Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
wukash1

#196 Post autor: wukash1 »

Oczywiście wyrzuca błąd ale chodzi mi o to że nie czuję żadnej zmiany w pracy silnika

wojtastar
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 31 paź 2011, 20:25
Lokalizacja: Tarnów
Model:

#197 Post autor: wojtastar »

Witam, mam problem z Zofią z1.8xe, mianowicie wywala błąd WYPADANIE ZAPŁONU na cylindrze 3, dzieje się to tylko podczas uruchomienia silnika na mrozie. Silnik chodzi przez chwile na trzech graczkach jak traktor(wywala wtedy P0303), a po chwili wraca wszystko do normy i jest wszystko o.k. i auto śmiga aż milo, zawsze przy pierwszym uruchomieniu auta tego dnia, potem już nie. Jeżeli jest temperatura dodatnia wszystko działa super. Niestety auto kupiłem już z tym felerem.
Na benzynie i LPG jeżdzi super i nie ma żadnego problemu tylko z tym paleniem na mrozie :( :( :(
Wymieniłem:
- świece miejscami w cylindrach,
-nową cewkę zapłonową
- dolewałem specyfiku do czyszczenia nagarów
- ciśnienie na cylindrach
1- 14,5bar
2- 15,5bar
3- 15 bar
4- 14,5bar

według książki powinno być 17bar ale nie ma podanej minimalnego ciśnienia.

gregorkrk

#198 Post autor: gregorkrk »

cisnienie masz ok.niema za dużej rozbieżności więc ok.

no masz dość ciekawa sytuacje.
ja bym wymienił świece na twoim miejscu a nie bawil sie w półsrodki zamieniając je tylko miejscami.

jak to nie zmieni postaci rzeczy to może być usterka w wtryskiwaczu paliwa.

wojtastar
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 31 paź 2011, 20:25
Lokalizacja: Tarnów
Model:

#199 Post autor: wojtastar »

Właśnie że świece Bosch były wymieniane rok temu, więc najprościej było zamienić je miejscami, dzisiaj również pomyślałem o wadliwym wtrysku lub pompce paliwa która może dawać słabe ciśnienie. Mam w takim razie pytanie czy można sprawdzić pracę wtrysków za pomocą opel scannera? i jeszcze jedno, świeca na trzecim cylindrze miała trzpień jakby odcień koloru czerwonego, pozostałe kolor ciemny.???

RYS188

#200 Post autor: RYS188 »

Witam.Kupiłem auto miesiąc temu i założyłem lpg,auto jeździ dobrze na pb i lpg i zanim ustawiłem instalacje (stag 4 plus) wywaliło mi check i pojechałem do mechanika i stwierdził winę przepływomierza(używany) po wymianie check zgasł ,ale wymigało mi błędy

0109 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
0604 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - błąd / uszkodzenie pamięci RAM
0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bo gata
0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego

Auto jeździ normalnie na pb i lpg tylko te błędy,które się pojawiają nawet jak jeżdżę na pb.Czy to może być wina uszkodzonego sterownika lub wiązki?

gregorkrk

#201 Post autor: gregorkrk »

0110 to masz przepływomierz
0170 -zobacz czy tez sie świeci na pb - bo z reguły łapie błąd na lpg przy źle wyregulowanej instalacji lpg.

0109 to czujnik map sensor -najprawdopodobnie uszkodzony

0604 to już ciężka sprawa.

RYS188

#202 Post autor: RYS188 »

Po montażu lpg sonda głupiała i wywaliło check,pojechałem do mechanika i okazało się że przepływomierz nie działa i go wymieniłem. Po wymianie zrobiłem reset kompa i pojeździłem z 100km na pb żeby sterownik porobił sobie korekty i dopiero strojenie lpg.Po ustawieniu lpg check się już nie zapalał,ale wymigało mi te błędy,a po przejechaniu 300 km już nic nie wymigało.Może potrzebował kilkanaście uruchomieni ze sprawnym przepływomierzem?Sam nie wiem ,ale ważne że nie wymigał mi błędów :D

milosz219

#203 Post autor: milosz219 »

koledzy mam problem zdelikatnym falowaniem obrotow i nierówną pracą silnika.Co jakis czas silnik robi skok, takie szarpanie.Mam niesprawną niegrzejącą swiecę i ona tylko zglasza błąd.Na duzych mrozach cięzkie odpalanie, ciezko się zbiera zeby zalapać.Problem skoku silnika występuje przy zimnym i cieplym silniku.Pomocy gdzie szukać przyczyny.

szon23

#204 Post autor: szon23 »

a ja ma taki problem z moją Zochą. Silnik zimny, kilka godzin stania, najczęsciej przez noc, rano odpala za pierwszym razem, bez problemu, ale jak dodaję gazu to silnik się dławi, spadają obroty. Po kilku minutach pracy wszystko powraca do normy, jak się silnik trochę rozgrzeje. Później silnik pracuje bez zarzutu. Problem jest tylko przy pierwszym odpaleniu z rana. Wypedałowałem błędy i wyrzuciło 0170. Ostatnio w trakcie jazdy zapaliła mi się kontrolka check engine, wypedałowałem błędy ale tylko pozostało 0170. Zaznaczę że nie zauważam oprócz tego żadnych zmian w pracy silnika. Mam Zochę od pół roku i to mija pierwsza "przygoda" techniczna. A i wsprawach technicznych jestem zielony. Dlatego proszę o poradę w tej sprawie. Ja bym chyba zaczął od przeczyszczenia przepustnicy

davvvid

#205 Post autor: davvvid »

WItam.Posiadam zafire 2001 silnki 2.2 z22se. Nie moge pradzic sobie z nastepujacym problemem. Po odpalenu auta niby wszystko jest w porzadku , jak juz chwile pochodzi i przygazuje to po utraceniu obrotow silnik zaczyna chodzic nierowno , szarpie ciezko go wkrecic ponownie na obroty, zapala sie check oraz niekiedy trakcja.Chodzi jakby na 3 cylindry.Po podłaczeniu pod kąpa wywala mi błąd P1514. Błędne sterowanie przepustnica.Auto posiada sekwencyjna LPG.Czy mieliście podobny problem?Za wszelkie sugestie i podpowiedzi wielkie dzieki.Pozdrawiam
kolejne spostrzezenia.
Próbowalem zaslepic egr ale to nic nie dalo. Takze mysle ze jest sprawny.
Po odpalenu auta swieci sie kontrolka z bledem p1514 , silnik pracuje w miare rowno dopiero po chwili lub jak dodam gazu zapala sie kontrolka trakcji i wtedy pracuje nierowno, dławi sie , obroty dochodza do max 4000.
Czy objawy takie oga być spowodowane wadliwie działającą sondą lambda, generując złe odczyty moze wpływac na skład mieszanki?Dodam ze bledu sondy nie ma.MOze podpowiecie mi która sonde i jak sprawdzic bo jak wiadomo sa dwie :)

marian07

#206 Post autor: marian07 »

szon23 - obserwowałem u siebie to samo. pierwszy odpał zawsze jest OK, ale po dłuższym staniu to nieraz trudno było ruszyć, parę chwil musiał pochodzić bo się dławił. wymieniłem świece, filtr paliwa - nic nie pomogło.
ale zauważyłem że po zmianie akumulatora (akurat padł jesienią lecz mu wybaczyłem bo rocznik 2004) wszystko odeszło. tłumaczę sobie to że po prostu akumulator był na tyle do du**, że jak mu rozruch zabrał trochę prądu, to miał przez chwilę spory apetyt i łykał większość prądu z instalacji przez co pompa paliwa nie dawała tyle co trzeba.
od razu mówię że to moja teoria, być może była inna przyczyna, ale takie są fakty.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#207 Post autor: Jaymzarf »

davvvid, sprawdź napięcie w instalacji. Świecenie się TC po dodaniu gazu może być spowodowane za niskim napięciem.
Odłącz też na kilkanaście minut akumulator i zewrzyj klemy.

Jednakże ja bym optował za za niskim napięciem, powodem może być jak napisał marian07, akumulator jak i również uszkodzony regulator / alternator (wieszające się szczotki, przerwa w obwodzie wzbudzenia)
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

szon23

#208 Post autor: szon23 »

marian07 pisze:...
ale zauważyłem że po zmianie akumulatora (akurat padł jesienią lecz mu wybaczyłem bo rocznik 2004) wszystko odeszło...
tak sobie myślę, że możesz mieć rację. Objawy te występują tylko po kilkugodzinnym staniu Zochy. Przy krótkich przerwach dławienie nie występuje. Sprawdzę akumulator

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#209 Post autor: firek »

szon23, ja proponuję jeszcze wyczyścić dokładnie przepustnicę, miałem podobny problem, choć jeszce doszło falowanie co skłoniło do czyszczenia i okazało się ze oba dojscia podcisnienia były poprostu zatkane.
po czyszczeniu wszystkie problemy odeszły w niepamięć

szon23

#210 Post autor: szon23 »

firek pisze:szon23, ja proponuję jeszcze wyczyścić dokładnie przepustnicę..
do przepustnicy postanowiłem też zajrzeć. Czyszczenie jej nie zaszkodzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”