Ile wam palą 2,0 DTI 101 KM

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
lukasso

#166 Post autor: lukasso »

Na trasie podczas spokojnej jazdy 110-120 ok 5 z lekkim hakiem
W mieście lato ok 8 zima ok 9

Skasowany użytkownik 16406

#167 Post autor: Skasowany użytkownik 16406 »

U mnie na postoju zimny 0.9 ciepły 0.6 średnia w mieście 8.4 silnik 2.0 di

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#168 Post autor: Luko »

U mnie ostatnio trasa eko-objazdowa Krk - Jarosław - Jeżowe - Rzeszów - Krk 500km z czego większość autostrada z tempomatem na 110 km/h, ogólnie nie przekraczałem 120 km/h i spalanie 5,64 l/100km (komp pokazał 5,9).
Zwykle w trasie
Miasto na tyle co ja jeżdżę (zwykle do 7km max) to prawie 10l/100km :czerwona:
Ostatnio zmieniony 20 sty 2015, 22:58 przez Luko, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

wodnik84

#169 Post autor: wodnik84 »

Witam jestem tu nowy i mam ten sam problem z wysokim spalaniem, odcinek 12 km a chwilowe spalanie mi pokazuje 11-12 litrów ale bardzo często pokazuje mi chwilowe spalanie 25-38 L :-| :cry: lekka noga jazda typowo emerycka itd. dopiero jak wrzucę 5-ty bieg to spada do 5-6L przy 60 km/h ale aż tak nie jeżdżę bo to duszenie silnika i znowu czyszczenie dolotu po roku dwóch... podejrzewam termostat bo nawet nie drgnie jak do jadę do celu, ostatnio tankowałem i za 50 zł zrobiłem 90 km (miasto, bez korków - czasami przestoje na czerwonym)

i pytanie teraz czy oprócz termostatu może być coś jeszcze ? jeśli tak to co takiego ?
słyszałem od znajomego ze podobno w oplach tak jest ze wskazówkami od temperatury silnika ze trzeba przejechać spory kawał drogi żeby była na 90 st. na razie co udało mi się osiągnąć to 80 st.na odcinku 25 km

dolot mam przeczyszczony, przepływka wymieniona.


Dziś sprawdziłem co mi wyświetla i pokazuje:

- średnie spalanie 9,7L
- zużyte paliwo 10L
- przejechany dystans 84,6 km

czy to normalne ? czy może komputer coś źle pokazuje ?

ale z drugiej strony zrobię 100 km za 50 zł szok
Ostatnio zmieniony 22 sty 2015, 19:36 przez wodnik84, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#170 Post autor: Luko »

^^^
Wszystko jest kwestią na jakich odcinkach jeździsz, przy jakich temperaturach, jak operujesz gazem.
Przyczyn takiego spalania może być wiele, jeśli tylko jazda miejska - odcinki mniej niż 5km to nic dziwnego. Jak ci w trasie tyle weźmie (a może wziąć bez problemu jak będziesz non stop cisnął :lol: ) to wtedy szukaj przyczyn. Trasę mam na myśli min 50-100km.
Średnie spalanie u mnie oscyluje między 7-8l/100km
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

wodnik84

#171 Post autor: wodnik84 »

no fakt po miescie robie nie wiecej niz 10 km ale tocze sie doslownie jak emeryt a obroty nie przekraczaja 2300/min. termostat wymienilem, filtr powietrza dzis i nic sie nie poprawilo a wiem ze cos musi byc nie tak i nie spoczne dopoki tego nie znajde a jak znajde to napisze napewno o tym.

franc

#172 Post autor: franc »

witam
łukasz paliwo też ma znaczenie na jakim jeździsz ale z własnego doświadczenia wiem że pomiar na takich krótkich odcinkach nie jest w pełni miarodajny dla mnie najbardziej przekonujący jest pomiar po spaleniu całego zbiornika :idea:

wodnik84

#173 Post autor: wodnik84 »

Paliwo jest w porządku,
za każdym razem jak jadę na stacje to tankuje za 50 zł bo więcej nie mam wiec wychodzi 11,5-12 litrów i z trudnością robię 100 km przeważnie 85-90 km, a tego diesla kupiłem przypadkowo... wolał bym benzynkę z LPG no ale coż czymś na razie trzeba jeździć.

w przyszłym tygodniu skocze do kumpla żeby zbadał mi czy czujnik podaje dobra temp. do kompa bo wydaje mi się jakbym cały czas jeździł na ssaniu.

dwa pytanka:

1) czy jest jakaś śruba na pompie do reg. dawki paliwa tak jak w starych dieslach ?
2) czy filtr paliwa też ma jakiś związek w wysokim spalaniem ?

Skasowany użytkownik 6483

#174 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Pompe masz wpełni elektroniczną więc nic tam nie możesz podkręcić a co do filtra powietrza to jego stan czystości ma wielkie znaczenie dla silnika jak i wielkości spalania. Brudny filtr sprawia ,że auto chlapie więcej.. :)

wodnik84

#175 Post autor: wodnik84 »

no dzięki tak też myślałem, jak już pisałem wcześniej filtr powietrza wymieniłem zaraz jak kupiłem pod sklepem :D ale chodziło mi o filtr PALIWA czy ma też znaczenie jeśli chodzi o spalanie, pływak w baku jeszcze coś mi się nie podoba bo raz mam jedna kreskę a raz rezerwę i skacze z miejsca na miejsce no i to co mi wyświetla chodzi o spalanie...
kumpel ma vw LT tego największego i nawet nie wiem czy mniej mu nie pali od mojej zośki :D

Skasowany użytkownik 6483

#176 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Co do wskazań poziomu paliwa to musisz sie do tego przyzwyczaić bo Zoski tak mają . Nie wiem czy warto sie z tym męczyć i wymieniać . Idzie z tym zyć a co do filtru paliwa to nie sądzę aby miał spore znaczenie w ilosci spalanego paliwa. Podejrzewam ,że bardziej ma wpływ na odpalanie i płynną jazdę auta ..

wodnik84

#177 Post autor: wodnik84 »

no raczej nie mam zamiaru się z tym męczyć, myślałem tą robotę dam mojemu magikowi od tych spraw :D ale dam sobie z tym spokój, jeśli chodzi o filtr paliwa to tak samo myślę ale normalnie chodzi i nie ma żadnych oznak.

Chce może ktoś kupić zośkę rocznik '02 ? hehe

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#178 Post autor: Janus »

wodnik84 pisze: (...) jeśli chodzi o filtr paliwa to tak samo myślę ale normalnie chodzi i nie ma żadnych oznak.

Chce może ktoś kupić zośkę rocznik '02 ? hehe
Ja w swojej (miesiąc po zakupie) jeszcze też nie wymieniałem filtra paliwa - muszę kupić klucz dynamo, o-ringi do przewodów przy filtrze oraz szczypce do wciskania szybkozłączek. Wtedy dopiero zrobię to full-profesjonal. Zastanawiam się jeszcze nad metodą odpowietrzenia. Ktoś tutaj prezentował fajny sposób z dmuchaniem we wlew paliwa - prosty ale na potrzeby wymiany skuteczny :-)

Co do spalania. Moja kobieta jak jeździ w tych warunkach do pracy (-5oC - +5oC, zmieniony termostat, auto nagrzane po 5km, w sumie do pracy 25km) - to spalanie koło 8l wyliczone z ilości przejechanych km i tego co dało się wlać do baku.
Dzisiaj wróciłem z trasy na Mazury. W tamtą stronę około 230km trasa oraz 50km po okolicy - wyliczone spalanie wyszło 7,14l. Prędkości w trasie były 110-120km/h jak się dało. W mieście to wiadomo - jak w mieście.
Wyliczone spalanie z drogi powrotnej (trasa) to 6,91l.
Janusz

Skasowany użytkownik 6483

#179 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Wymiana filtra paliwa jest prosta i nie trzeba wcale rozłącząć przewodów ani tym samym zapowietrzać układu. Ja to zrobiłem i nic sie nie działo. Żadnych profesjonalnych kluczy, tylko zdroworozsądkowe podejście i wyobraźnia..to czasami wystarcza panowie :piwo:

wodnik84

#180 Post autor: wodnik84 »

Janus pisze:Moja kobieta jak jeździ w tych warunkach do pracy (-5oC - +5oC, zmieniony termostat, auto nagrzane po 5km
no widzisz to się ciesz bo ja termostat wymieniłem profilaktycznie a dalej w chłodni jadę po tych 5 km nie wiedzieć czemu :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”