Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#241 Post autor: radziko »

U mnie prawie tak samo jak u Ciebie " skarbona" tylko że aku nie pada i potrafię palić do 7-8 razy w końcu odpala. Jak jest ciepło to od pierwszego nawet po dłuższym postoju. Nie wiem co jest.

Skasowany użytkownik 3473

#242 Post autor: Skasowany użytkownik 3473 »

TUX i bez wzgledu na temperature np.(-25 lub +30 st.C) na zewnątrz i zapowietrzającym sie układzie paliwowym. :>

Anony Mous

#243 Post autor: Anony Mous »

gaelo pisze:TUX i bez wzgledu na temperature np.(-25 lub +30 st.C) na zewnątrz i zapowietrzającym sie układzie paliwowym. :>
Nie. Ja mam coś podobnego ale zrobione na przekaźniku mercedesa. Wymusza grzanie świec i zwiększa dawkę paliwa przy rozruchu. Jak jest poniżej -7/-10 stopni zaczynają się schody i trzeba się męczyć aby odpaliła.

Skasowany użytkownik 3473

#244 Post autor: Skasowany użytkownik 3473 »

hm :roll: być może. Moja to nawet przy +15 nie chce odpalać za pierwszym razem a jak odpali to przez moment telepie nią tz. wtryski sie wieszają, tak przez 1-2 sekundy i puści chmurę błękitnego dymu.

Anony Mous

#245 Post autor: Anony Mous »

A czy ktoś sprawdzał czy podgrzewa paliwo na filtrze ?? Bo chyba powinna być tam jakaś grzałka ?

Skasowany użytkownik 3473

#246 Post autor: Skasowany użytkownik 3473 »

-wymiana filtra paliwa
-wymiana wężyków przelewu
-wymiana Aku na nówka Center futura 72Ah
-sprawdzenie szczelności instalacji paliwowej
-wymiana świec żarowych
-sprawdzenie grzania świec i wstępnego podgrzewu we filtrze paliwa.
-sprawdzenie kodów błędów
I NIC.
Rezultat. Po dłuższym postoju nie jest możliwe odpalenie zośki. Odpala po ok.3-5 razy kręcenia rozrusznikiem z pomocą pedałowania gazu.
Efekt, cytuję "jak odpali to przez moment telepie nią tz. wtryski sie wieszają, tak przez 1-2 sekundy i puści chmurę błękitnego dymu."
Po paru parunastu minutach, na wolnych obrotach przacuje jak zegareczek.
a po przejechaniu ok.20-30Km, jak silnik sie rozgrzeje to chodzi jak marzenie i nie ma najmniejszego problemu z odpalaniem, czy przyśpieszaniem, nic.

ZAKROPIOLO

#247 Post autor: ZAKROPIOLO »

Skarbona, ja kiedyś jak miałem walniętą jedną świecę i przy mrozie też miałem kłopoty z odpalaniem, podawałem napięcie prosto z aku na tę listwę, która jest przed świecami. Rozebrałem ten plastik z którego wychodzą przewody na świece i kawałkiem kabla podałem napięcie z + aku na tę listwę. W ten sposób podajesz napięcie na wszystkie świece. Można potrzymać grzanie ciut dłużej niż pokazuje to kontrolka, bo i tak przekaźnik grzeje świece jeszcze jakiś czas po zgaśnięciu kontrolki.

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#248 Post autor: radziko »

" gaelo" pociesz się że nie jesteś sam w tej nierównej walce z Zośką :lol:
a i jeszcze jedno z tą nierówną pracą tuż po odpaleniu to może zawory a nie wtryski? u mnie też tak bryka przez 1-2 sekundy a później pracuje równo.

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#249 Post autor: rzadki »

kolejną rzeczą jakiej bym się przyjrzał to pompa paliwa
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

tylkojaro

#250 Post autor: tylkojaro »

rzadki pisze:kolejną rzeczą jakiej bym się przyjrzał to pompa paliwa
Spróbujcie odłączyć przewód z czujnika tem.Jeśli będzie poprawa to napiszę co dalej.Ja dziś wieczorem spróbuje u mechanika to napiszę o ęfektach.pozd.

skarbona

#251 Post autor: skarbona »

tylkojaro pisze:Spróbujcie odłączyć przewód z czujnika tem.Jeśli będzie poprawa to napiszę co dalej.
A mógłbyś napisać, który czujnik temperatury? Nie jestem zbyt oblatany, ale o tym już pisałem ;)

tylkojaro

#252 Post autor: tylkojaro »

skarbona pisze:
tylkojaro pisze:Spróbujcie odłączyć przewód z czujnika tem.Jeśli będzie poprawa to napiszę co dalej.
A mógłbyś napisać, który czujnik temperatury? Nie jestem zbyt oblatany, ale o tym już pisałem ;)
Czujnik tem.jest przy termostacie, odłączenie spowoduje odczyt pompy jakby było -30st.C zwiększenie dawki paliwa w momencie rozruchu i dłuższe grzanie swiec.Jeśli to zadziała to można zakładać czip rozruchowy.Natomiast u mnie powodem najprawdopodobniej jest zapowietrzanie się układu na wtryskach i tu jest pies pogrzebany.Pozd :driver:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#253 Post autor: Dziadek13 »

@skarbona jeżeli aku dobry to powinien kręcić szybko a nie męczyć sie,ale jeżeli kable minus do masy i plus mają złe kontakty to spadek napięcia powoduje ze sterownik pompy,sterownik dawki ma za mało napięcia podczas kręcenia to jak ma zadziałać.Później jak sie zagrzeje to olej jest rzadki silnik luźniej chodzi aku ma większy prąd no to dobrze odpala i tu bym też szukał przyczyny.
skarbona pisze:A mógłbyś napisać, który czujnik temperatury? Nie jestem zbyt oblatany, ale o tym już pisałem ;)
Luknij tu.
Czujnik

marcinzx1

#254 Post autor: marcinzx1 »

a jak po odłączeniu czujnika włącza się wentylator to co wtedy oznacza ???

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#255 Post autor: Dziadek13 »

marcinzx1 pisze:a jak po odłączeniu czujnika włącza się wentylator to co wtedy oznacza ???
To może być zwarcie gdzieś na kablu i wtedy pokazuje duży plus temperatury .teraz tylko który wentylator sie włancza.
Charakterystyka czujnika temperatury cieczy
0*C --> 5-6,5 kOhm
5*C --> 4-5 kOhm
10*C -> 3,25-4,5 kOhm
15*C -> 2,75-3,5 kOhm
20*C -> 2,25-3 kOhm
25*C -> 2-2,5 kOhm
30*C -> 1,5-2 kOhm
35*C -> 1,25-1,75 kOhm
40*C -> 0,9-1,25 kOhm
45*C -> 0,8-1,1 kOhm
50*C -> 700-950 Ohm
55*C -> 600-800 Ohm
60*C -> 525-675 Ohm
65*C -> 450-575 Ohm
70*C -> 400-500 Ohm
75*C -> 325-425 Ohm
80*C -> 275-375 Ohm
85*C -> 250-325 Ohm
90*C -> 200-300 Ohm
95*C -> 175-250 Ohm
100*C > 150-225 Ohm
Starczy pomierzyć po odłączeniu wtyku tego czujnika.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2010, 16:38 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”