Problemy związane z użytkowaniem turbosprężarki
Moderator: Sebu$
dzisiaj kupiłem turbinę z papierami i gwarancją na 12 m-cy. Mam papiery z wyważania oraz pisemne potwierdzenie na użycie zestawu naprawczego renomowanej firmy. Cena to 800zł ale jeśli oddam starą to dostanę z powrotem 100zł kaucji. Myślę że cena nie jest zbyt wygórowana jak na to iż kilku kolegów regenerowało już turbiny w tej firmie i są zadowoleni z ich usług.
Mam zamówiony olej i wszystkie filtry, jutro dowiem się kiedy najwcześniej będę mógł mieć zestaw montażowy turbiny i uszczelki kolektora (niestety dalej nie wiem jakie są nr. katalogowe tych części ponieważ Bodek chyba nie ma dla mnie czasu). Mam nadzieję, że wymiana pójdzie gładko i bez komplikacji. Czy napisze mi ktoś co ewentualnie jeszcze mogę sprawdzić w silniku aby ustrzec się kolejnego rozszczelnienia turbiny?
Wiem tyle że muszę sprawdzić drożność odmy, oraz wężyka oleju od turbiny, ale może ktoś mnie jeszcze oświeci....
:> - Bodek
Mam zamówiony olej i wszystkie filtry, jutro dowiem się kiedy najwcześniej będę mógł mieć zestaw montażowy turbiny i uszczelki kolektora (niestety dalej nie wiem jakie są nr. katalogowe tych części ponieważ Bodek chyba nie ma dla mnie czasu). Mam nadzieję, że wymiana pójdzie gładko i bez komplikacji. Czy napisze mi ktoś co ewentualnie jeszcze mogę sprawdzić w silniku aby ustrzec się kolejnego rozszczelnienia turbiny?
Wiem tyle że muszę sprawdzić drożność odmy, oraz wężyka oleju od turbiny, ale może ktoś mnie jeszcze oświeci....
:> - Bodek
Ostatnio zmieniony 19 paź 2013, 20:43 przez luce1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 30
- Rejestracja: 08 maja 2009, 15:20
- Imię: Tomek
- Auto: Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Silnik 2.2 DTI. Dobijam 200 tyś. i turbina ma luz i puszcza olej - ściekał połączniem odmy z rurą: filtr pow. - turbina i kapał pod samochód. Po zdjęciu rury, sporo oleju w turbinie i rurze w.w. Luz na wirniku turbiny spory a pół roku wcześniej sprawdzałem z ciekawości i nie było żadnego. Auto zalane Motulem 5W-30, ciekawy jestem, czy ten olej nie przyczynił się do upadku turbiny? Zalewałem 3 razy Agipem 5W-40 do diesla i taki sobie zażyczyłem. Mechanik udał, że źle zrozumiał i wlał ten Motul (pewnie dlatego, że taki miał).
Proszę o namiar na sprawdzoną firmę, zajmującą się regeneracją, najlepiej w wawie lub okolicach.
Proszę o namiar na sprawdzoną firmę, zajmującą się regeneracją, najlepiej w wawie lub okolicach.
Jedź i daj jechać innym...