Silnik gaśnie w czasie jazdy
Moderator: Sebu$
witam mam problem z zafira jak odpalę i po chodzi chwile i od razu gaśnie później muszę odczekać żeby go odpalić sterownik odebrałem od elektro - bip i jest sprawny ale nadal tak robi pomocy ???
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
1. Pompa paliwaMati92 pisze:witam mam problem z zafira jak odpalę i po chodzi chwile i od razu gaśnie później muszę odczekać żeby go odpalić sterownik odebrałem od elektro - bip i jest sprawny ale nadal tak robi pomocy ???
2. Cewka zapłonowa
3. Czujnik temperatury silnika
Te rzeczy do sprawdzenia. Ciepły silnik nie pracuje na sztywnych mapach paliwa. Ciepły - to już uwzględnia temperaturę, sondę lambda, obciążenie. I tutaj może być problem że tego paliwa jest za mało/za dużo/lub braknie iskry
Janusz
dzieki janus a jak to sprawdzić
- pompe paliwa to można zmierzyć ćisnienie paliwa ?
- cewka zapłonowa jedynie kupić czy można ja sprawdzić
- czujnik temp silnika jak sprawdzić
- pozdrawiam
- pompe paliwa to można zmierzyć ćisnienie paliwa ?
- cewka zapłonowa jedynie kupić czy można ja sprawdzić
- czujnik temp silnika jak sprawdzić
- pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Ad.1. Można zmierzyć ciśnienie lub wydajność pompy (odłączasz przewód paliwa od listwy wtryskowej, wyjmujesz przekaźnik pompy paliwa, zwierasz styki zasilania, łapiesz paliwo do pojemnika. Sprawna pompa powinna przepompować XX litrów/min)Mati92 pisze:dzieki janus a jak to sprawdzić
- pompe paliwa to można zmierzyć ćisnienie paliwa ?
- cewka zapłonowa jedynie kupić czy można ja sprawdzić
- czujnik temp silnika jak sprawdzić
- pozdrawiam
Ad.2. Cewkę można z kimś podmienić na próbę
Ad.3. Najłatwiej odczyt na komputerze. Można też rozgrzać silnik stopniowo i mierzyć rezystancję na stykach czujnika. Powinna maleć. W temp 100oC około 100ohm powinno być. Przy 90oC więcej. Wartości na pewno znajdziesz w necie - wujek Google pomoże
Janusz
Witam, mam zafirę A 1.8. Auto w czasie jazdy gaśnie. Pomaga odpięcie kemy od akumulatora.
W programie diagnostycznym w wychodzi ABS C0244 (4) oraz silnika/sondy P0170 (2). W czym może być problem?
Proszę o pomoc, gdyż straciłem mnóstwo pieniędzy i czasu na diagnozę, której dalszym ciągu nie ma.
W programie diagnostycznym w wychodzi ABS C0244 (4) oraz silnika/sondy P0170 (2). W czym może być problem?
Proszę o pomoc, gdyż straciłem mnóstwo pieniędzy i czasu na diagnozę, której dalszym ciągu nie ma.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2017, 16:52 przez drake126, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Teoretycznie dwa różne błędy. Pytanie - czy auto ma TC (kontrolę trakcji)? Jeżeli tak, moduł ABS komunikuje się ze sterownikiem silnika. I tutaj tej komunikacji jakby brak. A w tych autach komunikacja jest za pomocą CAN - więc dwa przewody w ekranie do sprawdzenia między modułem sterownika silnika a ABS-em.drake126 pisze:Witam, mam zafirę A 1.8. Auto w czasie jazdy gaśnie. Pomaga odpięcie kemy od akumulatora.
W programie diagnostycznym w wychodzi ABS C0244 (4) oraz silnika/sondy P0170 (2). W czym może być problem?
Proszę o pomoc, gdyż straciłem mnóstwo pieniędzy i czasu na diagnozę, której dalszym ciągu nie ma.
Czy w ogóle sterownik silnika był sprawdzany pod kątem usterek?
Janusz
Witam
U mnie auto gaśnie podczas jazdy głównie przy niskich obrotach , sterownik nowy , wiązka sprawdzona , sonda wymieniona , przepustnica wyczyszczona , wiązka sprawdzona i dalej to samo.
Po wyłaczeniu silnika wszystkie kontrolki się swięcą a samochodzik z kluczykiem szybko mruga ---brak w tym czasie komunikacji z kompem---- czsem jest srtan awaryjny (wentylator pracuje) trzeba odczekać a często pomaga odpięcie klemy na sekune i wszystko wraca do normy -błędów brak .
kluczyk gubi zaprogramownie czesto mimo nowej baterii kontrolka swieci sie ciagle po wcisnieciu przycisku .
Mam juz serdecznie dosc tego samochodu mamy 4 dzieci jezdzi nim zona i gasnie w najmniej spodziewnej chwili i miejscu .
Pomocy
U mnie auto gaśnie podczas jazdy głównie przy niskich obrotach , sterownik nowy , wiązka sprawdzona , sonda wymieniona , przepustnica wyczyszczona , wiązka sprawdzona i dalej to samo.
Po wyłaczeniu silnika wszystkie kontrolki się swięcą a samochodzik z kluczykiem szybko mruga ---brak w tym czasie komunikacji z kompem---- czsem jest srtan awaryjny (wentylator pracuje) trzeba odczekać a często pomaga odpięcie klemy na sekune i wszystko wraca do normy -błędów brak .
kluczyk gubi zaprogramownie czesto mimo nowej baterii kontrolka swieci sie ciagle po wcisnieciu przycisku .
Mam juz serdecznie dosc tego samochodu mamy 4 dzieci jezdzi nim zona i gasnie w najmniej spodziewnej chwili i miejscu .
Pomocy
Sterownik aby napewno nowy? U mnie jak sypał się sterownik właśnie to tez se zgasnął i pracowały wentylatory, na zapłonie nie świeciła kontrolka check w ogóle, brak połączenia z samym ecu i nie można auta odpalić... dwa razy po kilku próbach z bezpiecznikami się udało, ale za trzecim razem już laweta... sterownik niby został naprawiony, ale bardzo nieudolnie... Jeżeli chodzi o kluczyk - spróbuj z drugim kluczykiem, może tu jest jakiś problem, bo to wszystko wskazuje na problem z immo i akurat zwykły mechanik bez odpowiedniego interfejsu nie odczyta błędów tego typu
Witam.Posiadam Opla Zafira 1.8 w LPG,samochód gaśnie mi na gazie,w losowych sytuacjach,jak jadę szybko,wolno,wyprzedzam,dojeżdżam do świateł,również po różnej ilości przejechanych KM.Na benzynie śmiga aż miło,byłem u kilku gazowników,trochę już wtopiłem kasy,ostatni gazownik wymienił mi instalacje elektryczną,sterownik,reduktor,termostat,ale nadal to samo.Jest w stanie ktoś mi pomóc ? Bo Zosia się zaczyna zamieniać w studnie bez dna,w którą pakuje kasę a nie mogę jeździć.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 16 sie 2017, 12:32 przez Loger, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Powiedzałbym, że to wina układu zapłonowego. Mieszanka gaz-powietrze zapala się trudniej niż benzyna. To co jeździ dobrze na benzynie, nie musi dobrze pracować na LPG (mowa o układzie zapłonowym). Wziałbym pod lupę świece i moduł cewek - najlepiej od razu nowe świece i dobrze by było z kimś podmienić moduł na próbę.
Tylko wszystko przy założeniu, że naprawdę na benzynie jest ok. Bo jeżeli przejchałeś 10km na benzynie i nie było problemu, a na LPG 200km i problem jest, to trochę uogólniasz problem że to z winy LPG...
Tylko wszystko przy założeniu, że naprawdę na benzynie jest ok. Bo jeżeli przejchałeś 10km na benzynie i nie było problemu, a na LPG 200km i problem jest, to trochę uogólniasz problem że to z winy LPG...
Janusz
Ogólnie samochód kupiłem nie dawno,bo z kilka miesięcy temu,na gazie przejechałem podobnie jak na benzynie,bo jak zaczął się krzaczyć to na drodze bałem się na gaz przełączać.Wymieniane były podstawowe rzeczy jak rozrząd,olej itp. W tym,że mechanik wymienił mi cewkę bo na 4 cylindrze była pęknięta,chyba dobrze pamiętam,plus czujnik położenia wału,ale była wzmianka że jakieś dziwne kostki są,czy od źle dobranego czujnika lub tej cewki,mogą się dziać takie jaja na gazie?