Problemy związane z pompą wtryskową
Moderator: Sebu$
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
mattai, obdzwoniłem chyba setkę warsztatów, w tym również te polecające się na aukcjach. Za każdym razem rozmowa przebiegała tak samo...
"Czy regenerują/naprawiają Państwo pompy VP44 z Opla? - Tak, mechanicznie i elektronicznie, a jaki ma pan model tej pompy? - PSG16 dwuwtyczkowa. - Niestety, tego modelu nie robimy bo nie ma części i programów na stół do komunikacji. możemy tylko sterownik podratować. Dziękuję..."
Nie były to tylko warsztaty Bosch. Dzwoniłem do każdej firmy mającej w opisach naprawa pomp wtryskowych. Nawet do tych co piszą naprawa VP44.
Dopiero dogłębne przeanalizowanie tematu, rozmowa z działem serwisu Bosch Polska naświetliła sytuację. Poniżej jeden z maili.
Szanowny Panie,
Proszę skontaktować się z Bosch Diesel Centrum Adamczyk w Piekarach Śląskich, ul. Stalowa 7, tel. 32/287-93-25 lub 32/288-33-41. Jest to jeden z kilku w Polsce serwisów, który ma możliwość naprawy tego modelu pompy ze względu na udostępnienie technologii oraz jest najbliżej Pana miejsca zamieszkania. Istnieje również możliwość całkowitej regeneracji pompy w naszym zakładzie w Republice Czeskiej, lecz nawiązując do wcześniejszej korespondencji, koszta przewyższają Pański budżet.
Z poważaniem
Robert Dzierżanowski
Kierownik ds. Rozwoju Koncepcji Serwisowych
AA/SEC4
Robert Bosch Sp. z o.o.
ul. Jutrzenki 105
02-231 Warszawa
Polska
Tak więc... VP44 jeden drugiemu nie równy...
Pierwsze wieści z warsztatu nt. mojej PSG16 - już po regeneracji. Korpus cały, nie uszkodzony, zaworki i tłoczki wymienione, pompa podaje paliwo zgodnie z rozkazami.
Przy okazji w wolnej chwili uczniowi kazali naprawić napinacz paska i zaoszczędziłem na jakiś czas kilkaset PLN'ów za wymianę, a uczeń się dokształcił
Teraz czekam na zabudowanie pompy w aucie i wynik testów... Trzymajcie kciuki...
"Czy regenerują/naprawiają Państwo pompy VP44 z Opla? - Tak, mechanicznie i elektronicznie, a jaki ma pan model tej pompy? - PSG16 dwuwtyczkowa. - Niestety, tego modelu nie robimy bo nie ma części i programów na stół do komunikacji. możemy tylko sterownik podratować. Dziękuję..."
Nie były to tylko warsztaty Bosch. Dzwoniłem do każdej firmy mającej w opisach naprawa pomp wtryskowych. Nawet do tych co piszą naprawa VP44.
Dopiero dogłębne przeanalizowanie tematu, rozmowa z działem serwisu Bosch Polska naświetliła sytuację. Poniżej jeden z maili.
Szanowny Panie,
Proszę skontaktować się z Bosch Diesel Centrum Adamczyk w Piekarach Śląskich, ul. Stalowa 7, tel. 32/287-93-25 lub 32/288-33-41. Jest to jeden z kilku w Polsce serwisów, który ma możliwość naprawy tego modelu pompy ze względu na udostępnienie technologii oraz jest najbliżej Pana miejsca zamieszkania. Istnieje również możliwość całkowitej regeneracji pompy w naszym zakładzie w Republice Czeskiej, lecz nawiązując do wcześniejszej korespondencji, koszta przewyższają Pański budżet.
Z poważaniem
Robert Dzierżanowski
Kierownik ds. Rozwoju Koncepcji Serwisowych
AA/SEC4
Robert Bosch Sp. z o.o.
ul. Jutrzenki 105
02-231 Warszawa
Polska
Tak więc... VP44 jeden drugiemu nie równy...
Pierwsze wieści z warsztatu nt. mojej PSG16 - już po regeneracji. Korpus cały, nie uszkodzony, zaworki i tłoczki wymienione, pompa podaje paliwo zgodnie z rozkazami.
Przy okazji w wolnej chwili uczniowi kazali naprawić napinacz paska i zaoszczędziłem na jakiś czas kilkaset PLN'ów za wymianę, a uczeń się dokształcił
Teraz czekam na zabudowanie pompy w aucie i wynik testów... Trzymajcie kciuki...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
qlczyk, powiedzmy, że w stosunku co do kupna regenerowanej to jest to tanio.
W sumie cała przyjemność łącznie z wymianą oleju, filtrów, wyjęciem i włożeniem dwukrotnie pompy zamknie się w 2000zł. Gdybym od razu się zdecydował na regenerację to miał bym jakieś 300-400 w kieszeni...
Na efekty przyjdzie mi poczekać do soboty, bo wcześniej auta nie odbiorę. Na skuteczność i pewność naprawy....czas pokaże...
Potwierdza się zasada, oszczędzając - przepłacamy...
W sumie cała przyjemność łącznie z wymianą oleju, filtrów, wyjęciem i włożeniem dwukrotnie pompy zamknie się w 2000zł. Gdybym od razu się zdecydował na regenerację to miał bym jakieś 300-400 w kieszeni...
Na efekty przyjdzie mi poczekać do soboty, bo wcześniej auta nie odbiorę. Na skuteczność i pewność naprawy....czas pokaże...
Potwierdza się zasada, oszczędzając - przepłacamy...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
A ogólnie powiedzieli co padło w Twojej pompie..
Już poprawiam , pytanie do Kolegi Jaymzarf
Już poprawiam , pytanie do Kolegi Jaymzarf
Ostatnio zmieniony 18 sie 2011, 22:07 przez Harry200, łącznie zmieniany 2 razy.
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
H,Łajszczak, przytarty przestawiacz kąta wtrysku i regulator dawki. Poza tym uszczelnienia. Tyle wiem. Szczegółów co do reszty dowiem się jutro jak będę odbierał auto.
qlczyk, paliwo czyściutkie uszczelnienia wtrysków są ok - pisałem wcześniej o tym.
- - - - - - - - - - - - - - -
Zafirka odebrana - udało mi się dzisiaj , jeździ o niebo lepiej niż przed awarią. Jest moc, pali na przysłowiowego "kopa", nie ma efektu zamyślenia (dopiero teraz sobie to uświadomiłem, że tak było), ogólnie nie to auto jeśli chodzi o jazdę. Silnik pracuje twardziej - podobno tak ma być, miękka praca świadczy o problemach z zapłonem. Na razie przejechane około 100km, zobaczymy czy naprawa dokonana skutecznie, jak stuknie jej 10kkm od naprawy...
Wszystkim mającym problemy z pompami mogę polecić mojego mechanika i pompiarza. Całkowity koszt 2 wizyt w serwisie, łącznie z wymianą oleju (Castrol 5W30) filtrów paliwa i oleju, naprawą napinacza paska alternatora, regulacją biegów, naprawą pompy, programowaniem itp zamknął się w okrągłych 2000zł, z tym, że mechanik to mój bardzo dobry przyjaciel, więc dla innych zapewne (chociaż nie sądzę) będzie więcej.
qlczyk, paliwo czyściutkie uszczelnienia wtrysków są ok - pisałem wcześniej o tym.
- - - - - - - - - - - - - - -
Zafirka odebrana - udało mi się dzisiaj , jeździ o niebo lepiej niż przed awarią. Jest moc, pali na przysłowiowego "kopa", nie ma efektu zamyślenia (dopiero teraz sobie to uświadomiłem, że tak było), ogólnie nie to auto jeśli chodzi o jazdę. Silnik pracuje twardziej - podobno tak ma być, miękka praca świadczy o problemach z zapłonem. Na razie przejechane około 100km, zobaczymy czy naprawa dokonana skutecznie, jak stuknie jej 10kkm od naprawy...
Wszystkim mającym problemy z pompami mogę polecić mojego mechanika i pompiarza. Całkowity koszt 2 wizyt w serwisie, łącznie z wymianą oleju (Castrol 5W30) filtrów paliwa i oleju, naprawą napinacza paska alternatora, regulacją biegów, naprawą pompy, programowaniem itp zamknął się w okrągłych 2000zł, z tym, że mechanik to mój bardzo dobry przyjaciel, więc dla innych zapewne (chociaż nie sądzę) będzie więcej.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
paweldudala, pompy nie padają ot tak sobie dla kaprysu... Zawsze są jakieś przyczyny...
Jeśli zauważysz problemy z odpalaniem, gdy trzeba dłużej pokręcić, szukaj przyczyny a nie tylko rozwiązuj go przez stawianie Zosi przodem w dół - dotyczy zapowietrzania się układu. Powietrze jest dobre dla płuc, ale zabójcze dla pompy.
Wg różnych danych, te pompy powinny w dobrych warunkach wytrzymać 400-500 a nawet więcej tysięcy km. Pytanie ile nasze auta mają w rzeczywistości nalatane
Mój mechanik zauważył w moim aucie przy poprzedniej wymianie filtra paliwa (jakieś 3tyś km po zakupie) rozdarcie (niewielkie) na wkładzie. Najprawdopodobniej to się bardzo przyczyniło do awarii pompy.
Pomimo, że historię auta znam chyba dobrze, to nie mogę wykluczyć, że poprzednia właścicielka nie miała kiedyś problemów z pompą lub zapowietrzaniem się układu.
Ja teraz mam wyjeździć paliwo, które jest w baku do poziomu rezerwy (czyli jeszcze 1/2) i potem go zdejmuję i będzie czyszczony. Po czyszczeniu będę dolewał mixolu do każdego pełnego baku jakieś 100-200ml. Nie zaszkodzi a pomoże pompie. Jedynie wkład filtra paliwa będę wymieniał częściej.
A co do Twojego EGR-a, zanim go wymienisz, sprawdź czy da się go zregenerować. Zawsze to o wiele taniej.
Jeśli zauważysz problemy z odpalaniem, gdy trzeba dłużej pokręcić, szukaj przyczyny a nie tylko rozwiązuj go przez stawianie Zosi przodem w dół - dotyczy zapowietrzania się układu. Powietrze jest dobre dla płuc, ale zabójcze dla pompy.
Wg różnych danych, te pompy powinny w dobrych warunkach wytrzymać 400-500 a nawet więcej tysięcy km. Pytanie ile nasze auta mają w rzeczywistości nalatane
Mój mechanik zauważył w moim aucie przy poprzedniej wymianie filtra paliwa (jakieś 3tyś km po zakupie) rozdarcie (niewielkie) na wkładzie. Najprawdopodobniej to się bardzo przyczyniło do awarii pompy.
Pomimo, że historię auta znam chyba dobrze, to nie mogę wykluczyć, że poprzednia właścicielka nie miała kiedyś problemów z pompą lub zapowietrzaniem się układu.
Ja teraz mam wyjeździć paliwo, które jest w baku do poziomu rezerwy (czyli jeszcze 1/2) i potem go zdejmuję i będzie czyszczony. Po czyszczeniu będę dolewał mixolu do każdego pełnego baku jakieś 100-200ml. Nie zaszkodzi a pomoże pompie. Jedynie wkład filtra paliwa będę wymieniał częściej.
A co do Twojego EGR-a, zanim go wymienisz, sprawdź czy da się go zregenerować. Zawsze to o wiele taniej.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Jaymzarf uspokoiłeś mnie na liczniku mam udokumentowane 170 tyś więc jeszcze trochę. Co do EGR'a to tak regeneracja bo tego zacinania mam dość. Czyli bespieczniej jest jechać do znanego dobrego mechanika na wymianę filtra paliwowego ?
A co do jakości ON to poważnie warto lać jakieś uszlachetniacze ?
A co do jakości ON to poważnie warto lać jakieś uszlachetniacze ?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Co do uszlachetniaczy to tankując paliwo na naszych stacjach nie zaszkodzi dolewać,co do EGR to jak zaczynasz mieć problemy coraz częściej to lepiej nie zwlekać,u siebie nie mogłem zatrzymać Zośki na parę dni żeby wysłać do regeneracji tylko czyściłem i smarowałem aż w końcu padł mi sterownik od EGR i wtedy o stówkę większe koszty przy regeneracji..