Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
powerman30

#166 Post autor: powerman30 »

witam ponownie,i mam pytanko czy dobrze z czytuje kody,wciskając przycisk resetu miernika kilometrów, i pojawia się u góry 044,1 a u dołu małymi cyferkami 024095
dziękuje za wszelkie podpowiedzi...

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#167 Post autor: firek »

powerman30, niestety w ten sposób nie odczytuje sie błędów w Zosi, to jest jakiś numer wsadu do sterownika czy cos takiego

darkp1

#168 Post autor: darkp1 »

powerman30, to nie są kody błędów, było o tym na forum. W ZA rzadko kiedy jest możliwość z czytania błędów bez interfejsów.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#169 Post autor: firek »

darkp1, wcale nie tak rzadko, błedy mozna w Zoskach A zczytywać metodą gaz i hamulec juz od roku 2000- dotyczy napewno silników benzynowych serii Z
Ostatnio zmieniony 17 lis 2011, 17:44 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.

darkp1

#170 Post autor: darkp1 »

firek, i w ZA chyba tylko jedynie silników benzynowych bo w dieslu nikomu się tą metodę zczytać nie udało ;)

Darek.F

#171 Post autor: Darek.F »

wymienilem swiece na lpg i na gazie idzie lepiej, dostal wiekszej mocy i jest szybszy, jeszcze cos go boli na benzynie, jest troche slabszy, maksymalna prędkosc to 150 km/h, ciekawe co jeszcze
Ostatnio zmieniony 17 lis 2011, 19:02 przez Darek.F, łącznie zmieniany 1 raz.

powerman30

#172 Post autor: powerman30 »

witam,robiłem test przepływki na zapalonym silniku wyjąłem wtyczkę i nic się nie działo,następnie podłączyłem i nic nadal silnik nawet nie zmienił obrotów i tu pytanie czy tak ma być,po podłączeniu do kompa wykazuję błąd przepływomierza czy podłączony czy też nie
po ówczesnym kasowaniu błędów,i jeszcze jedno jaki interfejs diagnostyczny w miarę tanio proszę o linka jeśli można..pozdrawiam na weekend..

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#173 Post autor: Harry200 »

powerman30 pisze:po podłączeniu do kompa wykazuję błąd przepływomierza czy podłączony czy też nie
Czy ten błąd pokazuje jako aktywny,czy po wykasowaniu błedu nadal on jest. :?: U siebie w benzynce możesz odczytywać metodą gaz-hamulec,,

powerman30

#174 Post autor: powerman30 »

po wykasowaniu go niema lecz jak się odpali to znowu się pojawia..

[ Dodano: Sob Lis 19, 2011 18:26 ]
no byłem i odczytałem kody mruga wtedy kontrolka serwisowa podając ilością błyśnięć
piszę ile razy mi mrugneła i przerwy
10 1 1 10 i dłuższa przerwa
10 1 10 10 i przerwa
10 1 3 9 przerwa
1 4 4 4 przerwa
10 1 7 10
10 4 7 1

[ Dodano: Sob Lis 19, 2011 18:28 ]
kupiłem już przepływkę i ją podepnę tylko niewiem czy trzeba wcześniej skasować kody czy odrazu ją dawać

[ Dodano: Nie Lis 20, 2011 17:35 ]
witam panowie , koniec moich poszukiwań i bez sensownych i kosztownych napraw w warsztatach sam ją uleczyłem oczywiście z waszą pomocną wiedzą, dzięki z góry za wszelkie podpowiedzi...po odczytaniu ostatnio błędów metodą gaz , hamulec
diagnozą był .........przepływomierz powietrza plus przetarty kabelek od czujnika temperatury
oleju który znajduje się z przodu silnika a kabelek idzie pod osłoną silnika i tam się przetarł

zośka jeżdzi jak należy obroty nie szaleją kontrolka samochodu z kluczykiem nie pojawia się
a ja pozbyłem się kłopotu mam nadzieje że nie przedwcześnie
koszt przepływki 10funtów na szrocie co uleczyło samochodzik
koszty warsztatów 200 funtów co nic nie zrobili poza wymianą czujnika rozrządu....
pozdrawiam............ :D

jar71ek

#175 Post autor: jar71ek »

witam wszystkich, mam zośke 1.8 16v z 2001 r jak mogę w niej odczytać błedy bez jeżdzenia do mechaników

[ Dodano: Nie Lis 20, 2011 19:42 ]
i jeszcze jedno pytanie do użytkowników zagazowanych aut , czy da sie jeździć takim autem bezproblemowo? mam gaz od roku a problemów masa , kiedyś miałem gaz w kadecie i astrze to przez 10 lat tylko filtry wymieniałem , a teraz to nawet sterownik musiałem wymienić nie mówiąc już o cewce, sondzie i przepływce

powerman30

#176 Post autor: powerman30 »

wejdz do samochodu wciśnij hamulec i gaz zapal zapłon i tak trzymaj aż zacznie ci migać kontrolka samochodzik z kluczem ilość mrugnięć bez przerwy to jedna cyfra ......

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#177 Post autor: jacek76 »

jar71ek pisze:witam wszystkich, mam zośke 1.8 16v z 2001 r jak mogę w niej odczytać błedy bez jeżdzenia do mechaników

[ Dodano: Nie Lis 20, 2011 19:42 ]
i jeszcze jedno pytanie do użytkowników zagazowanych aut , czy da sie jeździć takim autem bezproblemowo? mam gaz od roku a problemów masa , kiedyś miałem gaz w kadecie i astrze to przez 10 lat tylko filtry wymieniałem , a teraz to nawet sterownik musiałem wymienić nie mówiąc już o cewce, sondzie i przepływce
To nie wina gazu. Zafira , wg. mnie jest dość mocno awaryjnym autem. Samą cewkę wymieniałem dwa razy...
Ostatnio nie było miesiąca abym w auto nie wkładał 300 - 400 zł...
Na szczęście zafiry już nie mam z czego bardzo się cieszę.
Sprzedaj zośkę , pozbędziesz się kłopotów. Gdybym swoją sprzedał rok temu , byłbym bogatszy o co najmniej 2,5 tyś złotych ...
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

jar71ek

#178 Post autor: jar71ek »

też się coraz częściej nad tym zastanawiam , tylko że instalacja sie jeszcze nie zwróciła i ostatnio włozyłem w nia ze 3 klocki :cry:

[ Dodano: Nie Lis 20, 2011 20:15 ]
było 10 ,1 ,7 10 co to znaczy?

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#179 Post autor: jacek76 »

Rozrząd , sprzęgło , klocki tył , świece 3- elektrodowe, olej , chłodnica klimy , silniczek klapki wew. obiegu ...

Policz sobie ile to mogło kosztować.
Poza tym musiałem wyjmować bak bo pękł przewód paliwowy , roboty na pół dnia.

Sprzedałem bo już miałem dość problemów.

Nie było miesiąca żeby się coś nie popsuło.

Naprawdę miałem dość tego auta.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#180 Post autor: MieHor »

jacek76, skoro tak Ci dopiekł Opel, to co jeszcze robisz na forum :lol: chyba anty reklamę tej marki.
jar71ek, jeśli dobrze odczytałeś te kody to ten błąd to P0170

P0170 Fuel Trim Malfunction (Bank 1)

P0170 Czujnik O2 (Bank 1) - usterka dostrajania paliwa

P0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”