[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?
Moderator: Sebu$
Drodzy forumowicze.
Dzisiaj odebrałem EGR po naprawie (Serwis pomp - Brzeg) i po założeniu już nie pokazuje błędu recyrkulacji ale mam nadal problem. Auto nadal ma brak mocy oraz po podłączeniu do komputera pokazuje błąd P0234. Turbo niby się uruchamia ale tak jakby brakowało mu "powietrza". Co może być tego przyczyną?
Dzisiaj odebrałem EGR po naprawie (Serwis pomp - Brzeg) i po założeniu już nie pokazuje błędu recyrkulacji ale mam nadal problem. Auto nadal ma brak mocy oraz po podłączeniu do komputera pokazuje błąd P0234. Turbo niby się uruchamia ale tak jakby brakowało mu "powietrza". Co może być tego przyczyną?
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Przeczytaj może wystarczymanio_rns pisze:Drodzy forumowicze.
Dzisiaj odebrałem EGR po naprawie (Serwis pomp - Brzeg) i po założeniu już nie pokazuje błędu recyrkulacji ale mam nadal problem. Auto nadal ma brak mocy oraz po podłączeniu do komputera pokazuje błąd P0234. Turbo niby się uruchamia ale tak jakby brakowało mu "powietrza". Co może być tego przyczyną?
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Dzięki za link. Przeczytałem z zapartym tchemBodek pisze:Przeczytaj może wystarczymanio_rns pisze:Drodzy forumowicze.
Dzisiaj odebrałem EGR po naprawie (Serwis pomp - Brzeg) i po założeniu już nie pokazuje błędu recyrkulacji ale mam nadal problem. Auto nadal ma brak mocy oraz po podłączeniu do komputera pokazuje błąd P0234. Turbo niby się uruchamia ale tak jakby brakowało mu "powietrza". Co może być tego przyczyną?
Zacząłem od sprawdzenia zaworów sterowanych podciśnieniem i okazało się, że pękła ta gumowa nakładka na wężyk na zaworze za filtrem powietrza . Na szczęście pęknięcie było tak na ok 1cm więc uciąłem kawałek założyłem z powrotem i teraz "ZOŚKA" pomyka jak rumak pełen krwi arabskiej
DZIĘKI WAM FORUMOWICZE - należy się DUŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻEEEEEE .
Pozdrawiam i życzę wszystkim spokojnych i wesołych Świąt Wielkanocnych.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Może masz EGR-a do wymiany - jak szarpie podczas jazdy i zapala się kontrolka, a autko jest z lekka mułowate - to egr.jurek 1771 pisze:witam ponownie koledzy na kompie pokazało 2 błędy pierwszy to okład recyrkulacji spalin ,błędny przepływ P 0400 drugi błąd to obwód czujnika położenia zaworu recyrkulacji spalin P 1405 jakby ktoś mógł coś poradzić ,,dzięki
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
DRODZY KOLEDZY SZUKAM STRONY INTERNETOWEJ NA KTÓREJ KUPIĘ USZCZELKĘ POD ZAWÓR ERG ZAFIRA A 2.0DTI PROSZĘ O POMOC
Proszę pisać bez włączonego Caps Locka-a:
Regulamin
§2 Ustalenia techniczne
4. Pamiętaj aby nie pisać z włączonym CapsLock’iem. Pisanie wielkimi literami jest męczące dla czytającego i powszechnie uważane za krzyk.
Bodek
Proszę pisać bez włączonego Caps Locka-a:
Regulamin
§2 Ustalenia techniczne
4. Pamiętaj aby nie pisać z włączonym CapsLock’iem. Pisanie wielkimi literami jest męczące dla czytającego i powszechnie uważane za krzyk.
Bodek
Ostatnio zmieniony 17 cze 2012, 20:53 przez WROBELEK 433, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam Koledzy,
wiem że temat przewałkowany z każdej możliwej strony- a jednak nie znalazłem na forum opisu sytuacji która występuje u mnie:
Zośka po odpaleniu pracuje normalnie, do momentu kiedy silnik zaczyna łapać temperaturę.
W tym momencie wskakuje kontrolka samochodu z kluczykiem-utrata mocy.
Problem ustaje na krótką chwilę po przegazowaniu, a na dłużej kiedy temperatura dochodzi do 90 stopni. Przy zatrzymaniu się na światłach obrotomierz lekko pływa i wskakuje kontrolka z kluczykiem(kiedy spadają obroty). Najdziwniejsze jest to że przy włączonej klimie problem prawie nie występuje.
Byłem na kompie wyskakuje błąd p0400. Przewody podciśnienia sprawdziłem są ok, egr wyczyszczony i przesmarowany wd40, przepływomierz sprawdziłem i wydaje się ok.
Jeśli macie pomysły co można z tym zrobić będę wdzięczny za pomoc.
wiem że temat przewałkowany z każdej możliwej strony- a jednak nie znalazłem na forum opisu sytuacji która występuje u mnie:
Zośka po odpaleniu pracuje normalnie, do momentu kiedy silnik zaczyna łapać temperaturę.
W tym momencie wskakuje kontrolka samochodu z kluczykiem-utrata mocy.
Problem ustaje na krótką chwilę po przegazowaniu, a na dłużej kiedy temperatura dochodzi do 90 stopni. Przy zatrzymaniu się na światłach obrotomierz lekko pływa i wskakuje kontrolka z kluczykiem(kiedy spadają obroty). Najdziwniejsze jest to że przy włączonej klimie problem prawie nie występuje.
Byłem na kompie wyskakuje błąd p0400. Przewody podciśnienia sprawdziłem są ok, egr wyczyszczony i przesmarowany wd40, przepływomierz sprawdziłem i wydaje się ok.
Jeśli macie pomysły co można z tym zrobić będę wdzięczny za pomoc.
Może tak ale zastanawiam się czemu przy włączonej klimie problem nie występuje?Maciek pisze:mefisto007, może EGR klęknął na dobre i jest do wymiany? Albo wtyczka luźna i słabo łączy...
[ Dodano: Wto Cze 26, 2012 22:24 ]
Panowie, pytanie za 100 punktów - czy problemem może być uszczelka poz zaworem egr? U mnie jest dosyć luźna. Na razie trochę ją poprawiłem i dociągnąłem śruby mocujące EGR...
Witam,Harry200 pisze:Uszczelka nie może być lużna,jak dociągnąłeś to sprawdż czy nie wydostają się gdzieś wokół uszczelki gazy..
nowa uszczelka założona, odłączyłem akumulator w celu skasowania błędów.
Jak na razie jest dobrze, błąd się nie pojawia zobaczymy jak długo..
Dzięki za pomoc!
[ Dodano: Sob Cze 30, 2012 21:33 ]
Problem rozwiązany- okazało się że zablokował się elektrozawór podciśnienia turbiny znajdujący się po lewej stronie zaraz ze obudową filtra powietrza. Na samym początku pomogło lekkie obstukanie kluczem, ale po jakimś czasie zawór znowu się blokował. Po wymontowaniu ( co nie było specjalnym problemem) porządnym przedmuchaniu w moją zośkę wstąpił demon . Przyśpiesza jak marzenie, a o kontrolce z samochodu z kluczykiem zdążyłem już zapomnieć.