[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
manio_rns

#196 Post autor: manio_rns »

Drodzy forumowicze.
Dzisiaj odebrałem EGR po naprawie (Serwis pomp - Brzeg) i po założeniu już nie pokazuje błędu recyrkulacji ale mam nadal problem. Auto nadal ma brak mocy oraz po podłączeniu do komputera pokazuje błąd P0234. Turbo niby się uruchamia ale tak jakby brakowało mu "powietrza". Co może być tego przyczyną?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#197 Post autor: Bodek »

manio_rns pisze:Drodzy forumowicze.
Dzisiaj odebrałem EGR po naprawie (Serwis pomp - Brzeg) i po założeniu już nie pokazuje błędu recyrkulacji ale mam nadal problem. Auto nadal ma brak mocy oraz po podłączeniu do komputera pokazuje błąd P0234. Turbo niby się uruchamia ale tak jakby brakowało mu "powietrza". Co może być tego przyczyną?
Przeczytaj może wystarczy
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#198 Post autor: Harry200 »

Sprawdż czy Ci działa siłownik przy turbinie,czy na wyłaczonym silniku możesz go przesuwać w góre i w dół..

manio_rns

#199 Post autor: manio_rns »

Bodek pisze:
manio_rns pisze:Drodzy forumowicze.
Dzisiaj odebrałem EGR po naprawie (Serwis pomp - Brzeg) i po założeniu już nie pokazuje błędu recyrkulacji ale mam nadal problem. Auto nadal ma brak mocy oraz po podłączeniu do komputera pokazuje błąd P0234. Turbo niby się uruchamia ale tak jakby brakowało mu "powietrza". Co może być tego przyczyną?
Przeczytaj może wystarczy
Dzięki za link. Przeczytałem z zapartym tchem :)
Zacząłem od sprawdzenia zaworów sterowanych podciśnieniem i okazało się, że pękła ta gumowa nakładka na wężyk na zaworze za filtrem powietrza :D . Na szczęście pęknięcie było tak na ok 1cm więc uciąłem kawałek założyłem z powrotem i teraz "ZOŚKA" pomyka jak rumak pełen krwi arabskiej :driver: :lol:

DZIĘKI WAM FORUMOWICZE - należy się DUŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻEEEEEE :piwo: .

Pozdrawiam i życzę wszystkim spokojnych i wesołych Świąt Wielkanocnych.

jurek 1771

#200 Post autor: jurek 1771 »

a ja w sprawie egra w benzyniaku . czyscilem go juz raz jeden i pomoglo tym razem po roku tez wyczyscilem i nadal szarpie , jezeli zaslepie go nic nie bedzie sie dzialo ? /wyskakiwanie bledow itp/ a jezeli tak to czy pomoze zwykle wykasowanie i po sprawie ? dzieki z gory za opinie ,

jurek 1771

#201 Post autor: jurek 1771 »

witam ponownie koledzy na kompie pokazalo 2 bledy pierwszy to uklad recyrkulacji spalin ,bledny przeplyw P 0400 drugi blad to obwod czujnika polozenia zaworu recyrkulacji spalin P 1405 jakby ktos mogl cos poradzic ,,dzieki

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#202 Post autor: Bodek »

jurek 1771 pisze:witam ponownie koledzy na kompie pokazało 2 błędy pierwszy to okład recyrkulacji spalin ,błędny przepływ P 0400 drugi błąd to obwód czujnika położenia zaworu recyrkulacji spalin P 1405 jakby ktoś mógł coś poradzić ,,dzięki
Może masz EGR-a do wymiany :?: - jak szarpie podczas jazdy i zapala się kontrolka, a autko jest z lekka mułowate - to egr.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#203 Post autor: chabretti »

Ja w zeszłym roku rozbierałem swój EGR wyczyściłem i na razie Zafirka śmiga

jurek 1771

#204 Post autor: jurek 1771 »

tak tak szarpie podczas jazdy ale wstawilem drugi egr i to samo ,,,moze tez uszkodzony ..nic sie nie zapala na desce zaden blad tylko na kompie pokazalo jak wejdzie na obroty to daje rade ale przy raptownym nacisnieciu gazu strzela w tlumik

WROBELEK 433

#205 Post autor: WROBELEK 433 »

DRODZY KOLEDZY SZUKAM STRONY INTERNETOWEJ NA KTÓREJ KUPIĘ USZCZELKĘ POD ZAWÓR ERG ZAFIRA A 2.0DTI PROSZĘ O POMOC :piwo:

Proszę pisać bez włączonego Caps Locka-a:

Regulamin :!:

§2 Ustalenia techniczne

4. Pamiętaj aby nie pisać z włączonym CapsLock’iem. Pisanie wielkimi literami jest męczące dla czytającego i powszechnie uważane za krzyk.

Bodek
Ostatnio zmieniony 17 cze 2012, 20:53 przez WROBELEK 433, łącznie zmieniany 1 raz.

mefisto007

#206 Post autor: mefisto007 »

Witam Koledzy,

wiem że temat przewałkowany z każdej możliwej strony- a jednak nie znalazłem na forum opisu sytuacji która występuje u mnie:
Zośka po odpaleniu pracuje normalnie, do momentu kiedy silnik zaczyna łapać temperaturę.
W tym momencie wskakuje kontrolka samochodu z kluczykiem-utrata mocy.
Problem ustaje na krótką chwilę po przegazowaniu, a na dłużej kiedy temperatura dochodzi do 90 stopni. Przy zatrzymaniu się na światłach obrotomierz lekko pływa i wskakuje kontrolka z kluczykiem(kiedy spadają obroty). Najdziwniejsze jest to że przy włączonej klimie problem prawie nie występuje.
Byłem na kompie wyskakuje błąd p0400. Przewody podciśnienia sprawdziłem są ok, egr wyczyszczony i przesmarowany wd40, przepływomierz sprawdziłem i wydaje się ok.
Jeśli macie pomysły co można z tym zrobić będę wdzięczny za pomoc.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#207 Post autor: Maciek »

mefisto007, może EGR klęknął na dobre i jest do wymiany? Albo wtyczka luźna i słabo łączy...

mefisto007

#208 Post autor: mefisto007 »

Maciek pisze:mefisto007, może EGR klęknął na dobre i jest do wymiany? Albo wtyczka luźna i słabo łączy...
Może tak ale zastanawiam się czemu przy włączonej klimie problem nie występuje?

[ Dodano: Wto Cze 26, 2012 22:24 ]
Panowie, pytanie za 100 punktów - czy problemem może być uszczelka poz zaworem egr? U mnie jest dosyć luźna. Na razie trochę ją poprawiłem i dociągnąłem śruby mocujące EGR...

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#209 Post autor: Harry200 »

Uszczelka nie może być lużna,jak dociągnąłeś to sprawdż czy nie wydostają się gdzieś wokół uszczelki gazy..

mefisto007

#210 Post autor: mefisto007 »

Harry200 pisze:Uszczelka nie może być lużna,jak dociągnąłeś to sprawdż czy nie wydostają się gdzieś wokół uszczelki gazy..
Witam,

nowa uszczelka założona, odłączyłem akumulator w celu skasowania błędów.
Jak na razie jest dobrze, błąd się nie pojawia zobaczymy jak długo..
Dzięki za pomoc!

[ Dodano: Sob Cze 30, 2012 21:33 ]
Problem rozwiązany- okazało się że zablokował się elektrozawór podciśnienia turbiny znajdujący się po lewej stronie zaraz ze obudową filtra powietrza. Na samym początku pomogło lekkie obstukanie kluczem, ale po jakimś czasie zawór znowu się blokował. Po wymontowaniu ( co nie było specjalnym problemem) porządnym przedmuchaniu w moją zośkę wstąpił demon :lol: . Przyśpiesza jak marzenie, a o kontrolce z samochodu z kluczykiem zdążyłem już zapomnieć. :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”