego softu w kompie. Może znacie właściwą oporność czujnika temperatury albo jak wybrnąć z tego problemu?
Witam,
Podczas sprawdzania auto komputerem(KTS+EsiTronic) odczytałem błąd P0380 co wg Esi oznacza- "sterowanie czasem grzania – zwarcie do masy".
Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym lub ma pomysł jak to diagnozować.
Z góry dzięki za odpowiedzi,
Pozdrawiam,
//poprawiony nr błedu //BajBus
Podczas sprawdzania auto komputerem(KTS+EsiTronic) odczytałem błąd P0380 co wg Esi oznacza- "sterowanie czasem grzania – zwarcie do masy".
Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym lub ma pomysł jak to diagnozować.
Z góry dzięki za odpowiedzi,
Pozdrawiam,
//poprawiony nr błedu //BajBus
Ostatnio zmieniony 04 sie 2009, 12:15 przez tazik, łącznie zmieniany 1 raz.
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model: