Problemy związane z użytkowaniem turbosprężarki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
boogoo

#151 Post autor: boogoo »

Zacznij od poprawy styku masy od pompy.Jest podana bezpośrednio z aku.Przy minusowej klemie masz brązowy kabelek w czarnym peszelku-przykręcony śrubką do klemy.Odkręć go i wymień starą masówkę na nową.

don Kamilos

#152 Post autor: don Kamilos »

To nie to. Styki jak nowe... chyba mi padł elektrozaworek przy turbo bo bez względu czy jest napięcie czy nie ma to przejście między vac a out jest... sheisse powinno być napisane na klapach bagażnika w tych autach.


Panowie! SPARK IGNITION pokazał komputer (zapalił się check kiedy mocniej szarpnęło). Początek zapłonu - czyli już wiem, że mam problem z pompą. Teraz pytanie czy jeśli auto normalnie odpala bezproblemowo nie zapowietrza się to jest to problem samego legendarnego tłoczka czy sterownik? pytam żeby nie dać się naciągnąć na remont pompy kiedy problemem jest tłoczek, jego cylinderek albo cewka która nim steruje.

BrN

#153 Post autor: BrN »

Ja mam pytanie na temat żywotności turbosprężarki w z20let miał ktoś jakiś problem? I jak szybko ona może paść?
Ostatnio zmieniony 28 lut 2012, 23:21 przez BrN, łącznie zmieniany 1 raz.

leeoon

#154 Post autor: leeoon »

:lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: To zależy tylko i wyłącznie od kierowcy!Przy złym traktowaniu może paść po kilku tysiącach...Lub po kilkuset...
A co się dzieje? Jakieś objawy?

podbiel

#155 Post autor: podbiel »

steraa pisze:Witam mam problem wjechalem w kauze i od tamtego momentu nie dziala mi turbina czy ktos poradzi mi co to moze byc ?? z Gory dziekuje
Jeśli nie rozwaliło ci turbiny to sprawdź czy się załącza. Przy odpalaniu trzymaj palcami za ten drut co wychodzi z gruszki przy turbinie(potrzebna druga osoba). Jak się nie załącza to sprawdź czy działa elektrozawór od turbiny. jak złapie syfu potrafi się przyciąć. O czyszczeniu poszukaj na forum.
Ostatnio zmieniony 05 sty 2016, 17:40 przez podbiel, łącznie zmieniany 1 raz.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#156 Post autor: Harry200 »

Możesz zdjąć wąż wylotowy powietrza i sprawdź czy Ci się w ogóle obraca wirnik od turbiny,przy gwałtownym schłodzeniu mógł się uszkodzić..

KAROL A

#157 Post autor: KAROL A »

Panowie, gdyby turbo się uszkodziło to w taki sposób jak sugerujecie to......... ten samochód raczej do domu by nie dojechał :lol: pomysł ze sprawdzeniem sztangi warty sprawdzenia, ale uwaga na temperaturę. Jesli stało się to nagle po wjechaniu w kałużę to sugerowałbym na początek sprawdzenie elektryki i węży podciśnienia no i oczywiście wspomnianej sztangi przy turbo ;)

steraa

#158 Post autor: steraa »

podłaczylem sie pod komputer dzis i wyskoczył blad P 1590 - obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia -napięcie za wysokie
Ktos pomoze cio teraz robic??

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#159 Post autor: Harry200 »

Napięcie za wysokie czyli wygląda że masz niekontakt na elektrozaworze od sterowania turbiną albo padł Ci elektrozawór..

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#160 Post autor: sobit »

Panowie a czy ktoś rozbierał ten zawór w kolektorze wydechowym? U mnie są takie objawy jakby był niedomknięty. Wąż dopiero się robi twardy przy 3tyś obr/min. Ruszałem nawet samą sztangą i nic się nie zmieniało. Nieszczelności w dolocie też nie zauważyłem.

joker-71

#161 Post autor: joker-71 »

Witam , bo już nie wiem gdzie pisać , jeśli chodzi o nowy temat to :
Tylko użytkownicy z uprawnieniami dostępu mogą pisać nowe tematy na tym forum.


PW nie mogę wysłać bo:

Aby wysyłac wiadomości musisz napisać 5 postów oraz być zarejestrowanym conajmniej 0 dni.
Serdecznie przepraszamy za niedogodności !


To może podpowiecie jak z tego wybrnąć ?

w mojej zafce schodzi paliwo do oleju na postoju :/ wieczorem jest a rano nie do odpalenioa ( pusty filtr )
mechanik podobno wymienił uszczelniacze wtrysków , co to jeszcze może być ?

i prośba do admina , chciałbym założyć nowy temat , jak będę mógł to napiszę , mam nadzieję że podejdzie ze zrozumieniem do tej odpowiedzi
\

podbiel

#162 Post autor: podbiel »

To znaczy że rano masz więcej oleju o ten stan z filtra czy cofa ci to paliwo do zbiornika? Bo jeśli do zbiornika to może być: pokrywa filtra paliwa lub źle założona uszczelka, trójniki i wężyki przelewowe, zawór zwrotny przy pompie i najbardziej niepożądane - nieszczelności w samej pompie. Jest jeszcze jedna opcja najmniej prawdopodobna - pęknięty któryś z przewodów paliwowych. Obejrzyj dokładnie układ zasilania.tam gdzie masz nieszczelność pojawią się tłuste plamy z oleju.

joker-71

#163 Post autor: joker-71 »

filtr paliwa mam "zmostkowany " przewodem takim przeźroczystym także widzę że nie ma w nim paliwa , także odpada , wężyki od paliwa powymieniał ,przelewowe też , a zaczeło się od tego że pojechałem do mechanika ze względu na "dymienie " z wydechu i pluł mi wydechem takimi tłustymi kropelkami jakby olejem , miałem całą tłustą klapę od bagażnika
mechanik poczyścił kolektory , te uszczelniacze właśnie podobno wymienił
paliwo przed tą naprawą nie schodziło , nie było żadnego problemu z zapalaniem
stwierdził tylko że uszczelniaczami mogło się dostawać paliwo do oleju
teraz jakby sytuacja się powtarza i do tego doszło właśnie spływanie paliwa :/

podbiel

#164 Post autor: podbiel »

Trójniki też wymieniłeś? Musisz posprawdzać jeszcze czy przelewy są dobrze założone. U mnie po wymianie uszczelniaczy mostków też zaczeła się jazda. Wymieniane miałem wężyki od przelewów i po jakimś czasie doszedłem że wcześniej były założone 3,2 i ścisło siedziały na wtryskach. Mechanik założył 3.5 i jeden się zsuwał z końcówki bo na końcówce został kawałek przewodu. Normalnie nie było go widać ale jak wciskałem przelew to zastanowiło mnie dlaczego ten jeden nie wchodzi tak głęboko jak inne i bingo. Po wymianie uszczelniaczy wymieniłem prawie wszystko co było do wymiany: pokrywę filtra, zawór zwrotny i na końcu postanowiłem wymienić jeszcze raz przewody przelewowe razem z trójnikami i dopiero na to trafiłem. Teraz nie mam problemów. Jest jeszcze jeden myk żeby to sprawdzić. Zdejmij z pompy wężyk przelewowy i włóż go do butelki np po małej coli. Zrób otwór w korku i wlej trochę paliwa tak aby wężyk się schował. Ten króciec przy pompie musisz zaślepić. Odpowietrz układ i zobacz co będzie rano.

joker-71

#165 Post autor: joker-71 »

qqrcze :/ no właśnie nie wiem , najgorzej mnie denerwuje że nie wiem czy prawidłowo wszystko z robił , dostał część kasy za robote i myślę że powinien coś z tym zrobić a ja chcę go przypilnować bo to już się ciągnie 3 tygodnie i już mnie strasznie ................

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”