Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
jar71ek ja czasami korzystam z tej strony...
http://www.aboutautomobile.com/DTC/P0409
A jak u Ciebie z katalizatorem.
http://www.aboutautomobile.com/DTC/P0409
A jak u Ciebie z katalizatorem.
Nie robię reklamy ani anty reklamy , bo nikt mi za to nie płaci.
Ja zwyczajnie piszę co mi się w aucie popsuło. Czasem , jak to naprawić - jeśli znalazłem rozwiązanie problemu itd. Ponieważ auto to , pomimo wszystkich wad bardzo lubiłem , to w dalszym ciągu mam zamiar się tu udzielać.
Niestety , wiele awarii powtarza sie u wszystkich użytkowników i możemy tu mówić o wadzie /wadach konstrukcyjnych (pękające przewody wiązek tylnych drzwi , cewki , egr i SZARPANIE ) , lub awarie nietypowe , jakich wiele.
I jeszcze raz napiszę : zafira jest bardzo fajnym , o bardzo dobrych właściwościach jezdnych i przewozowych , często dobrze wyposażonym ale niestety dość awaryjnym autem.
Na razie mnie nie stać , ale jeśli kiedykolwiek będzie , to se kupię zafirę B . A co
Może trafię lepiej.
Ja zwyczajnie piszę co mi się w aucie popsuło. Czasem , jak to naprawić - jeśli znalazłem rozwiązanie problemu itd. Ponieważ auto to , pomimo wszystkich wad bardzo lubiłem , to w dalszym ciągu mam zamiar się tu udzielać.
Niestety , wiele awarii powtarza sie u wszystkich użytkowników i możemy tu mówić o wadzie /wadach konstrukcyjnych (pękające przewody wiązek tylnych drzwi , cewki , egr i SZARPANIE ) , lub awarie nietypowe , jakich wiele.
I jeszcze raz napiszę : zafira jest bardzo fajnym , o bardzo dobrych właściwościach jezdnych i przewozowych , często dobrze wyposażonym ale niestety dość awaryjnym autem.
Na razie mnie nie stać , ale jeśli kiedykolwiek będzie , to se kupię zafirę B . A co
Może trafię lepiej.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
napisz jeszcze ile km przejechales tym samochodem i ile mial przebiegu ten samochod bo jak dla mnie to sa standardowe naprawy.jacek76 pisze:Rozrząd , sprzęgło , klocki tył , świece 3- elektrodowe, olej , chłodnica klimy , silniczek klapki wew. obiegu ...
ja przejechalem obecna zafira okolo 60kkm w 3 lata i sadze ze to sa normalne wymiany mozna jeszcze dodac jakies zawieszenie, itp.
pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Metoda gaz-hamulec
1. Na wyłączonym zapłonie wciskamy do oporu pedał gazu i hamulca
2. Włączamy zapłon ale nie odpalamy silnika
3.Jeżeli są błędy to zaczyna migać lampka usterki silnika,
odczytujemy według harmonogramu
10 mignięć -0
1 migniecie -1
i tak dalej
po każdej liczbie jest chwila przerwy i komputer przechodzi do migania następnej liczby,odczytaj i podaj na forum ilość mrugnięć to spróbujemy zidentyfikować Twój problem..
1. Na wyłączonym zapłonie wciskamy do oporu pedał gazu i hamulca
2. Włączamy zapłon ale nie odpalamy silnika
3.Jeżeli są błędy to zaczyna migać lampka usterki silnika,
odczytujemy według harmonogramu
10 mignięć -0
1 migniecie -1
i tak dalej
po każdej liczbie jest chwila przerwy i komputer przechodzi do migania następnej liczby,odczytaj i podaj na forum ilość mrugnięć to spróbujemy zidentyfikować Twój problem..
Witam
Chciałbym się podpiąć do tematu ponieważ też mam problemy z z18xe. Może ktoś coś doradzi.
Obserwowany problem:
-delikatne szarpanie (nierówne pulsowanie, tak jakby auto na sekundę dostawało sygnał żeby przyspieszać i zaraz zwalniać) - szarpanie nie jest tak mocne jak przy nie paleniu na choćby jeden cylinder, odczuwalne jest najbardziej przy jeździe ze stałą prędkością obrotową (w zakresie 1800-2500obr) pod niewielkie wzniesienie;
-po odpaleniu zimnego silnika falowanie obrotów, czuć że przez efekt wzmożonego delikatnego poszarpywania
-po odpaleniu zimnego auta, pracy silnika przez co najmniej 10 min z szarpaniem, zgaszeniu i odpaleniu po ok godzinie auto ładnie pracuje, nie szarpie, przez kolejną godzinę jeżdżenia ładnie chodzi, kontynuując jazdę efekt szarpania powraca i stopniowo się nasila
-i najgorsze: brak błędów ECU
-problem występuję na benzynie i gazie
Co już zrobione:
-wymiana świec - brak zmian
-podmieniany moduł zapłonowy (listwa, zespół cewkowy) ze sprawnego auta -brak zmian
-czyszczony przepustnica - brak zmian
-sprawdzona szczelność układu dolotowego
-czyszczony przepływomierz - brak zmian
-jazda z odpiętą wtyczką przepływomierza - brak zmian
-wtyczki z ECU, lambda 1, przepływomierz, czujnik halla, moduł zapłonowy, przepustnica wypięte, psiknięte czymś na kontakt, wpięte - brak zmian
Pytania:
1. Zauważyłem takie "coś".
Gdy jadę ze stałą prędkością (nie zmieniam obciążenia) i nie ma szarpania i obserwuję spalanie chwilowe na wyświetlaczu to wartość spalania zmienia się o +/- 0,1l/km, natomiast gdy jest szarpanie to spalanie skacze o +/- 0,5l/km. O czym to może świadczyć? Czy na podstawie tej obserwacji można stwierdzić, że wszystkie elementy za ECU w stronę zapłonu (wiązka kabli, wtyczki, moduł zapł., świece) są OK?
2. Na co zwrócić jeszcze uwagę?
Chciałbym się podpiąć do tematu ponieważ też mam problemy z z18xe. Może ktoś coś doradzi.
Obserwowany problem:
-delikatne szarpanie (nierówne pulsowanie, tak jakby auto na sekundę dostawało sygnał żeby przyspieszać i zaraz zwalniać) - szarpanie nie jest tak mocne jak przy nie paleniu na choćby jeden cylinder, odczuwalne jest najbardziej przy jeździe ze stałą prędkością obrotową (w zakresie 1800-2500obr) pod niewielkie wzniesienie;
-po odpaleniu zimnego silnika falowanie obrotów, czuć że przez efekt wzmożonego delikatnego poszarpywania
-po odpaleniu zimnego auta, pracy silnika przez co najmniej 10 min z szarpaniem, zgaszeniu i odpaleniu po ok godzinie auto ładnie pracuje, nie szarpie, przez kolejną godzinę jeżdżenia ładnie chodzi, kontynuując jazdę efekt szarpania powraca i stopniowo się nasila
-i najgorsze: brak błędów ECU
-problem występuję na benzynie i gazie
Co już zrobione:
-wymiana świec - brak zmian
-podmieniany moduł zapłonowy (listwa, zespół cewkowy) ze sprawnego auta -brak zmian
-czyszczony przepustnica - brak zmian
-sprawdzona szczelność układu dolotowego
-czyszczony przepływomierz - brak zmian
-jazda z odpiętą wtyczką przepływomierza - brak zmian
-wtyczki z ECU, lambda 1, przepływomierz, czujnik halla, moduł zapłonowy, przepustnica wypięte, psiknięte czymś na kontakt, wpięte - brak zmian
Pytania:
1. Zauważyłem takie "coś".
Gdy jadę ze stałą prędkością (nie zmieniam obciążenia) i nie ma szarpania i obserwuję spalanie chwilowe na wyświetlaczu to wartość spalania zmienia się o +/- 0,1l/km, natomiast gdy jest szarpanie to spalanie skacze o +/- 0,5l/km. O czym to może świadczyć? Czy na podstawie tej obserwacji można stwierdzić, że wszystkie elementy za ECU w stronę zapłonu (wiązka kabli, wtyczki, moduł zapł., świece) są OK?
2. Na co zwrócić jeszcze uwagę?
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Komputer pokładowy bierze trzy informacje o spalaniu z czujnika prędkości i sygnału wtryskiwacza przy czym z sygału wtryskiwacza mozna też pobrać informację o czasie wtrysku i obrotach silnika.
Biorąc pod uwagę ze cisnienie na listwie paliwowej jest stałe i prędkość auta oraz silnika też, to zmiana parametrów spalania bierze się z wtryskiwacza a dokładnie z czasu wtrysku.
Teraz trzeba wymysleć co odpowiada za czas wtrysku:
- wskazanie sondy o składzie mieszanki
- przepływomierz powietrza oraz czujnik cisnienia dolotowego
- położenie pedału gazu
- położenie przepustnicy
Z tych trzech wymienionych powyżej najczęściej pada przepływonierz a dokładnie podaje złe informacje do sterownika czego nie wykaże jako błąd bo nie jest uszkodzony na tyle aby to wykryć.
Sprawdź może czy nie masz uszkodzonego węża lub sparciałego może się przetarł gdzieś na dolocie podciśnienia i silnik łapie lewe powietrze.
Ale nie chcę cię martwić ze podobne obiawy jak opisujesz to może dawać moduł sterujący silnikiem w chwili gdy dostaje niekontaktów na elektronice.
Przy jakiejś temperaturze jest OK a przy zmianach lub nagrzewaniu dostaje świra.
Biorąc pod uwagę ze cisnienie na listwie paliwowej jest stałe i prędkość auta oraz silnika też, to zmiana parametrów spalania bierze się z wtryskiwacza a dokładnie z czasu wtrysku.
Teraz trzeba wymysleć co odpowiada za czas wtrysku:
- wskazanie sondy o składzie mieszanki
- przepływomierz powietrza oraz czujnik cisnienia dolotowego
- położenie pedału gazu
- położenie przepustnicy
Z tych trzech wymienionych powyżej najczęściej pada przepływonierz a dokładnie podaje złe informacje do sterownika czego nie wykaże jako błąd bo nie jest uszkodzony na tyle aby to wykryć.
Sprawdź może czy nie masz uszkodzonego węża lub sparciałego może się przetarł gdzieś na dolocie podciśnienia i silnik łapie lewe powietrze.
Ale nie chcę cię martwić ze podobne obiawy jak opisujesz to może dawać moduł sterujący silnikiem w chwili gdy dostaje niekontaktów na elektronice.
Przy jakiejś temperaturze jest OK a przy zmianach lub nagrzewaniu dostaje świra.
Idąc podobnym tropem już próbowałem poczyścić przepływkę (jak wiadomo mało to jest skuteczne), próbowałem też pojezdzić z odpiętą przepływką i zdziwiło mnie że silnik pracował bez żadnych zmian.
Choć z drugiej strony dodam, że przy objawie poszarpywania nie odczuwam żadnego spadku mocy, czy też wydłużonego czasu wkręcania na wyższe obroty co powinno mieć miejsce przy uszkodzonej przepływce.
1. Czy powinienem coś zauważyć w pracy silnika gdy odpinam przepływkę?
2. Jak sprawdzić przepływkę miernikiem?
Choć z drugiej strony dodam, że przy objawie poszarpywania nie odczuwam żadnego spadku mocy, czy też wydłużonego czasu wkręcania na wyższe obroty co powinno mieć miejsce przy uszkodzonej przepływce.
1. Czy powinienem coś zauważyć w pracy silnika gdy odpinam przepływkę?
2. Jak sprawdzić przepływkę miernikiem?