Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#181 Post autor: Harry200 »

Czyli albo sonda lambda uszkodzona albo komputer daje zły skład mieszanki i sonda to wychwytuje...

jar71ek

#182 Post autor: jar71ek »

sonda wymieniona 2 miesiące temu na oryginał GM :( znowu 300 w plecy :cry:

[ Dodano: Nie Lis 20, 2011 20:56 ]
komputer nówka jeszcze tygodnia niema

[ Dodano: Nie Lis 20, 2011 20:58 ]
podajcie jakiś link do tabeli kodów

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#183 Post autor: jacek76 »

MieHor pisze:jacek76, skoro tak Ci dopiekł Opel, to co jeszcze robisz na forum :lol: chyba anty reklamę tej marki.
Wyganiasz mnie :D ?

Owszem , dopiekł. Ale są ludzie , którzy są zadowoleni z opla. Kwestia szczęścia...
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#184 Post autor: MieHor »

jacek76, broń Boże, ale jak będziesz ta "reklamował" Zośkę, to w tej sytuacji nie przyznałbym Ci nawet statusu "Przyjaciel ZKP", bo taka postawa to anty przyjaciel. :lol:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#185 Post autor: Harry200 »

jar71ek ja czasami korzystam z tej strony...
http://www.aboutautomobile.com/DTC/P0409
A jak u Ciebie z katalizatorem. :?:

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#186 Post autor: jacek76 »

Nie robię reklamy ani anty reklamy , bo nikt mi za to nie płaci.
Ja zwyczajnie piszę co mi się w aucie popsuło. Czasem , jak to naprawić - jeśli znalazłem rozwiązanie problemu itd. Ponieważ auto to , pomimo wszystkich wad bardzo lubiłem , to w dalszym ciągu mam zamiar się tu udzielać.
Niestety , wiele awarii powtarza sie u wszystkich użytkowników i możemy tu mówić o wadzie /wadach konstrukcyjnych (pękające przewody wiązek tylnych drzwi , cewki , egr i SZARPANIE ) , lub awarie nietypowe , jakich wiele.
I jeszcze raz napiszę : zafira jest bardzo fajnym , o bardzo dobrych właściwościach jezdnych i przewozowych , często dobrze wyposażonym ale niestety dość awaryjnym autem.

Na razie mnie nie stać , ale jeśli kiedykolwiek będzie , to se kupię zafirę B . A co :D
Może trafię lepiej.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

opolanin

#187 Post autor: opolanin »

jacek76 pisze:Rozrząd , sprzęgło , klocki tył , świece 3- elektrodowe, olej , chłodnica klimy , silniczek klapki wew. obiegu ...
napisz jeszcze ile km przejechales tym samochodem i ile mial przebiegu ten samochod bo jak dla mnie to sa standardowe naprawy.

ja przejechalem obecna zafira okolo 60kkm w 3 lata i sadze ze to sa normalne wymiany mozna jeszcze dodac jakies zawieszenie, itp.

pozdrawiam

uszko

#188 Post autor: uszko »

Koledzy kupiłem niedawno zafirkę 1.8 16 V wymiana płynów, oleju, wymiana sondy lambda, świeci check. ogólnie bardzo mało mocy wolno sioę zbiera max 110km/h i okolo 3500 obrotów. Co to może być pomóżcie.... Pzrepływomierz katalizator czy co? SZukam podpowiedzcie

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#189 Post autor: Harry200 »

Czy to miałeś przy zakupie czy dopiero po wymianie wymienionych przez Ciebie rzeczy.Odczytaj błędy metodą gaz-hamulec i podaj na forum..

uszko

#190 Post autor: uszko »

ciężko mi stwierdzić bo od razu pojechalem na wymiany, co znzczy metodą gaz hamulec i co to może byc według Ciebie?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#191 Post autor: Harry200 »

Metoda gaz-hamulec
1. Na wyłączonym zapłonie wciskamy do oporu pedał gazu i hamulca
2. Włączamy zapłon ale nie odpalamy silnika
3.Jeżeli są błędy to zaczyna migać lampka usterki silnika,
odczytujemy według harmonogramu
10 mignięć -0
1 migniecie -1
i tak dalej
po każdej liczbie jest chwila przerwy i komputer przechodzi do migania następnej liczby,odczytaj i podaj na forum ilość mrugnięć to spróbujemy zidentyfikować Twój problem..

wukash1

#192 Post autor: wukash1 »

Witam
Chciałbym się podpiąć do tematu ponieważ też mam problemy z z18xe. Może ktoś coś doradzi.
Obserwowany problem:
-delikatne szarpanie (nierówne pulsowanie, tak jakby auto na sekundę dostawało sygnał żeby przyspieszać i zaraz zwalniać) - szarpanie nie jest tak mocne jak przy nie paleniu na choćby jeden cylinder, odczuwalne jest najbardziej przy jeździe ze stałą prędkością obrotową (w zakresie 1800-2500obr) pod niewielkie wzniesienie;
-po odpaleniu zimnego silnika falowanie obrotów, czuć że przez efekt wzmożonego delikatnego poszarpywania
-po odpaleniu zimnego auta, pracy silnika przez co najmniej 10 min z szarpaniem, zgaszeniu i odpaleniu po ok godzinie auto ładnie pracuje, nie szarpie, przez kolejną godzinę jeżdżenia ładnie chodzi, kontynuując jazdę efekt szarpania powraca i stopniowo się nasila
-i najgorsze: brak błędów ECU
-problem występuję na benzynie i gazie
Co już zrobione:
-wymiana świec - brak zmian
-podmieniany moduł zapłonowy (listwa, zespół cewkowy) ze sprawnego auta -brak zmian
-czyszczony przepustnica - brak zmian
-sprawdzona szczelność układu dolotowego
-czyszczony przepływomierz - brak zmian
-jazda z odpiętą wtyczką przepływomierza - brak zmian
-wtyczki z ECU, lambda 1, przepływomierz, czujnik halla, moduł zapłonowy, przepustnica wypięte, psiknięte czymś na kontakt, wpięte - brak zmian

Pytania:
1. Zauważyłem takie "coś".
Gdy jadę ze stałą prędkością (nie zmieniam obciążenia) i nie ma szarpania i obserwuję spalanie chwilowe na wyświetlaczu to wartość spalania zmienia się o +/- 0,1l/km, natomiast gdy jest szarpanie to spalanie skacze o +/- 0,5l/km. O czym to może świadczyć? Czy na podstawie tej obserwacji można stwierdzić, że wszystkie elementy za ECU w stronę zapłonu (wiązka kabli, wtyczki, moduł zapł., świece) są OK?
2. Na co zwrócić jeszcze uwagę?

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#193 Post autor: oki »

Komputer pokładowy bierze trzy informacje o spalaniu z czujnika prędkości i sygnału wtryskiwacza przy czym z sygału wtryskiwacza mozna też pobrać informację o czasie wtrysku i obrotach silnika.
Biorąc pod uwagę ze cisnienie na listwie paliwowej jest stałe i prędkość auta oraz silnika też, to zmiana parametrów spalania bierze się z wtryskiwacza a dokładnie z czasu wtrysku.
Teraz trzeba wymysleć co odpowiada za czas wtrysku:
- wskazanie sondy o składzie mieszanki
- przepływomierz powietrza oraz czujnik cisnienia dolotowego
- położenie pedału gazu
- położenie przepustnicy
Z tych trzech wymienionych powyżej najczęściej pada przepływonierz a dokładnie podaje złe informacje do sterownika czego nie wykaże jako błąd bo nie jest uszkodzony na tyle aby to wykryć.
Sprawdź może czy nie masz uszkodzonego węża lub sparciałego może się przetarł gdzieś na dolocie podciśnienia i silnik łapie lewe powietrze.
Ale nie chcę cię martwić ze podobne obiawy jak opisujesz to może dawać moduł sterujący silnikiem w chwili gdy dostaje niekontaktów na elektronice.
Przy jakiejś temperaturze jest OK a przy zmianach lub nagrzewaniu dostaje świra.

wukash1

#194 Post autor: wukash1 »

Idąc podobnym tropem już próbowałem poczyścić przepływkę (jak wiadomo mało to jest skuteczne), próbowałem też pojezdzić z odpiętą przepływką i zdziwiło mnie że silnik pracował bez żadnych zmian.
Choć z drugiej strony dodam, że przy objawie poszarpywania nie odczuwam żadnego spadku mocy, czy też wydłużonego czasu wkręcania na wyższe obroty co powinno mieć miejsce przy uszkodzonej przepływce.
1. Czy powinienem coś zauważyć w pracy silnika gdy odpinam przepływkę?
2. Jak sprawdzić przepływkę miernikiem?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#195 Post autor: Harry200 »

wukash1 pisze:Czy powinienem coś zauważyć w pracy silnika gdy odpinam przepływkę
Powinien wyskoczyć błąd w ECU i zapalić sie kontrolka usterki silnika..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”