[A] Przepływomierz - diagnostyka, czyszczenie, wymiana, jaki
Moderator: Sebu$
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
-
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 07:22
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Świdnik
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Mam drobne pytanie od jakiegoś czasu rano po odpaleniu silnik głupiał obroty skakały 700-2000 nie można było dodać gazu, bo obroty leciały do zera i groziło ze silnik zgaśnie. To wszystko trwało może z minute i wszystko wracało do normy. Pozostawały tylko delikatne szarpanie na wolnych obrotach. Podczas normalnej jazdy żadnych objawów. teoretycznie bo może spalanie większe, albo coś innego ale jeżdżę na gazie. Po odłączeniu przepławki i przejechaniu 400km żadnych problemów z porannym odpalaniem czy wibracjami. Czy można po tym stwierdzić ze przepływka jest do bani i można ja śmiało wymieniać.
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Pewnie tak, ale jeszcze podłącz ją na nowo i zobacz czy znowu wystąpią problemy, oraz podstawa to sprawdź błędy podłączając się pod kompa
Jeśli będziesz kupował przepływkę, to najlepiej oryginał vdo siemens, chociaż są też porzadne i markowe tańsze np magneti marelli itp, nie kupuj tylko jakichś tanich zamienników - szkoda na to czasu i nerwów
Jeśli będziesz kupował przepływkę, to najlepiej oryginał vdo siemens, chociaż są też porzadne i markowe tańsze np magneti marelli itp, nie kupuj tylko jakichś tanich zamienników - szkoda na to czasu i nerwów
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2017, 13:27 przez mariusz_technik, łącznie zmieniany 1 raz.
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Vdo i siemens to jedna firma, jak widzę teraz na pudełkach jest tylko vdo
Tu masz na stronie inter cars wymienione:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 302040000/
Delphi w dobrej cenie w porównaniu do vdo
http://allegro.pl/przeplywomierz-opel-a ... 54051.html
magneti marelli ma nr 213719630019 , ale nie widzę na allegro
tych topran itp nawet nie bierz pod uwagę, kolega ostatnio zamówił jakiś potencjometr do astry z toprana i nie działało mu to wcale, wywalało błędy, a jak kupił oryginał to problem zniknął, 2 razy musiał kolektor ssący dawać do sciągnięcie w astrze - strata kasy i czasu
Spróbował bym tego Delphi, ale sprzedawcy konkretnego ci nie zareklamuje, patrz na komentarze
Tu masz na stronie inter cars wymienione:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 302040000/
Delphi w dobrej cenie w porównaniu do vdo
http://allegro.pl/przeplywomierz-opel-a ... 54051.html
magneti marelli ma nr 213719630019 , ale nie widzę na allegro
tych topran itp nawet nie bierz pod uwagę, kolega ostatnio zamówił jakiś potencjometr do astry z toprana i nie działało mu to wcale, wywalało błędy, a jak kupił oryginał to problem zniknął, 2 razy musiał kolektor ssący dawać do sciągnięcie w astrze - strata kasy i czasu
Spróbował bym tego Delphi, ale sprzedawcy konkretnego ci nie zareklamuje, patrz na komentarze
-
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 07:22
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Świdnik
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Chciałem wszystkich poinformować ze moje problemy z nierówno praca silnika na benzynie rozwiązane. Wymieniłem przepływomierz i wyczyściłem przepustnice, sondy ładnie pracują, a silnik mruczy bez żadnych drgań i zero błędów - jak na razie poranne odpalanie i jazda tez odbywa się bez problemów
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2017, 08:38 przez artuss811, łącznie zmieniany 1 raz.
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
-
- Debiutant
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 19:26
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Lwówek Śl ( DLB )
- Auto: Zafira A 1.8 125 km
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: X18XE
A tak z innej beczki-w związku z tym, że moja Zocha zaczęła wariować zacząłem grzebać i po przyjrzeniu się przepływce wydaje mi się, że nie jest ona do końca ok. Zaglądając w jej wnętrze mamy tam takie dwa mostki ( sorki za terminologię, ale z elektroniki jestem noga ), jeden jest połączony czymś tam, a drugi nie ma nic...a coś mi się wydaje, że powinien.
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
-
- Debiutant
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 maja 2014, 20:44
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Opel Zafira A 1,8 PB+LPG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Cześć
Jak już kiedyś ktoś powiedział - najlepszą metodą na weryfikację przepływomierza jest podmiana na sprawny. Z racji tego że znowu zaczynam walkę z falującymi obrotami na zimnym silniku i brakiem reakcji na gaz, szukam kogoś z okolic Gliwic kto mógłby wypożyczyć sprawny przepływomierz.
Pozdrawiam
Jak już kiedyś ktoś powiedział - najlepszą metodą na weryfikację przepływomierza jest podmiana na sprawny. Z racji tego że znowu zaczynam walkę z falującymi obrotami na zimnym silniku i brakiem reakcji na gaz, szukam kogoś z okolic Gliwic kto mógłby wypożyczyć sprawny przepływomierz.
Pozdrawiam
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 17 sie 2016, 14:33
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: BGR
- Auto: zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
czytałem, czytałem i nie znalazłem nic takowego co u mnie się dzieje.
ale do rzeczy - pacjent to ZA 1.8 125km 2001
dolegliwości:
-brak mocy powyżej 2000 obr/min na biegu jałowym (pod obciążeniem jeszcze gorzej)
-pali z 20l/100km
-na postoju pokazuje 1.3l/h
-op com pokazuje P100 - za niskie napięcie przepływomierza- obecny (brak możliwości skasowania)
-falowania obrotów brak
co zrobiłem:
-sterownik oddany do naprawy, niby dobra firma na Pomorzu - naprawili i dalej nic
-wyjąłem całą wiązkę (tą od przepływki) kable całe
-po wypięciu przeplywomierza powinien przejść w tryb awaryjny i chodzić normalnie, lecz żadnej reakcji nie ma dalej v-0 i 0kg
pomysły:
-wyjąć 2 wiązkę i też spr. chodź tam żadne kable do przepływki nie idą
- może jakieś ukryte zwarcie, że nie daje prądu ? (może ktoś ma schematy pinów z opisem do przepływomierza mojego typu)
pomocy pomóżcie, bo nie wiem co już robić
ale do rzeczy - pacjent to ZA 1.8 125km 2001
dolegliwości:
-brak mocy powyżej 2000 obr/min na biegu jałowym (pod obciążeniem jeszcze gorzej)
-pali z 20l/100km
-na postoju pokazuje 1.3l/h
-op com pokazuje P100 - za niskie napięcie przepływomierza- obecny (brak możliwości skasowania)
-falowania obrotów brak
co zrobiłem:
-sterownik oddany do naprawy, niby dobra firma na Pomorzu - naprawili i dalej nic
-wyjąłem całą wiązkę (tą od przepływki) kable całe
-po wypięciu przeplywomierza powinien przejść w tryb awaryjny i chodzić normalnie, lecz żadnej reakcji nie ma dalej v-0 i 0kg
pomysły:
-wyjąć 2 wiązkę i też spr. chodź tam żadne kable do przepływki nie idą
- może jakieś ukryte zwarcie, że nie daje prądu ? (może ktoś ma schematy pinów z opisem do przepływomierza mojego typu)
pomocy pomóżcie, bo nie wiem co już robić
Ostatnio zmieniony 23 paź 2017, 21:08 przez tomcioxl, łącznie zmieniany 1 raz.
Z tego co piszesz wynika, że nawet z przepływomierzem pokazuje zerowy przepływ powietrza, więc podejrzewam uszkodzoną wiązkę do niej. Wyjąłeś kable i nic, ale prześwieciłeś kabelki? Zdarza się uszkodzenie wtyczki do samego komputera, być może tam coś jest nie tak i sterownik chodzi cały czas w trybie awaryjnym, ale to spalanie to trochę dziwna sprawa... możesz jakiś elektronik to ogarnie?