[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Rudy

#211 Post autor: Rudy »

Ja jak na razie nie mam problemu z egr' em, ale znalazłem na YT fajny filmik. Pokazany jest saab ale to też rodzina :) Jak zdemontować egr, czyścić i cieszyć się z udanej naprawy :)
http://www.youtube.com/watch?v=D2kXLqoQ ... re=related

Skasowany użytkownik 6483

#212 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

O matko :-o . Ja odkręciłem swój zawór EGR i za żadne skarby nie dało sie go wyjąć. Tu na tym filmie to normalnie bajka..wręcz niemożliwe aby tak łatwo dało sie to wyjąć..gdyby tak było to już dawno bym to zrobił a tak od czasu do czasu czyli raz na ok 2 m-ce polewam go WD 40 i mam spokój :D

power

#213 Post autor: power »

Wiem, że temat jest głównie o dieslach, a ja mam pytanie odnośnie benzyny.
Czy wie ktoś może, czy Zafira 1,8 115km z 1999r posiada EGR? Jeśli tak, to orientacyjnie, w którym miejscu się znajduje?

Pozdrawiam

Rudy

#214 Post autor: Rudy »

Ja miałem do niedawna vectrę b 2.0 16V (x20xev). 1.8 jest bliźniaczo podobny, jeśli oczywiście mowa o tym silniku :) W moim przypadku jak i 1.8, zawór erg jest tu:

Obrazek

Oczywiście zaślepiony, ale podłączony :) Jak zaślepić mogę napisać... ale na pewno potrzebne jest do tego piwo w puszce - słowo !

power

#215 Post autor: power »

Dzięki kolego Rudy, faktycznie coś jest w tamtym miejscu.
Na razie nic się nie dzieje, co by wskazywało na jego niesprawność, ale dobrze wiedzieć na przyszłość.
P.S. Oczywiście należy Ci się punkt za pomoc, ale nie mogę znaleźć magicznego przycisku "pomógł".

Rudy

#216 Post autor: Rudy »

He, he, spox ! Jak tylko mogę pomóc to zawsze chętnie !!!

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#217 Post autor: MARCEL! »

Hej! Ja niedawno nabyłem Zafirkę z silnikiem 1.8 (tym 125 km) no i niby wszystko ok, nie szarpie, płynnie i sprawnie przyspiesza.... Czy warto profilaktycznie wyczyścić ten zawór?
W poprzednim aucie nie miałem czegoś takiego (Skoda Felicia 1.3 MPi) ?
Ciężko mi powiedzieć jak poprzedni właściciel jeździł (150 000 km autko ma rzekomo przejechane), ja w każdym razie nie jeżdżę na krótkich odcinkach typu 1-2 km i koniec jazdy... Czy dłuższa jazda (taka dynamiczna) i benzyna 98 oktanowa przeczyści zawór? A może zatankować przed dłuższą jazdą Shell VPower (albo coś w ten deseń)?
Przepraszam, jak to głupie pytania, ale nie mam pojęcia o tym zaworze EGR?
Ogólnie w benzyna czy dieslach ten zawór sprawia więcej problemów?

Skasowany użytkownik 6483

#218 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ogólnie to jest zmora diesli , nie słyszałem aby ktoś się mocno uskarżął na ten pechowy układ wymuszony przez chorych ekologów w silnikach benzynowych. Podejrzewam ,że związane jest to z tym iż w oleju napędowym jest sporo substancji smolistych i one znajdując się w spalinach po prostu zapychają EGR a w benzynie tego zjawiska już nie ma. Ja bym Ci radził "nie ruszać g...na póki nie śmierdzi" co można przełozyc na nasz język , nie sprawia problemów, nie czyść . Bywa ,że jak się rozgrzebie to potem tylko same problemy z tego są.. Ja przynajmniej tak robię co wcale nie oznacza ,że czekam aż mi auto padnie , regularnie wymieniam oleje i filtry jak trzeba ale nie staram się na siłę :D szukać usterek .

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#219 Post autor: MARCEL! »

W sumie racja... Też na siłę nie polepszy się. Ale chyba czasem warto zalać takie mocniejsze paliwo.. o ile to jest faktycznie mocniejsze i lepsze.....

Dariusz Gwiazda

#220 Post autor: Dariusz Gwiazda »

Ogólnie to jest zmora diesli , nie słyszałem aby ktoś się mocno uskarżął na ten pechowy układ wymuszony przez chorych ekologów w silnikach benzynowych.
Czytałem w necie, że można wywalić cały EGR i autko jeździ jak ta lala, co o tym sądzicie? przejrzałem fora na Zafira Klub i wszędzie tylko jak czyścić lub wymieniać - może lepiej to g. wywalić i mieć spokój?

Skasowany użytkownik 6483

#221 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Z tego co mi mowił kumpel elektronik to w tej wersji z pompą PSG 16 VP 44 , która ma dwie wtyczki. obejście EGR jest niemożliwe , ponoć zaprogramowane jest to z pompą wtryskową. Jeśli jednak ktoś zna szczegóły to proszę o informację. :/

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#222 Post autor: MARCEL! »

Może do końca nie dotyczy to tematu, ale po kupnie (a właściwie dopiero w Polsce, po zatankowaniu, zapaliła mi się ta lampka samochodzika z kluczykiem). Wymieniłem wszystkie sprawy eksploatacyjne (płyny, oleje, filtry) no i pojawiała się czasem nadal ta lampka...
Któregoś dnia zatankowałem VPowera na Shellu (jakoś miałem już rezerwę i nalałem z 20 litrów) i później sporo jeździłem w trasie na tym paliwie (czasem rozpędzałem auto do ponad 120-130 km/h). I kontrolka przestała się zapalać.... Czyżby ta kontrolka zapalała się również jak się jeździ na kiepskim paliwie i na krótkich odcinkach??

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#223 Post autor: Harry200 »

Mógłbyś odczytać błędy, w Twoim przypadku metodą gaz hamulec i wtedy mógłbyś wiedzieć dlaczego Ci się kontrolka zapala.Czasami przy złej jakości paliwa sonda lambda potrafi coś wyłapać..

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#224 Post autor: MARCEL! »

Ta metoda gaz-hamulec nie działała,albo źle robiłem. Przy montażu alarmu elektronik mi sprawdził komputerem wszystko i wyszedł "błąd otwarcia przepustnicy". Skasował błąd i później zalałem VPowera i ta lampka już się nie zapala albo czasem bardzo rzadko (jak np. jadę na krótkim odcinku 2-3 km, i znowu jazda na krótkim odcinku).

Awatar użytkownika
Greg.A
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:57
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: Zafira A OPC Line
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR

#225 Post autor: Greg.A »

Koledzy pisałem już w innym wątku odnośnie mojego zaworu EGR, ale przeniosę się tutaj bo jest bardziej na temat.
Jestem już po oględzinach zaworu, niestety u mnie to cięgno po wyczyszczeniu i przesmarowaniu (wd-40) w ogóle nie drgnie po odpaleniu silnika i przegazowaniu.
Nawet po ruszaniu go palcem czuć opory i cięgno po naprężeniu nie wraca do końca na swoją pozycję.
Wtyczka z kablem zasilającym jest OK.
Czy może byc jeszcze jakaś inna przyczyna, czy padnięte elektrozawory lub wężyki mogą być powodem zawieszonego zaworu EGR ?
Czy to oznacza kompletne uszkodzenie tego zaworu ? w moim wypadku to chyba padła w nim elektryka bo nie jest zapieczony i da się nim ręcznie poruszać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”