[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
makan89041

#181 Post autor: makan89041 »

wciąż mam problem z tym EGR-em. mechanik mi wszystko poprzeczyszczał no i niestety nic to nie dało.
Konieczna jest wymiana EGR. Che go kupić na własną rękę zeby nie zabulić nie wiadomo ile.
Potrzebuje EGR do zafiry (2002 rok, 2.2 TDI, symbol oryginalnego EGR-u 00005321A7) chciałbym kupić jakąś używke w dobrym stanie( żeby normalnie działało wszystko)

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#182 Post autor: Jaymzarf »

makan89041, życzę powodzenia z używkami...

Ja wiem, że EGR to większa kasa, ale musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, ile zamierzasz pojeździć tym autem. Jeśli dłużej - raczej zainwestuj w nowy lub oddaj do regeneracji Twój - kilka dni bez auta jakoś wytrzymasz.
Jeśli auto za niedługo planujesz sprzedać - możesz kupić używkę. Jednak trafić na sprawną będzie ciężko. Ja osobiście nie popieram tego drugiego postępowania, ale każdy robi co i jak chce.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

makan89041

#183 Post autor: makan89041 »

dzis wzialem znow zosie od mechanika i mial mi niby to wszystko poprzeczyszczac.
troche posiedzialem na necie i znalazlem ten filmik
http://www.youtube.com/watch?v=ZlupkM6y2Ik
to jest ten egr. tu widac ze jest czysciutki i łapka przy dodawaniu gazu ladnie sie rusza.
w mojej zosi jest kupe sufu i ta lapka strasznie ciezko chodzi a jak sie dodaje gazu wogole sie nie rusza.
myslicie ze rozebranie jej i wyczyszczenie moze cos dac? i sie zastanawiam czy mechanik nie zrobil mnie w ..... ze niby wszystko poprzeczyszczal.


Zmień mechanika i jak możesz to pisz polskie znaki - lepiej się czyta - Bodek
Ostatnio zmieniony 08 mar 2012, 22:14 przez makan89041, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 6483

#184 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ja co jakis czas traktuje mój EGR WD-40 i ponad m-c temu miałem ostatnie psikanie i póki co mam spokój . Zawsze jak mi się zaczyna blokować , leje na niego tym odrdzewiaczem i jest ok. Póki co wykonałem chyba takie 3 operacje od wakacji. Może i Ty o tym pomyśl, doraźnie pomoże , tak uważam :piwo:
Ostatnio zmieniony 09 mar 2012, 11:50 przez Skasowany użytkownik 6483, łącznie zmieniany 1 raz.

gwizdenson

#185 Post autor: gwizdenson »

Jarecki robię tak samo jak ty już ponad dwa lata.I nie zamierzam kupować nowego.

makan89041

#186 Post autor: makan89041 »

znalazłem kogoś we Wrocławiu kto zrobił mi egr, mimo ze w brzegu jak byłem to się bali go wyciągnąć.
naprawdę polecam chłopaka. Chłopak robi naprawdę dobrze i jak na moje oko szybko, ode ręki, nie trzeba zostawiać auta.
zajmuje się tylko robieniem EGR-ów w silnikach OPEL ZAFIRA VECTRA ASTRA SIGNUM 1,9 CDTI, 2,2DTI 2.0DTI, FIAT ALFA MITSUBISHI I INNE

jeśli ktoś będzie chciał kontakt to piszcie.

manio_rns

#187 Post autor: manio_rns »

Witam.
Wczoraj i mnie dopadła bolączka z EGR.
Dzisiaj przeczyściłem zawór ale efekt jest marny wręcz żadny.
Zacina się w połowie krzywki dość dotkliwie.
Znacie może kogoś dobrego od EGR w okolicy Rzeszowa?
Pozdrawiam.

chmiel

#188 Post autor: chmiel »

To ja też swoje powiem . Byłem w kasawerowie we wrześniu i facet mi od ręki przeczyścił. Dzięki temu wiem jak to robić. Od tygodnia zauważyłem że samochód ciężko rusza i w tą niedzielę przy gaszeniu silnika zatrzęsło silnikiem . Mówię początki zacinania się egr. Po rozebraniu tej plastikowej pokrywki okazało się że zacina się w środkowej pozycji , czyli według fachowca z ksawerowa to standard, tak się zacina 3/4 egr. Czyli czyszczenie pomogło na pół roku (uwazam że dobry wynik) . Ściągnąłem wężyki i odkręciłem dwie śrubki , oraz wyjąłem wtyczkę . Żeby ściągnąć wężyki trzeba spuścić ciśnienie z układu , a nastepnie zakręcić szczelnie korek wlewu płynu chłodzącego i po ściągnięciu od razu na max do góry wężyki. Wyleci może kropelka płynu i dalej nie będzie leciało . Po wyjęciu egr okazało się że jest lekko obkopcony , ale zacina się. On musi idealnie leciusieńko chodzić od końca do końca . Nie wiem jak to napisać . Psiukanie zajęło mi około godziny i ponownie wrócił do sprawności( należy psiukać i ruszać kowadełkiem do bólu aż sam zacznie odbijać , proszę się nie zniechęcać bo efekt jest taki że zaczyna coraz bardziej się zacinać dopiero dalsze psiukanie pomaga ). Co jeszcze wazne , że po zamontowaniu i odpaleniu silnika egr na wolnych obrotach powinien być w pozycji środkowej . jesli nie jest to według fachowca dostaje złe parametry np. siedzi przepływka. Mój zaczął chodzić prawidłowo. Nie wiem co jest przyczyną zapychania się egr skoro nie miał żadnego nagaru tylko lekki nalot, mam nadzieję że na pół roku starczy. Ale dziadostwo włozyli do Zafirek.

azizi
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 19 lut 2012, 21:42
Lokalizacja: PL
Model:

#189 Post autor: azizi »

Jakim preparatem psiukales?

chmiel

#190 Post autor: chmiel »

najpierw potraktowałem go płynem do czyszczenia kominka , ale niewiem czy to był dobry pomysł bo na butelce jest napisane że nie można używać do aluminium. Dlatego tylko raz psiuknąłem , a póżniej to preparatem do odkrecania śrub , nie pamiętam nazwy ale taki co zmraża śrubę. Efekt na początku był mierny bo zaczął się jeszcze bardziej zapiekać , tak po 15 minutach nagle odbił i luźniutko (ja specjalnie zdrabniam, bo on ma chodzić bez jakichkolwiek oporów) zaczął chodzić . Wydaje mi się że płyn nie ma znaczenia może być wd40 . Nie wiem co go zapiekało , bo tłoczek był w miejscu gdzie się wysuwa srebrny(od strony silnika) , a pozostałe elementy lekko okopcone . Jak mi samochód buja przy gaszeniu ( zadrzy silnikiem) to wiem że za niedługo będzie lampeczka z silniczkiem i egr trzeba czyścić. Pierwszą oznaką jeszce przed rzucaniem silnika przy gaszeniu jest tępy gaz na 1i2 biegu i dym z rury. Narazie posmarowałem go wd40 i zobaczę jaki będzie efekt, fachowiec z ksawerowa walił na niego smar miedziany i efekt był taki , że od strony zewnętrznej (od strony plastiku) na tłoczku stworzył się twardy piercień oczywiście z tego smaru ( bo tam nie ma prawa być żadnej sadzy). Coś mi się wydaje że co miesięczne psiuknięcie wd40 od zewnątrz wyleczy go na dłużej. Powodzenia życzę i będzie fajnie jak komuś pomogłem.
I jeszce jedno ten egr z tego filmu http://www.youtube.com/watch?v=ZlupkM6y2Ik według mojej wiedzy chodzi źle. On nie może się na wolnych obrotach zamykać ani otwierać on musi być po środku . To jest trudne do stwierdzenia bo on po pewnym czasie sam opada i efekt jest taki że z rury nie leci żaden dym. Ale najlepiej to sprawdzić w momencie dodania gazu i puszczeniu on musi wrócić na srodek . Póżniej będąc na wolnych obrotach opadnie , ale zaraz po puszczeniu gazu musi być po środku . Samym patrzeniem nic się nie stwierdzi czy się zacina , trzeba go paluchem popchnąć z dołu do góry i jak nie ma zacięcia i wróci na dół bez zacięcia to jest dobrze . Tyle z moich obserwacji

mariusz297

#191 Post autor: mariusz297 »

koledzy pomóżcie zafir 2.0 dtl przy 120-130 wyłącza sie turbo a podłączenie kompa nie pokazuje żadnych błedów :driver:

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#192 Post autor: sobit »

Chmiel-u co do trzęsienia przy gaszeniu, sprawdź sobie zaworek, który idzie do klapki obok egr-a, w dolocie. Jak się kiedyś bawiłem, zauważyłem, że to właśnie ona odpowiada za łagodne gaszenie samochodu.
Co do EGR, to ja traktuję mój czymś jak WD-40, apotem nakładam smar miedziany. Przez dłuższy czas nie miałem tej plastykowej osłony i sposób ten nie dawał efektu na długo, ale od momentu jak osłoniłem półksiężyc, przez dłuższy czas mam spokój. Na zimnym silniku chodzi trochę ciężko, ale się nie przycina, a po lekkim zagrzaniu jest OK.

romano

#193 Post autor: romano »

Mam problem z moja Zafira 2.0 dti.Po przejechaniu kilku km jak temperature wZrośnie do 70°/80° to zapalają się kontrolki elektroniczne sterowane chłodzenie silnika i układ elektroniczny silnika,immobilizer.Wskazówka od obrotów spada do 0° i praca silnika jest nierówna,brak mocy.Proszę o pomoc

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#194 Post autor: Bodek »

romano pisze:Mam problem z moja Zafira 2.0 dti.Po przejechaniu kilku km jak temperature wZrośnie do 70°/80° to zapalają się kontrolki elektroniczne sterowane chłodzenie silnika i układ elektroniczny silnika,immobilizer.Wskazówka od obrotów spada do 0° i praca silnika jest nierówna,brak mocy.Proszę o pomoc
Trzeba sprawdzić jakie masz błędy na kompie i zobaczymy co dalej.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Tommy

#195 Post autor: Tommy »

Widzę że nie jestem osamotniony w tym temacie. Ja też czyszczę EGR-a z różną częstotliwością na razie to pomaga. Cały czas mam pod ręką WD 40. Ale jak pierwszy raz zapalało się autko z kluczykiem to nie było do śmiechu zwłaszcza na autostradzie.
Szkoda że te egr-y to słaby punkt Zosi.
:driver:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”