Zafira A - szarpanie podczas ruszania, przyspieszania

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
pagor1

#211 Post autor: pagor1 »

H,Łajszczak pisze:Ostatnio miałem też taki przypadek z Omegą gdy pompa dawała za małe cisnienie benzyny na wtryskiwacze..
No ale jaka była przyczyna?
Obecnie jest tak że jadąc rano na PB szarpie (jak by na 3 gary) a po przełączeniu na gaz autko idzie równo. Jeszcze jedno zauważyłem: na postoju na ciepłym silniku chwilowe spalanie na benzynie pokazuje 0,9l/h a na gazie 0,7l/h i to była zawsze norma.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#212 Post autor: Harry200 »

A może któryś zawór gazu Ci nie rozłącza i masz zasilanie z dwóch źródeł,Spróbuj zakręcić zasilanie gazu ręcznie i sprawdź..

pagor1

#213 Post autor: pagor1 »

A gdzie mam zakręcić? Z tego co kojarzę to zawór chyba na zbiorniku.

cieniassss

#214 Post autor: cieniassss »

pagor1 pisze:Jeszcze jedno zauważyłem: na postoju na ciepłym silniku chwilowe spalanie na benzynie pokazuje 0,9l/h a na gazie 0,7l/h i to była zawsze norma.
albo źle ustawiony gaz, albo za niskie ciśnienie paliwa, albo jedno i drugie

pagor1

#215 Post autor: pagor1 »

cieniassss pisze:
pagor1 pisze:Jeszcze jedno zauważyłem: na postoju na ciepłym silniku chwilowe spalanie na benzynie pokazuje 0,9l/h a na gazie 0,7l/h i to była zawsze norma.
albo źle ustawiony gaz, albo za niskie ciśnienie paliwa, albo jedno i drugie
Dobra, a co decyduje o ciśnieniu paliwa, komputer? Wtryskiwacze?

cieniassss

#216 Post autor: cieniassss »

pagor1 pisze:Dobra, a co decyduje o ciśnieniu paliwa, komputer? Wtryskiwacze?
pompa paliwa i regulator ciśnienia paliwa

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#217 Post autor: Harry200 »

Jak się jeździ na gazie a w zbiorniku jest mało benzyny to najczęściej wykańcza sie pompę.Na listwie paliwowej zasilającej wtryskiwacze jest regulator ciśnienia paliwa i króciec do podłączenia manometru.Ciśnienie powinno być około 3 bar..

pagor1

#218 Post autor: pagor1 »

H,Łajszczak pisze:Jak się jeździ na gazie a w zbiorniku jest mało benzyny to najczęściej wykańcza sie pompę.Na listwie paliwowej zasilającej wtryskiwacze jest regulator ciśnienia paliwa i króciec do podłączenia manometru.Ciśnienie powinno być około 3 bar..
No, teraz konkretnie :> Sprawdzę po południu. A paliwa zawsze mam min 1/4 zbiornika i wymiana filtra paliwa co rok - żelazna zasada ochrony pompy.

kyyou

#219 Post autor: kyyou »

Witam.
Mam podobne objawy z szarpaniem silnika (1,8) jak były wcześniej opisane. Dodatkowo moje świece są regularnie bardzo 'okopcone'.
Wymieniłem filtr paliwa i powietrza, świece tez są nowe, czyściłem przepustnice i bez poprawy. Zupełnie przypadkiem odłączyłem przepływomierz powietrza i objawy ustąpiły.

Mam wiec pytanie - czy i jak długo mogę jeździć z odłączonym przepływomierzem?

Czy taka 'poprawa' oznacza uszkodzony przepływomierz powietrza?

Nie zczytywalem błędów ale jestem umówiony do mechanika za kilka dni wiec sprawdzi mi komputer.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#220 Post autor: Harry200 »

Z odpiętym przepływomierzem możesz pojeździć ale w trybie awaryjnym nie masz pełnej mocy i zużycie będzie większe.A taka sytuacja nie koniecznie oznacza uszkodzony przepływomierz,może być też przekłamująca sonda lambda...Ale odczytaj sobie wskazania komputerem i zobacz w jakich wartościach pracuje przepływka..

Awatar użytkownika
vertal
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 29 gru 2011, 16:42
Lokalizacja: Łowicz
Model:

#221 Post autor: vertal »

Witam..panowie na 95% macie padnięty czujnik temperatury silnika -na zimnym podaje kompowi ze jest nagrzany wiec komp nie włącza ssania -a na gorącym że jest zimny wiec komp włącza ssanie -przez to te szarpania-okopcone świece nadmiar paliwa -włączone ssanie na gorącym silniku
Inni tobie pomogą jak zobaczą że sam chcesz sobie pomóc

LLIONN

#222 Post autor: LLIONN »

MIAŁEM OSTATNIO PODOBNY PROBLEM I CHCIAŁEM PODZIELIĆ SIĘ JEGO ROZWIĄZANIEM

ZAFIRA SZARPAŁA (NIE DAŁO SIĘ JECHAĆ) NA BEZYNIE ALE NA BIEGU JAŁOWYM BYŁO OK NA LPG BEZ PROBLEMU. TUTAJ TEMPERATURA NIE MIAŁA NIC DO RZECZY.
PODMIENIONY PRAWIE KARZDY CZUJNIK, NA KOMPIE ZERO BŁĘDÓW.
OKAZAŁO SIĘ ŻĘ WĘŻYK PRZY POMPIE PĘKŁ NA LUZIE CIŚNIENIE OK ALE POD OBCIĄŻENIEM Z PRZEWODU SIKAŁO NA PRAWO I LEWO.

Proszę zapoznać się z regulaminem ZKP a w szczególności §2 pkt 4 - Tunio999 :czerwona:
Ostatnio zmieniony 08 maja 2012, 14:44 przez LLIONN, łącznie zmieniany 2 razy.

powerman30

#223 Post autor: powerman30 »

Witam wszystkich forumowiczów ...z problemami i bez problemów.

dzisiaj moja zośka daje mi jakieś znaki a mianowicie zapaliła się kontrolka silnika,
objawy to spadek mocy przy redukcji biegów przeważnie z 4 na 3 po odczytaniu błędów metodą gaz hamulec wyświetla błąd 0302 wypadanie zapłonu na cylindrze drugim
następnie zatankowałem więcej paliwa dałem jej po obrotach zgasiłem silnik,i ponownie
uruchomiłem lampka zgasła nie wiem czy się tego czepiać ale mam niedługo daleki wypad
aż 2000km może jakieś rady porady o co jej chodzi... :shock:

siwy228

#224 Post autor: siwy228 »

Witam! Mam ten sam problem z moją zośką też szarpie na wolnych obrotach przy zmianie biegów tak do trzeciego. Byłem na kompie wszystko w pożo poradzili wymienieć śiwece filtr paliwa i sprawdzić czy instalacje nie gubi prądu. Co mam zrobić pierwsze żeby nie zabulić za dużo?

Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#225 Post autor: Kacperuch »

siwy228 pisze:Witam! Mam ten sam problem z moją zośką też szarpie na wolnych obrotach przy zmianie biegów tak do trzeciego. Byłem na kompie wszystko w pożo poradzili wymienieć śiwece filtr paliwa i sprawdzić czy instalacje nie gubi prądu. Co mam zrobić pierwsze żeby nie zabulić za dużo?
A czy to może nie jest przypadkiem tylko nieprzyzwyczajenie się do "innego" nowego hydraulicznego sprzęgła? Ja też wsiadłem to myślałem że głowa mi odleci tak rwało (nie czułem go) Ale w ten weekend zrobiłem 400km i wiem, że auto jest spoko i trzeba było się przestawić

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”