[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Hej! Ja niedawno nabyłem Zafirkę z silnikiem 1.8 (tym 125 km) no i niby wszystko ok, nie szarpie, płynnie i sprawnie przyspiesza.... Czy warto profilaktycznie wyczyścić ten zawór?
W poprzednim aucie nie miałem czegoś takiego (Skoda Felicia 1.3 MPi) ?
Ciężko mi powiedzieć jak poprzedni właściciel jeździł (150 000 km autko ma rzekomo przejechane), ja w każdym razie nie jeżdżę na krótkich odcinkach typu 1-2 km i koniec jazdy... Czy dłuższa jazda (taka dynamiczna) i benzyna 98 oktanowa przeczyści zawór? A może zatankować przed dłuższą jazdą Shell VPower (albo coś w ten deseń)?
Przepraszam, jak to głupie pytania, ale nie mam pojęcia o tym zaworze EGR?
Ogólnie w benzyna czy dieslach ten zawór sprawia więcej problemów?
W poprzednim aucie nie miałem czegoś takiego (Skoda Felicia 1.3 MPi) ?
Ciężko mi powiedzieć jak poprzedni właściciel jeździł (150 000 km autko ma rzekomo przejechane), ja w każdym razie nie jeżdżę na krótkich odcinkach typu 1-2 km i koniec jazdy... Czy dłuższa jazda (taka dynamiczna) i benzyna 98 oktanowa przeczyści zawór? A może zatankować przed dłuższą jazdą Shell VPower (albo coś w ten deseń)?
Przepraszam, jak to głupie pytania, ale nie mam pojęcia o tym zaworze EGR?
Ogólnie w benzyna czy dieslach ten zawór sprawia więcej problemów?
Ogólnie to jest zmora diesli , nie słyszałem aby ktoś się mocno uskarżął na ten pechowy układ wymuszony przez chorych ekologów w silnikach benzynowych. Podejrzewam ,że związane jest to z tym iż w oleju napędowym jest sporo substancji smolistych i one znajdując się w spalinach po prostu zapychają EGR a w benzynie tego zjawiska już nie ma. Ja bym Ci radził "nie ruszać g...na póki nie śmierdzi" co można przełozyc na nasz język , nie sprawia problemów, nie czyść . Bywa ,że jak się rozgrzebie to potem tylko same problemy z tego są.. Ja przynajmniej tak robię co wcale nie oznacza ,że czekam aż mi auto padnie , regularnie wymieniam oleje i filtry jak trzeba ale nie staram się na siłę szukać usterek .
Czytałem w necie, że można wywalić cały EGR i autko jeździ jak ta lala, co o tym sądzicie? przejrzałem fora na Zafira Klub i wszędzie tylko jak czyścić lub wymieniać - może lepiej to g. wywalić i mieć spokój?Ogólnie to jest zmora diesli , nie słyszałem aby ktoś się mocno uskarżął na ten pechowy układ wymuszony przez chorych ekologów w silnikach benzynowych.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Może do końca nie dotyczy to tematu, ale po kupnie (a właściwie dopiero w Polsce, po zatankowaniu, zapaliła mi się ta lampka samochodzika z kluczykiem). Wymieniłem wszystkie sprawy eksploatacyjne (płyny, oleje, filtry) no i pojawiała się czasem nadal ta lampka...
Któregoś dnia zatankowałem VPowera na Shellu (jakoś miałem już rezerwę i nalałem z 20 litrów) i później sporo jeździłem w trasie na tym paliwie (czasem rozpędzałem auto do ponad 120-130 km/h). I kontrolka przestała się zapalać.... Czyżby ta kontrolka zapalała się również jak się jeździ na kiepskim paliwie i na krótkich odcinkach??
Któregoś dnia zatankowałem VPowera na Shellu (jakoś miałem już rezerwę i nalałem z 20 litrów) i później sporo jeździłem w trasie na tym paliwie (czasem rozpędzałem auto do ponad 120-130 km/h). I kontrolka przestała się zapalać.... Czyżby ta kontrolka zapalała się również jak się jeździ na kiepskim paliwie i na krótkich odcinkach??
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Ta metoda gaz-hamulec nie działała,albo źle robiłem. Przy montażu alarmu elektronik mi sprawdził komputerem wszystko i wyszedł "błąd otwarcia przepustnicy". Skasował błąd i później zalałem VPowera i ta lampka już się nie zapala albo czasem bardzo rzadko (jak np. jadę na krótkim odcinku 2-3 km, i znowu jazda na krótkim odcinku).
- Greg.A
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 20 lis 2012, 13:57
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
- Auto: Zafira A OPC Line
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
Koledzy pisałem już w innym wątku odnośnie mojego zaworu EGR, ale przeniosę się tutaj bo jest bardziej na temat.
Jestem już po oględzinach zaworu, niestety u mnie to cięgno po wyczyszczeniu i przesmarowaniu (wd-40) w ogóle nie drgnie po odpaleniu silnika i przegazowaniu.
Nawet po ruszaniu go palcem czuć opory i cięgno po naprężeniu nie wraca do końca na swoją pozycję.
Wtyczka z kablem zasilającym jest OK.
Czy może byc jeszcze jakaś inna przyczyna, czy padnięte elektrozawory lub wężyki mogą być powodem zawieszonego zaworu EGR ?
Czy to oznacza kompletne uszkodzenie tego zaworu ? w moim wypadku to chyba padła w nim elektryka bo nie jest zapieczony i da się nim ręcznie poruszać.
Jestem już po oględzinach zaworu, niestety u mnie to cięgno po wyczyszczeniu i przesmarowaniu (wd-40) w ogóle nie drgnie po odpaleniu silnika i przegazowaniu.
Nawet po ruszaniu go palcem czuć opory i cięgno po naprężeniu nie wraca do końca na swoją pozycję.
Wtyczka z kablem zasilającym jest OK.
Czy może byc jeszcze jakaś inna przyczyna, czy padnięte elektrozawory lub wężyki mogą być powodem zawieszonego zaworu EGR ?
Czy to oznacza kompletne uszkodzenie tego zaworu ? w moim wypadku to chyba padła w nim elektryka bo nie jest zapieczony i da się nim ręcznie poruszać.