Problemy związane z użytkowaniem turbosprężarki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
power

#166 Post autor: power »

joker-71 pisze:stwierdził tylko że uszczelniaczami mogło się dostawać paliwo do oleju
teraz jakby sytuacja się powtarza i do tego doszło właśnie spływanie paliwa
Dlaczego twierdzisz że paliwo dostaje się do oleju. Przybywa go, jest rozrzedzony?
Raczej na pewno paliwo "cofa się" do zbiornika. Radzę sprawdzić tak jak kolega podbiel, szczelność wszystkich połączeń i uszczelek oraz dodatkowo odpowietrzenie zbiornika paliwa.

joker-71

#167 Post autor: joker-71 »

Na bank do oleju,było min i jasny lepki teraz jest ponad max i jak woda a samochod stał nigdzie nie jeździłem

podbiel

#168 Post autor: podbiel »

To jedyne wyjście chyba tylko że pompa w środku jest rozszczelniona i po wałku napędowym wali do środka albo fachman skopał sprawę. Gdzie gościu kupował te uszczelniacze do wtrysków i ile cie to kosztowało?

joker-71

#169 Post autor: joker-71 »

za uszczelniacze ( podobno) 120 + 150 wymiana - z tym że jeszcze wymienił jeszcze jedną część ( od popychaczy) nie umiem tego dokładnie nazwać

podbiel

#170 Post autor: podbiel »

Kupił je rozumiem w serwisie lub u dilera zajmującego się dystrybucją części GM. Naprawdę masz niezły zgryz. Chyba będziesz musiał do niego podjechać i niech posprawdza jeszcze raz. Ja już nie mam więcej pomysłów.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#171 Post autor: Harry200 »

Jeżeli przed wymianą nie było tego problemu i teraz zaczęło przybywać oleju to ewidentnie coś żle założył uszczelnienie trawersów..

pomidorowa8

#172 Post autor: pomidorowa8 »

witam,podczas jazdy zapaliła się kontrolka samochód z kluczykiem auto straciło moc,zwolniłem zredukowałem do biegu drugiego i ruszyłem kontrolka zgasła samochód poszedł normalnie ale za autem została wielka chmura czarnego dymu ,proszę o wyjaśnienie ponieważ mam trasę około 3000 km. do pokonania i trochę się boję , z góry dziękuje pozdrawiam

blackard1212

#173 Post autor: blackard1212 »

witam. też mam problemik z turbinką. silniczek z20let. zapaliła mi się kontrolka serwisowa. zoska straciła kopa. zbiera się jak corsa 1.0, a w końcu ma 192 kucyki. byłem dzisiaj w aso. podłączyli techa i stwierdzili jakiś błąd z kompresją. gościu pogrzebał coś, zdjął jakiś 10 cm gumowy przewód który jest popękany. diagnoza do wymiany zawór sterowania turbiną z przewodami. szukam gdzieś takiej części na allegro ale nic nie mogę wyszperać do tego silnika. a cena z aso powala. 850 pln. podobno sam zawór kosztuje 180 zł ale dostępny jest tylko w tzw. zestawie naprawczym. może koledzy mają jakieś pomysły gdzie tego szukać, bo z tego co mówili w aso to reszta z tego zestawu naprawczego to wężyki. Wyglądają jak od myjki wysokociśnieniowej no ale tyle kasy za kawałek gumy to lekka przesada.

pomidorowa8

#174 Post autor: pomidorowa8 »

panowie powiedzcie coś więcej na ten temat ,dotyczy to spadku mocy ,ja osobiście myślę o przypchanym filtrze albo jeden z wtrysków, poco zaraz komplet naprawczy za 850zł i mam nadzieję ze jak przepalił i kontrolka zgasła to jest ok,ale chyba jutro jade na kompa tej trasy się jednak boję narazie

[ Dodano: Sro Sie 15, 2012 10:45 ]
witam panowie ,komp pokazał błąd P0105 i P1105 mechanik powiedział żebym jeżdził narazie ,powiedzcie więcej na ten temat

Todek

#175 Post autor: Todek »

Może nie ten dział. :oops: Jeżeli tak, to poproszę moda o przeniesienie do właściwego.
Potrzebuję porady, opisu, jak zdemontować turbosprężarkę w Zafirze A 2.0DTI. Muszę to zrobić aby mieć dostęp podczas wykręcania urwanej świecy żarowej. Urwałą się akurat ta na 1 cyl. i króciec od turbiny uniemożliwia prostopadły dostęp do niej.
Potrzebuję przesunąć turbinę o około 2-3 cm w bok. I stąd moje pytanie, ile śrub trzeba odkręcić i jak to zrobić.
I jeszcze jakby ktoś mógł mi podać nr kat. tej uszczelki pomiedzy turbiną, a kolektorem.
Dziękuję z góry.
Obrazek
Generalnie potrzebuję nr kat. OEM tych uszczelek. Bo chya takie idą do montażu turbiny.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2012, 20:03 przez Todek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#176 Post autor: Bodek »

Todek pisze:.....
Generalnie potrzebuję nr kat. OEM tych uszczelek. Bo chya takie idą do montażu turbiny.
W każdym dziale jest do tego stworzony temat, trzeba korzystać :!:

Temat z Forum - części

Obrazek
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2013, 15:51 przez Bodek, łącznie zmieniany 2 razy.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

robson1801

#177 Post autor: robson1801 »

Witam mam zafire 2.0 16V DTI turbina załacza sie przy 2,5 tys. obrotów. Czy to normalne?

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#178 Post autor: GOTI »

robson1801 pisze:Witam mam zafire 2.0 16V DTI turbina załacza sie przy 2,5 tys. obrotów. Czy to normalne?
Tak, 2 - 2,5 obr/min to jest w pełni normalne i każde auto tak ma, oczywiście odstępując od typowo sportowych samochodów w których ta turbo dziura jest wyeliminowana (prawie)
Obrazek

robson1801

#179 Post autor: robson1801 »

Dzięki myślałem ze może coś z turbiną

[ Dodano: Czw Gru 20, 2012 20:09 ]
A ile wytrzymuje turbina bez czyszczenia?

marcin18smi

#180 Post autor: marcin18smi »

Witam

Panowie czy ktoś z Was regenerował już turbinę? Chciałbym wiedzieć jaki jest całościowy koszt mniej więcej.

mam Zafirę 2.0 dti

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”