Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
piokraz
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
Imię: Piotr
Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19dth

#196 Post autor: piokraz »

Jeszcze jedno
Czy jak się zdemontuje zawór EGR to jest tam jakaś uszczelka ?
A jeśli tak czy można ją zdobyć, bez kupna nowego zaworu, ewntulanie czym ją zastąpić jakimś sylikonem , abo co ? :P

maniekb

#197 Post autor: maniekb »

Witam;
Panowie co to może być jak w trasie przyśpieszę do 2500 obrotów to się pojawia spadek mocy i zapala się kontrolka z kluczykiem a jak zwolnię poniżej 2500 to kontrolka gaśnie i jest ok. Jest tak na zmianę raz jest moc i przyśpiesza że aż w fotel wgniata a raz jest zupełny spadek mocy. Także przy samym ruszaniu na jedynce czasami jest taki muł że ciężko ruszyć a silnik ma ochotę zgasnąć. POMOCY!!! Poradźcie coś. Nadmieniam że już władowałem sporo kasy w pompę, raz padła mechanika pompy (zatarcie) a drugi raz elektryka pompy razem po regeneracji wyniosło mnie 4100zł nie licząc innych niespodzianek :oops:

kicaj

#198 Post autor: kicaj »

nic nie zrobisz bez zczytania bledow... moze to EGR sie zawiesza a moze cos innego szwankuje...

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#199 Post autor: MieHor »

na 100% stawiam na P0400, czyli błąd EGR - dla pewności podepnij komp. i odczytaj błędy

maniekb

#200 Post autor: maniekb »

Dzięki chłopaki:) Też tak wnioskowałem ale dla pewności pojadę jutro na kompa i jak coś to odpisze co to za przyczyna była. Ciekawe czy jeżeli zacina się egr to czy wystarczy go przeczyścić i będzie ok czy trzeba go wymienić, no i jaki to koszt?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#201 Post autor: MieHor »

Jest uszczelka - taka okrągła w rowku ma końcu tej części EGR, która siedzi w kolektorze, mnie udało się wyjąć EGR razem z tą uszczelką, a ponieważ w komplecie z nowym jej nie było, to po bardzo delikatnym wyczyszczeniu, później natłuszczeniu wykorzystałem ją ponownie. Nie wiem czy można to kupić jako oddzielną część, ale może uda się coś dopasować z jakichś innych urządzeń, np z hydrauliki

darkp1

#202 Post autor: darkp1 »

Jest firma z Brzegu która dobrze regeneruje te EGRy, Ty masz chyba ten starszy typ więc nie powinieneś mieć większych problemów. Te nowe były montowane dopiero od 2003r. Bo tak to koszt nowego 1500zl.

maniekb

#203 Post autor: maniekb »

No i byłem na kompie i wykazało że zawór egr. Przeczyściłem go i trochę lepiej ale nie do końca bo w czasie jazdy raz się przycina a raz nie. Na postoju sprawdzałem z ojcem, On gazował a ja sprawdzałem czy słychać turbo i czy te gumowe rury twardnieją jak się gazuje. No i nic, takie przerywanie. Chyba do cholery turbo nie pada bo wydaje mi się że by było olejem zachlapane a tu nigdzie nie wiadać ani kropli. Sprawdzałem w tych przewodach od przepływomierza i z drugiej strony i czyściutko. A może padł czujnik doładowania turbiny który podobno mieści się za przepływką?? Tak słyszałem że mogą wtedy wystąpić takie objawy.
Czy istnieje metoda aby sprawdzić ten czujnik? bo w ciemno nie ma co kupować bo to jednak podobno ok 5000zł :shock:
Jeszcze dodam że sprawdzałem wszystkie przewody podciśnieniowe i sa ok.
Pomóżcie chłopaki!!!
Z góry dzięki

kicaj

#204 Post autor: kicaj »

maniekb pisze:Czy istnieje metoda aby sprawdzić ten czujnik?
na techu podczas jazdy z kims kto sie zna na tym, tzn wie jakie powinny byc wartosci...

Awatar użytkownika
piokraz
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
Imię: Piotr
Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19dth

#205 Post autor: piokraz »

Witam
Zabrałem sie za demontaż EGR - ale za chol.... nie mogę go zdemontować. :evil:
Odkręciłem 2 śruby, które wcześniej polałem odpowiednim preparatem typu WD40, odpiąłem wiązkę elektryczną, a on ani drgnie, wężyki gumowe zostawiłem, ale chyba one nie mają znaczenia, aby to ruszyć. :cry: Też wylałem na miejsce łączenia z blokiem sporo WD40 ale narazie ani drgnie. Jedynie co mi się udało rozebrać to plastikową obudowę w której jest taka krzywka (płaskowniczek zagięty w łuk i rowkiem w środku) na sprężynie wpychajaca pręt do środka. Właściwie ta sprężyna jest, ale jakby nie spełnia swojej funkcji bo sama nie odciąga trzeba pomóc. Na włączonym silniku ta krzywka pracuje i wpycha ten pręcik, jednak ręką nie da się zminenić jego położenia :?: .

prokop

#206 Post autor: prokop »

Drodzy koledzy
Ostatnio kupiłem sobie Opla Zafirę rocznik 99 pojemność 1,8 16V i mam takie dziwne odczucia ze jest jakaś taka "zmulona". Na przykład żeby osiągnąć prędkość 120 KM/h na biegu 5 musze mieć obroty silnika ok. 3800. Nie wiem czy to normalne. Wcześniej jeżdziłem Asrą 1,6 8-zaworową i tam nie było tak ciężko. Prosze podpowiedzcie czy to normalne czy mam coś sprawdzać. Generalnie aouto jeździ ok mam tylko jeden bład z zaniskimm poziomem płynu spryskiwaczy.

prokop

#207 Post autor: prokop »

Dzięki za informacje trochę się uspokoiłem. Właśnie chciałem opinii kogoś kto użytkuje takie auto, więc chyba dobrze trafiłem.

Anony Mous

#208 Post autor: Anony Mous »

Problem rozwiązany!!!

Po kilku wizytach w serwisach oraz wysłuchaniu kilkunastu przyczyn tego zjawiska musiałem się za to zabrać sam.
Mianowicie:
przejechałem kilkaset km na benzynie i problem jakby minął. Jak zacząłem jeździć na PB to zbiornik LPG był prawie pełny. Po przejechaniu tych km gaz "znikł" więc to był kolejny niepokojący trop. Jak się okazało to wtryskiwacze przepuszczały gaz i samochód chodził na dwóch paliwach. Wymiana listwy wtryskowej, kalibracja i moja głowa stała się spokojniejsza :mrgreen:.

Valteki żółte - przebieg 30000 tys. i do wymiany.

jedna z diagnoz:
Serwis Opla w Rudzie Śląskiej

"sterownik silnika do wymiany lub potrzebuje nowego oprogramowania, będzie to droga naprawa"

ale by mieli miny jakby po wymianie nic się nie zmieniło, no i te koszta :shock:.

J.A.C.E.K

#209 Post autor: J.A.C.E.K »

wiesz, niekoniecznie, pewnie szybko zabraliby się za właściwą diagnostykę, niedaj boże by się udało znaleźć przyczynę, a zabuliłbyś jak za zboże...
Bo jak to mówią w reklamie "to tylko mamy za darmo, co zrobimy sami".
No chyba, że sp... to wtedy nie :lol:
Ja.
PS
Case ciekawy, dzięki za wpis.

billwolf

#210 Post autor: billwolf »

Witam wszystkich.

Jestem szczęsliwym :lol: posiadaczem pięknej Zośki. I niestety dopadł mnie problem, pewnie wszyskim posiadaczom 2.0 Dti znany, czyli brak mocy. Może się czepiam więc wyprowadzcie mnie z błędu. A więc:

1. pomiędzy 1000 - 1800 obrotów nie ma jazdy. Wkręca się ale coś mi się wydaje że za słabo , a jak włącze klime to Skoda 105 szybciej rusza. :lol:

2. pomiędzy 1800- 3000 obr. Idzie jak burza.

3. od 3000 znowu zamula. Czuc wachania mocy.

Oczywiście czytając Wasze porady zrobiłem:
- pomiar podciśnienia : 0,8- 0,9.
- wyczyściłem kolektor dolotowy i klapki zawirowań.
- wyczyściłem przepływomierz.
- wymieniłem zawór sterujący turbiną ( zacinał się )
- sprawdziłem szczelność przewodów podciśnienia.
- sprawdziłem pozostałe elektrozaworki .
- sprawdziłem EGR.
- sprawdziłem zawór klapek.
- wykonałem jazde z podłączonym kompem i sprawdziłem błędy - brak.

Jedna rzecz nie podobała mi się podczas jazdy z podłączonym kompem. Powyżej 3000 obr. ciśnienie doładowania dochodziło do 2.2 po czym nagle spadało do 1.9 i w tym momencie czuć było ten delikatny spadek. w tym samym momencie masa powietrza spadała z około 950 do 780 i zmniejszała się dawka paliwa do ok. 38.5.
Podejrzewam że czujnik ciśnienia coś nawala. Po zdjęciu wtyczki z niego wtyczka jest wilgotna.
Drugą rzeczą która mi się nie podoba to przepływomierz. Bo czy po spadku ciśnienia o 0.3 powinna spaść też masa powietrza o 180 bo paliwo obcina komp ze względu na spadek masy powietrza.
Czy jest jakiś zaworek upustowy ciśnienia doładowania czy to elektrozawór sterując turbiną zmniejsza ciśnienie doładowania.

Doradźcie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”