[A] Przepływomierz - diagnostyka, czyszczenie, wymiana, jaki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#166 Post autor: mariusz_technik »

Nie jest normalne, w tych silnikach wymagane jest co jakiś czas czyszczenie przepustnicy - jest zasyfiona, i kanaliki się zapychają. Trzeba ją zdemontować do dokładnego czyszczenia

artuss811
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 03 kwie 2017, 07:22
Imię: Artur
Lokalizacja: Świdnik
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#167 Post autor: artuss811 »

i to jest powód tego ze w rurze miedzy przepływką a przepustnica jest niewielka ilość oleju

artuss811
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 03 kwie 2017, 07:22
Imię: Artur
Lokalizacja: Świdnik
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#168 Post autor: artuss811 »

Mam drobne pytanie od jakiegoś czasu rano po odpaleniu silnik głupiał obroty skakały 700-2000 nie można było dodać gazu, bo obroty leciały do zera i groziło ze silnik zgaśnie. To wszystko trwało może z minute i wszystko wracało do normy. Pozostawały tylko delikatne szarpanie na wolnych obrotach. Podczas normalnej jazdy żadnych objawów. teoretycznie bo może spalanie większe, albo coś innego ale jeżdżę na gazie. Po odłączeniu przepławki i przejechaniu 400km żadnych problemów z porannym odpalaniem czy wibracjami. Czy można po tym stwierdzić ze przepływka jest do bani i można ja śmiało wymieniać.

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#169 Post autor: mariusz_technik »

Pewnie tak, ale jeszcze podłącz ją na nowo i zobacz czy znowu wystąpią problemy, oraz podstawa to sprawdź błędy podłączając się pod kompa

Jeśli będziesz kupował przepływkę, to najlepiej oryginał vdo siemens, chociaż są też porzadne i markowe tańsze np magneti marelli itp, nie kupuj tylko jakichś tanich zamienników - szkoda na to czasu i nerwów
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2017, 13:27 przez mariusz_technik, łącznie zmieniany 1 raz.

artuss811
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 03 kwie 2017, 07:22
Imię: Artur
Lokalizacja: Świdnik
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#170 Post autor: artuss811 »

polecisz jakiś sklep lub aukcje allegro bo z tym VDO słyszałem ze są podróbki. Sam na aledrogo widziałem zdjęcie niby VDO ale nie ma napisu siemens

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#171 Post autor: mariusz_technik »

Vdo i siemens to jedna firma, jak widzę teraz na pudełkach jest tylko vdo



Tu masz na stronie inter cars wymienione:

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 302040000/


Delphi w dobrej cenie w porównaniu do vdo

http://allegro.pl/przeplywomierz-opel-a ... 54051.html

magneti marelli ma nr 213719630019 , ale nie widzę na allegro

tych topran itp nawet nie bierz pod uwagę, kolega ostatnio zamówił jakiś potencjometr do astry z toprana i nie działało mu to wcale, wywalało błędy, a jak kupił oryginał to problem zniknął, 2 razy musiał kolektor ssący dawać do sciągnięcie w astrze - strata kasy i czasu

Spróbował bym tego Delphi, ale sprzedawcy konkretnego ci nie zareklamuje, patrz na komentarze

artuss811
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 03 kwie 2017, 07:22
Imię: Artur
Lokalizacja: Świdnik
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#172 Post autor: artuss811 »

Chciałem wszystkich poinformować ze moje problemy z nierówno praca silnika na benzynie rozwiązane. Wymieniłem przepływomierz i wyczyściłem przepustnice, sondy ładnie pracują, a silnik mruczy bez żadnych drgań i zero błędów - jak na razie poranne odpalanie i jazda tez odbywa się bez problemów
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2017, 08:38 przez artuss811, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#173 Post autor: mariusz_technik »

Jaką przepływkę kupiłeś? Nową? Pochwal się, przyda się takie info

Stanek
Debiutant
Posty: 35
Rejestracja: 17 wrz 2014, 19:26
Imię: Paweł
Lokalizacja: Lwówek Śl ( DLB )
Auto: Zafira A 1.8 125 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: X18XE

#174 Post autor: Stanek »

A tak z innej beczki-w związku z tym, że moja Zocha zaczęła wariować zacząłem grzebać i po przyjrzeniu się przepływce wydaje mi się, że nie jest ona do końca ok. Zaglądając w jej wnętrze mamy tam takie dwa mostki ( sorki za terminologię, ale z elektroniki jestem noga ), jeden jest połączony czymś tam, a drugi nie ma nic...a coś mi się wydaje, że powinien.
Załączniki
20170502_133745.jpg

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#175 Post autor: ojciec polak »

Stanek pisze: jeden jest połączony czymś tam, a drugi nie ma nic...a coś mi się wydaje, że powinien.

Powinno być połączone drucikiem. W mojej tak jest.

artuss811
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 03 kwie 2017, 07:22
Imię: Artur
Lokalizacja: Świdnik
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#176 Post autor: artuss811 »

mariusz_technik pisze:Jaką przepływkę kupiłeś? Nową? Pochwal się, przyda się takie info
z aledrogo użytkownik jarcars VDO, choć na opakowaniu nie pisze VDO a na obudowie pisze siemens czyli pewnie oryginał

Press
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 18 maja 2014, 20:44
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira A 1,8 PB+LPG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#177 Post autor: Press »

Cześć
Jak już kiedyś ktoś powiedział - najlepszą metodą na weryfikację przepływomierza jest podmiana na sprawny. Z racji tego że znowu zaczynam walkę z falującymi obrotami na zimnym silniku i brakiem reakcji na gaz, szukam kogoś z okolic Gliwic kto mógłby wypożyczyć sprawny przepływomierz.
Pozdrawiam

tomcioxl
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:33
Imię: Tomasz
Lokalizacja: BGR
Auto: zafira a
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#178 Post autor: tomcioxl »

czytałem, czytałem i nie znalazłem nic takowego co u mnie się dzieje.
ale do rzeczy - pacjent to ZA 1.8 125km 2001
dolegliwości:
-brak mocy powyżej 2000 obr/min na biegu jałowym (pod obciążeniem jeszcze gorzej)
-pali z 20l/100km
-na postoju pokazuje 1.3l/h
-op com pokazuje P100 - za niskie napięcie przepływomierza- obecny (brak możliwości skasowania)
-falowania obrotów brak

co zrobiłem:
-sterownik oddany do naprawy, niby dobra firma na Pomorzu - naprawili i dalej nic
-wyjąłem całą wiązkę (tą od przepływki) kable całe
-po wypięciu przeplywomierza powinien przejść w tryb awaryjny i chodzić normalnie, lecz żadnej reakcji nie ma dalej v-0 i 0kg

pomysły:

-wyjąć 2 wiązkę i też spr. chodź tam żadne kable do przepływki nie idą
- może jakieś ukryte zwarcie, że nie daje prądu ? (może ktoś ma schematy pinów z opisem do przepływomierza mojego typu)

pomocy pomóżcie, bo nie wiem co już robić
Ostatnio zmieniony 23 paź 2017, 21:08 przez tomcioxl, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 16629

#179 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Z tego co piszesz wynika, że nawet z przepływomierzem pokazuje zerowy przepływ powietrza, więc podejrzewam uszkodzoną wiązkę do niej. Wyjąłeś kable i nic, ale prześwieciłeś kabelki? Zdarza się uszkodzenie wtyczki do samego komputera, być może tam coś jest nie tak i sterownik chodzi cały czas w trybie awaryjnym, ale to spalanie to trochę dziwna sprawa... możesz jakiś elektronik to ogarnie?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#180 Post autor: Janus »

tomcioxl pisze: -op com pokazuje P100 - za niskie napięcie przepływomierza- obecny (brak możliwości skasowania)
Jeżeli to samo dzieje się na włączonym jak i wyłączonym przepływomierzu, to stawiam na zwarcie kabla z sygnałem wyjściowym z przepływki do masy
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”