Problemy związane z pompą wtryskową
Moderator: Sebu$
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Jak tylko będę mógł zabrać służbowego, to pojeżdżę po szrocikach. Dzięki wszystkim za podpowiedzi z jakich może pasować.
PS: Jeśli ktoś by chciał dokładną instrukcję opisującą zasadę działania pompy VP44 (obydwie wersje) to siedzi tutaj + inne rzeczy : Chomik Zafira
Pass: ZKP
PS: Jeśli ktoś by chciał dokładną instrukcję opisującą zasadę działania pompy VP44 (obydwie wersje) to siedzi tutaj + inne rzeczy : Chomik Zafira
Pass: ZKP
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
olo018, dzwoniłem i rozmawiałem z gościem. Robi tylko elektronikę w tych pompach. Nie jest za bardzo obeznany w temacie bo nawet nie wie, że jest możliwość fabrycznej regeneracji tego modelu.
Mało tego, kontaktowałem się w sprawie regeneracji/naprawy z centralą Bosch'a w Warszawie i w odpowiedzi usłyszałem, że Bosch udostępnił już technologię naprawy oraz części do tych pomp wybranym serwisom w Polsce, między innymi jeden z nich jest w Piekarach i tam właśnie za kilkanaście minut Zosia zostanie zabrana na lawecie.
Pisałem o tym wcześniej, że jest możliwość naprawy. Koszta w moim przypadku to około 1000zł. Chyba, że korpus pompy jest uszkodzony to wtedy....
Co do naprawy samego sterownika - chyba, że ktoś chce zrobić i pozbyć się auta a problem zostawić przyszłemu właścicielowi. Taka reanimacja jest mało skuteczna bo usuwa tylko końcową usterkę bez usunięcia przyczyny. Pompa prędzej czy później zatrze się całkowicie.
Mało tego, kontaktowałem się w sprawie regeneracji/naprawy z centralą Bosch'a w Warszawie i w odpowiedzi usłyszałem, że Bosch udostępnił już technologię naprawy oraz części do tych pomp wybranym serwisom w Polsce, między innymi jeden z nich jest w Piekarach i tam właśnie za kilkanaście minut Zosia zostanie zabrana na lawecie.
Pisałem o tym wcześniej, że jest możliwość naprawy. Koszta w moim przypadku to około 1000zł. Chyba, że korpus pompy jest uszkodzony to wtedy....
Co do naprawy samego sterownika - chyba, że ktoś chce zrobić i pozbyć się auta a problem zostawić przyszłemu właścicielowi. Taka reanimacja jest mało skuteczna bo usuwa tylko końcową usterkę bez usunięcia przyczyny. Pompa prędzej czy później zatrze się całkowicie.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Te z Czech są pełnowartościowymi maszynkami po wymianie praktycznie wszystkich ruchomych elementów mechanicznych. Właśnie jestem po rozmowie z pompiarzem. Cena taka sama. 6500 za pompę - 2000 w tym jest kaucja którą zwracają za używkę do regeneracji. Tylko jest problem z gwarancją - mój pompiarz zgłosił 3 pompy na gwarancji - wszystkie odrzucono bo - winne paliwo w/g Bosch'a.
Na razie jednak chcę pójść po kosztach - chociaż to jest może błędna droga, ale kto wie...
Jeśli to nie zadziała to się zastanowię nad większą inwestycją. Jutro popołudniu zapadnie wyrok, tak więc trzymajcie kciuki koledzy
Na razie jednak chcę pójść po kosztach - chociaż to jest może błędna droga, ale kto wie...
Jeśli to nie zadziała to się zastanowię nad większą inwestycją. Jutro popołudniu zapadnie wyrok, tak więc trzymajcie kciuki koledzy
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Jest szansa że ceny tych pomp spadną ew.regeneracja będzie bardziej dostępna?Pisałeś coś wcześniej o roku 2015.Za jakieś 2-3 lata cena pompy przekroczy wartość samochodu!!!
(Ja mam astre która jest warta może ze 13000)
Czyli te pompy za 4500 to jednak pompy regenerowane.Jeśli w ASO chcą za pompę ok. 10000 to raczej za faktycznie nową i nie można ich posądzać o wysoką marże.
Trzymam kciuki
(Ja mam astre która jest warta może ze 13000)
Czyli te pompy za 4500 to jednak pompy regenerowane.Jeśli w ASO chcą za pompę ok. 10000 to raczej za faktycznie nową i nie można ich posądzać o wysoką marże.
Trzymam kciuki
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
W ASO ceny są następujące:
12300 - fabrycznie nowa pompa + robocizna, prgramowanie itp razem około 13500
8600 - regenerowana w Czechach + robocizna ... - razem około 9800
Ceny na zewnątrz - 8500 nowa z fabryki, 6500 regenerowana e Czechach - z gwarancjami z czego przy regenerowanej oddają kaucję 2000 za zwrot uszkodzonej pompy.
12300 - fabrycznie nowa pompa + robocizna, prgramowanie itp razem około 13500
8600 - regenerowana w Czechach + robocizna ... - razem około 9800
Ceny na zewnątrz - 8500 nowa z fabryki, 6500 regenerowana e Czechach - z gwarancjami z czego przy regenerowanej oddają kaucję 2000 za zwrot uszkodzonej pompy.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
W Polsce tez regenerują pompy, za przyzwoite pieniądze (~1500PLN)wymieniając wszystko co jest już zużyte, jeden facet wystawia się na portalu aukcyjnym, i daje zrobioną pompę, ponoć ma sprzęt boscha. Miałem kilka dyskusji z takimi specami, przyznam ze fachowa rozmowa. Dość rzeczowe podejście i wszelka chęć pomocy przy celowym komplikowaniu przypadku.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)