Problemy związane z użytkowaniem EGR
Moderator: Sebu$
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
jak to jest z ta różnicą ? oprócz obudowy
silnik x20dth - EGR metalowy
silnik y20dth - EGR plastikowy
Jaki mamy silnik pewnie można z VIN z czytać albo na OP-COMie
z tego co odszukałem to silniki są identyczne, tylko mają różny moment obrotowy ?
w dokumentacji auta różnią się też podaną informacją na temat emisji spalin ?
tylko pytanko, czy są jakieś informacje na temat do kiedy były produkowane te X do albo od kiedy te Y ?
no i przede wszystkim najważniejsze - co się stanie jeżeli mamy ten EGR plastikowy a zamontujemy metalowy ? czy w ogóle coś się stanie ? czy tak można ?
silnik x20dth - EGR metalowy
silnik y20dth - EGR plastikowy
Jaki mamy silnik pewnie można z VIN z czytać albo na OP-COMie
z tego co odszukałem to silniki są identyczne, tylko mają różny moment obrotowy ?
w dokumentacji auta różnią się też podaną informacją na temat emisji spalin ?
tylko pytanko, czy są jakieś informacje na temat do kiedy były produkowane te X do albo od kiedy te Y ?
no i przede wszystkim najważniejsze - co się stanie jeżeli mamy ten EGR plastikowy a zamontujemy metalowy ? czy w ogóle coś się stanie ? czy tak można ?
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
slonski-hahor, wymieniłeś dwa typy silników montowanych w ZA, tylko mała poprawka X20 miał oznaczenie DTL a nie DTH, natomiast Y20DTH do chyba 2002 r. konstrukcyjnie był niemalże identyczny z X20DTL - różniła je zasadniczo moc silnika - X20 = 82 KM, a Y20 101 KM. Po 2002r. silnik Y20DTH dostał między innymi nowy typ EGR - tzw. elektroniczny i niestety chyba najdroższy ze wszystkich innych EGR, dodatkowo nie zamienny ze starym typem. Różnic z pewnością jest więcej - na forum jest temat poświęcony opisowi silników diesla montowanych w ZA.
Więcej możesz poczytać na ten temat, np. na tej stronie http://auto-krak.pl/auto-krak/silniki-opel-2-0-diesel/
Więcej możesz poczytać na ten temat, np. na tej stronie http://auto-krak.pl/auto-krak/silniki-opel-2-0-diesel/
MieHor pisze:
Więcej możesz poczytać na ten temat, np. na tej stronie http://auto-krak.pl/auto-krak/silniki-opel-2-0-diesel/
Uploaded with ImageShack.us
- dzarko
- Mieszkaniec
- Posty: 450
- Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
P0400 - Za silny przepływ recyrkulacji spalin
(0C) - Nie występuje
Witam!
Od jakiegoś czasu silnik zaczął mi szarpać a dzisiaj zgasł, pojawiła się kontrolka z kluczykiem a po podłączeniu OP-COMa dostałem powyższy komunikat.
Dodam, że w zeszłym roku silnik gasł po wysprzęgleniu i musiałem przeczyścić. Przez rok ponad (około 12000 km) był spokój aż jakieś 2 tygodnie temu samochód zgasł, więc profilaktycznie wyczyściłem EGR jeszcze raz. A dziś taki numer.
Ma ktoś jakieś rady? Można coś przeczyścić, przedmuchać, zanim kupię nowy egr? Gdzieś czytałem o tym, że może to być jakiś wężyk dochodzący do egr, ale żadnych szczegółów.
Dziękuję za pomoc.
(0C) - Nie występuje
Witam!
Od jakiegoś czasu silnik zaczął mi szarpać a dzisiaj zgasł, pojawiła się kontrolka z kluczykiem a po podłączeniu OP-COMa dostałem powyższy komunikat.
Dodam, że w zeszłym roku silnik gasł po wysprzęgleniu i musiałem przeczyścić. Przez rok ponad (około 12000 km) był spokój aż jakieś 2 tygodnie temu samochód zgasł, więc profilaktycznie wyczyściłem EGR jeszcze raz. A dziś taki numer.
Ma ktoś jakieś rady? Można coś przeczyścić, przedmuchać, zanim kupię nowy egr? Gdzieś czytałem o tym, że może to być jakiś wężyk dochodzący do egr, ale żadnych szczegółów.
Dziękuję za pomoc.
Błękitna Zocha z Białołęki
Czy mógłbyś napisać dokładniej w jaki sposób zdjąć ten plastik żeby sprawdzić tę krzywkę i dźwigienkę? Czy potrzebne są jakieś narzędzia?H,Łajszczak pisze:To raczej wygląda na mechaniczne zablokowanie zaworu,od czoła jest plastik osłaniający krzywkę zaworu EGR,zdejmij go i zobacz czy możesz ręką przesuwać dżwigienke.
Może masz fotki całej operacji?
Boję się uszkodzić jakies elementy plastikowe....
Pozdrawiam
Slavobeer
H,Łajszczak pisze:[url=http://images50.fotosik.pl/967/9a6d9fe704a5296em.jpg]Obrazek[/URL]
Jeżeli masz taki elektroniczny zawór EGR to żeby dostać sie do dźwigienki trzeba delikatnie podważyć w miejscach które zaznaczyłem i pociągnąc w prawo .W środku ukaże się dźwigienka i zobacz czy możesz swobodnie ją ręką obracać..
Bardzo dziękuję za szybką podpowiedź. Postaram się jutro to sprawdzić.
Dam znać jak już się z tym uporam.
Dzięki
Slavobeer
a jak tak spytam z ciekawosci.wymienilem egr na nowke,przeczyscilem caly uklad i podczas jazdy nad morze stala sie rzecz taka,ze pomykam sobie w granicach 140-150 km/h :> puszczam gaz do predkosci 100 i znow mocno na gaz i przy 130 wlacza sie tryb awaryjny.czy jest mozliwosc ze jakies kabelki od tego nieszczesnego zaworu beda np polamane albo cos takiego??
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
Po wymianie zaworu EGR na nowy przez ile km będę miał spokój? Bez żadnych blaszek z Fiata itp.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto