[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?
Moderator: Sebu$
Chciałem spróbować podnieść plastikową osłonkę na zaworze EGR tak jak zalecał użytkownik Marekww33 w swoim pierwszym poście w tym temacie jednak u mnie wygląda to zupełnie inaczej, niż na zdjęciach udostępnionych przez niego:( Czy mógłbym prosić o poradę jak zdjąć tą osłonkę, aby zobaczyć czy tłoczek w EGRze chodzi luźno?
http://imageshack.us/photo/my-images/20 ... 024jg.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/59 ... 23noo.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 021mn.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 021mn.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/20 ... 024jg.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/59 ... 23noo.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 021mn.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 021mn.jpg/
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
A po co ją zdejmować? nie wiem czy wgl jest ona zdejmowalna.
Zdemontuj EGR i sprawdź (wywołujać nacisk na tłoczek) czy sie rusza.
Druga sprawa to nawet jak będzie sie ruszał to możliwe, że podczas pracy silnika zawór nie będzie już spełniał swojego zadania. Wiec warto wtedy podpiąć komputer i wywołać jego prace (otwieranie i zamykanie). Jeżeli nie posiadasz komputera podjedź do jakiegos znajomego mechanika.
Ja miałem podobny problem i sprawdziłem zawór właśnie tą metodą i już wiem, że włączający sie u mnie tryb nie do końca wywoływany jest przez EGR tylko przez inne urządzenia (EGR mam na pewno dobry)
Zdemontuj EGR i sprawdź (wywołujać nacisk na tłoczek) czy sie rusza.
Druga sprawa to nawet jak będzie sie ruszał to możliwe, że podczas pracy silnika zawór nie będzie już spełniał swojego zadania. Wiec warto wtedy podpiąć komputer i wywołać jego prace (otwieranie i zamykanie). Jeżeli nie posiadasz komputera podjedź do jakiegos znajomego mechanika.
Ja miałem podobny problem i sprawdziłem zawór właśnie tą metodą i już wiem, że włączający sie u mnie tryb nie do końca wywoływany jest przez EGR tylko przez inne urządzenia (EGR mam na pewno dobry)
Mógłbyś jeszcze sobie przeczyścić ten zaworek podciśnieniowy na turbinie , znajduje sie on po lewej stronie na kielichu , być może tam lezy przyczyna Twoich problemów. Warto również sprawdzić stan wężyków podciśnieniowych , które tam dochodzą i stamtąd wychodzą. Tak wogóle to wyczyść sobie te zaworki , o ile pamietam jest ich 3 , jeden przy turbo a dwa pozostałe w okolicach akumulatora. Można nawet te zaworki pozamieniać i w ten sposób sprawdzić czy daje to jakiś efekt.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Nie tyle zaworek co regulator ciśnienia doładowania - jest go baardzo trudno rozebrać (nawet moża go szybko w ten sposób uszkodzić), ale jak już sie do niego dostaniesz to znajduje sie w nim taka gumowa membranka, możliwe że czyszczenie coś da. Pozostałe 2 od EGR wyglądają tak samo.jarecki69 pisze:Mógłbyś jeszcze sobie przeczyścić ten zaworek podciśnieniowy na turbinie , znajduje sie on po lewej stronie na kielichu , być może tam lezy przyczyna Twoich problemów. Warto również sprawdzić stan wężyków podciśnieniowych , które tam dochodzą i stamtąd wychodzą. Tak wogóle to wyczyść sobie te zaworki , o ile pamietam jest ich 3 , jeden przy turbo a dwa pozostałe w okolicach akumulatora. Można nawet te zaworki pozamieniać i w ten sposób sprawdzić czy daje to jakiś efekt.
Ja proponował bym bardziej (tak jak kolega wyżej) podmiane, bo akurat te 3 czujniki są identyczne i tak jak wspomniałem wyżej trudno sie do nich dostać.
W razie jakbyś wiedział który czujnik masz nawalony to wtedy byś go rozebrał.
Przeczyść może jeszcze przepływomierz..
Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi. Jako iż w ogóle nie znam się na mechanice na sobotę jestem umówiony ze znajomym mechanikiem:) powiem mu żeby posprawdzał wszystkie możliwe miejsca, które wymieniliście i dodatkowo podepniemy Zafirkę pod komputer(może po jakichś wskazaniach pozna co jest nie tak jak być powinno). Mam nadzieję, że coś temu zaradzi bo mam już tego serdecznie dość(jak nie działa mi turbina to nawet w pełni załadowane TIR'y przyśpieszają lepiej niż ja:D)
[ Dodano: Sob Mar 02, 2013 14:12 ]
Problem został rozwiązany(chyba):D. Podjechałem do znajomego podłączyliśmy Zosie pod kompa i sprawdziliśmy co jej dolega:). Okazało się, iż problemem był elektrozawór od turbiny(jak znajomy otwierał go z komputera to działał, ale sam się nie chciał otwierać). Znajomy go trochę "rozruszał" i póki co działa;). Jednak mam pytanie do forumowiczów, ponieważ doładowanie turbiny jest niższe niż powinno być(np. jest 1,2 bara, a komputer pokazuje, że w danym momencie jest zapotrzebowanie na 1,4bara). Czy to normalne i czy każda turbinka tak ma czy po prostu moja kończy swój żywot? Dziękuję za odpowiedzi
[ Dodano: Sob Mar 02, 2013 14:12 ]
Problem został rozwiązany(chyba):D. Podjechałem do znajomego podłączyliśmy Zosie pod kompa i sprawdziliśmy co jej dolega:). Okazało się, iż problemem był elektrozawór od turbiny(jak znajomy otwierał go z komputera to działał, ale sam się nie chciał otwierać). Znajomy go trochę "rozruszał" i póki co działa;). Jednak mam pytanie do forumowiczów, ponieważ doładowanie turbiny jest niższe niż powinno być(np. jest 1,2 bara, a komputer pokazuje, że w danym momencie jest zapotrzebowanie na 1,4bara). Czy to normalne i czy każda turbinka tak ma czy po prostu moja kończy swój żywot? Dziękuję za odpowiedzi
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Jestem po wyjęciu i dokładnym przemyciu, przeczyszczeniu i w zasadzie zregenerowaniu EGR-a. Niestety w silniku 2.0. DTi chyba każdym po 2003 roku siada elektronika. Już zamówiłem nowy, bo czyszczenie mechaniczne nie pomogło. Osobiście wolałbym uniknąć gwałtownego spadku mocy w czasie wyprzedania będąc w połowie jakiegoś Tira..