sonda lambda

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#166 Post autor: Maćku »

xbasser, jaki masz typ silnika?
Obrazek

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#167 Post autor: Koenig »

xbasser pisze:(...)

ps.gosc daje 2 lata gwarancji i napisałem mu czy jak zaswieci sie check to mi przyjmie zwrot wiec widze ze sprawdza teraz zeby miec pewnosc ze sie nie bedzie swiecil
130PLZ to dziwnie tanio, cena oryginału to gdzieś w okolicach bodajże 400PLZ. Jeżeli jest to zamiennik to po montażu lub w jakiejś niedalekiej przyszłości może być problem współpracy sondy z ECU silnika, który jest dość wybredny na zamienniki.
Druga kwestia, jeżeli jest możliwy zwrot to prawdopodobnie pod warunkiem, że będziesz miał papier, że instalacji sondy nie dokonał sąsiad w garażu, ale serwis samochodowy + jakiś wydruk z pracy sondy, czyli koszt ok 50zł, chyba, że możesz podbić kwit po znajomości za piwko.
Jeżeli posiadasz instalacje LPG to może się okazać, że gwarancja czy rękojma sprzedawcy na sondę nie dotyczy aut z LPG.

xbasser
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
Imię: DANIEL
Lokalizacja: Łódź
Auto: ZAFIRA A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#168 Post autor: xbasser »

juz Bodek napisał mi jaki mam nr sondy po VINie

z tą gwarancją moze byc jak piszesz ale tak samo bedzie z sonda za 400 pln

sonde z tym nr znalazlem na allegro za 90 pln bez wtyczki ale przeciez mozna uciąć starą i polutowac do nowej , warto sprobowac niz placic prawie 400


EDIT

mam do Was pytanie jeszcze odnosnie wymiany tej sondy , troche chyba pierdzi mi wydech gdzies przy kolektorze i zastanawiam sie czy nie zdjąć portek i nie założyc nowych uszczelek a przy okazji moze bedzie łatwiej wykręcic sonde ?

czy odkrecał ktos z Was moze portki od bloku silnika i zakłaał nowe uszczelki ? jest z tym jakis problem ? na cos trzeba zwrocic uwage ?

chodzi mi o kolektor wydechowy nie portki
Ostatnio zmieniony 03 mar 2016, 01:29 przez xbasser, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 8511

#169 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

xbasser pisze:mam do Was pytanie jeszcze odnosnie wymiany tej sondy , troche chyba pierdzi mi wydech gdzies przy kolektorze i zastanawiam sie czy nie zdjąć portek i nie założyc nowych uszczelek a przy okazji moze bedzie łatwiej wykręcic sonde ?

czy odkrecał ktos z Was moze portki od bloku silnika i zakłaał nowe uszczelki ? jest z tym jakis problem ? na cos trzeba zwrocic uwage ?

chodzi mi o kolektor wydechowy nie portki
Sprawdź sobie czy łącznik elastyczny wydechu nie pierdzi ;)

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#170 Post autor: Mariusz 79 »

Witam, jeśli myślisz o zdjęciu kolektora to najpierw się upewnij czy naprawdę masz nieszczelność między kolektorem a głowicą, czy kolektor jest pęknięty ( bardzo dobry do tego jest zwykły stetoskop lekarski), a na co uważać to przede wszystkim żeby NIE URWAĆ śrub, potem jak go zdejmiesz to dobrze by było sprawdzić płaszczyznę kolektora czy nie jest krzywa, nie ma wżerów,( zalecane planowanie płaszczyzny kolektora), jeśli będziesz miał krzywą to nowa uszczelka długo nie wytrzyma ze względu na to że uszczelka to kawałek cienkiej blaszki która w żaden sposób nie skompensuje krzywizny kolektora, jeszcze kolejność odkręcania ,a na pewno przykręcania śrub ( nakrętek) kolektora go głowicy jest ważna jak i odpowiednia siła. Słyszałem jeszcze że niektórzy zalecają wymianę szpilek na tej samej zasadzie co powinno się wymieniać śruby od głowicy, tak więc wymiana uszczelki nie jest do końca taka prosta. Moja rada dobra diagnoza nieszczelności to podstawa, bez potrzeby lepiej kolektora nie ruszać.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2016, 23:11 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 3 razy.

xbasser
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
Imię: DANIEL
Lokalizacja: Łódź
Auto: ZAFIRA A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#171 Post autor: xbasser »

dziś wziąłem się za wykrecenie sondy zeby przygotowac sobie juz do wymiany ( nowa przyjdzie we wtorek - zakup na allegro) , powiem ze nie bylo łatwo ale poszlo , namoczone wczesniej coca cola i spryskane wd40 poszlo na zimno , musialem przeciąć przewód zeby założyc klucz 22 oczkowy , plaskim nie dało rady

w wolnej chwili wrzuce zdjecie ale chyba kolektor jest pekniety w 2 miejscach przy srubach ale jak nasłuchiwałem to nie słychac tam zadnego pierdzenia wiec chyba po wymianie sondy zostawie jak jest , pierdzi natomiast na łączniku elastycznym

xbasser
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
Imię: DANIEL
Lokalizacja: Łódź
Auto: ZAFIRA A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#172 Post autor: xbasser »

pekniety kolektor , mokry bo polałem troche sruby coca colą :)

Obrazek


i fotka mojej starej sondy :)

Obrazek


czy takie pęknięcia się spawa ? czy trzeba szukac drugiego ?
Ostatnio zmieniony 06 mar 2016, 21:08 przez xbasser, łącznie zmieniany 2 razy.

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#173 Post autor: Mariusz 79 »

Witam, musiałbym zobaczyć u siebie ale te ( PĘKNIĘCIA ) to moim zdaniem NIE pęknięcia tylko Tak ma być, ze względu na rozszerzalność cieplną kolektora, zobacz sobie obrazki kolektora w internecie, moim zdaniem kolektor masz DOBRY nie ruszaj go na razie.
Własnie zobaczyłem w internecie że na NOWYCH też są takie ( PĘKNIĘCIA), mam nadzieje że nie zdążyłeś go odkręcić. Jeśli NIE masz innych ( uszkodzeń ) to kolektor jest DOBRY.
Takie kolektory w 99% pękają na łączeniu tych czterech rur w jedną całość i to przeważnie od spodu.
A co do spawania kolektora to tak kolektor da się pospawać tylko to NIE na zasadzie zwykłego spawania tylko trzeba mieć odpowiedni sprzęt do spawania żeliwa i przed spawaniem trzeba go wsadzić do pieca na odpowiednie rozgrzanie a potem umiejętnie ( odprężać kolektor ) żeby nie pękł, wiem że są magicy co spawają zwykłą elektrodą ale to prowizorka.
Ostatnio zmieniony 06 mar 2016, 23:06 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 4 razy.

xbasser
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
Imię: DANIEL
Lokalizacja: Łódź
Auto: ZAFIRA A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#174 Post autor: xbasser »

nie nic nie odkrecałem jeszcze i raczej go nie bede ruszał narazie , dzięki za odpowiedz
powiedz gdzie widziałeś nowy kolektor z takimi peknieciami jak u mnie ?

patrzę trochę i nic takiego nigdzie nie widziałem
Ostatnio zmieniony 07 mar 2016, 20:11 przez xbasser, łącznie zmieniany 1 raz.

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#175 Post autor: Mariusz 79 »

Witam, wpisz sobie u wujka Googla Kolektor wydechowy opel zafira 1.8 z18xe i zaznacz na grafikę pokarze się dużo zdjęć kolektorów. Ps dodaj sobie do profilu typ silnika, bo musiałem poszukać we wcześniejszych twoich postach jaki masz typ silnika bo od typu zależy czy masz kolektor razem z katalizatorem i te mają takie nacięcia, czy bez katalizatora a te już nie mają tych nacięć.

xbasser
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
Imię: DANIEL
Lokalizacja: Łódź
Auto: ZAFIRA A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#176 Post autor: xbasser »

masz rację , już widzę - pierdoła jestem

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#177 Post autor: Mariusz 79 »

Jeśli nie masz innych zastrzeżeń co do swojego kolektora to znaczy że kolektor jest sprawny i nie trzeba go demontować bo z tego co widzę na zdjęciu to łatwo by nie było żeby go odkręcić, mógłbyś ukręcić parę szpilek.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2016, 21:48 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 1 raz.

xbasser
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
Imię: DANIEL
Lokalizacja: Łódź
Auto: ZAFIRA A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#178 Post autor: xbasser »

założyłem nową sondę w czwartek koszt z przesyłką niecale 100pln , troche zabawy z montażem poniewaz sonda była bez wtyczki trzeba uciąć starą i połączyc zaciskami(w zestawie) z nową ale to przyjemna zabawa, efekt jest taki ze check juz sie nie swieci auto na zimno pracuje bardzo ładnie jestem zadowolony

ponizej link do sondy ktora kupilem

http://allegro.pl/show_item.php?item=4949046225

nie zgodze sie ze stwierdzeniem ze zamiennik sondy jest zły i tylko oryginał , trzeba poprostu umiejetnie dobrac zamiennik

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#179 Post autor: janekW67 »

xbasser pisze: nie zgodze sie ze stwierdzeniem ze zamiennik sondy jest zły i tylko oryginał , trzeba poprostu umiejetnie dobrac zamiennik
Na razie zamiennik pracuje i niech Ci pracuje jak najdłużej, ale nie masz pewności, że w krótkim czasie Ci nie padnie.
Prawie w każdym swoim Oplu wymieniałem sondę i zamienniki niestety nie popracowały za długo.
Oby w Twoim przypadku było inaczej.
Oczywiście!

xbasser
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
Imię: DANIEL
Lokalizacja: Łódź
Auto: ZAFIRA A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#180 Post autor: xbasser »

sa 2 lata gwarancji , jak cos to bede reklamował

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”