Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#241 Post autor: twardypt91 »

Zawór mam taki:
http://allegro.pl/zawor-egr-recyrkulacj ... 44558.html
Z montażem starego się wstrzymam bo teraz mi coś przyszło do głowy - sprawdzę i dam znać.

[ Dodano: Nie Cze 19, 2011 16:51 ]
Przyczyną był zapowietrzony układ paliwowy.

SH'Raku

#242 Post autor: SH'Raku »

jak to jest z ta różnicą ? oprócz obudowy

silnik x20dth - EGR metalowy
silnik y20dth - EGR plastikowy

Jaki mamy silnik pewnie można z VIN z czytać albo na OP-COMie
z tego co odszukałem to silniki są identyczne, tylko mają różny moment obrotowy ?
w dokumentacji auta różnią się też podaną informacją na temat emisji spalin ?

tylko pytanko, czy są jakieś informacje na temat do kiedy były produkowane te X do albo od kiedy te Y ?

no i przede wszystkim najważniejsze - co się stanie jeżeli mamy ten EGR plastikowy a zamontujemy metalowy ? czy w ogóle coś się stanie ? :) czy tak można ? :)

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#243 Post autor: MieHor »

slonski-hahor, wymieniłeś dwa typy silników montowanych w ZA, tylko mała poprawka X20 miał oznaczenie DTL a nie DTH, natomiast Y20DTH do chyba 2002 r. konstrukcyjnie był niemalże identyczny z X20DTL - różniła je zasadniczo moc silnika - X20 = 82 KM, a Y20 101 KM. Po 2002r. silnik Y20DTH dostał między innymi nowy typ EGR - tzw. elektroniczny i niestety chyba najdroższy ze wszystkich innych EGR, dodatkowo nie zamienny ze starym typem. Różnic z pewnością jest więcej - na forum jest temat poświęcony opisowi silników diesla montowanych w ZA.

Więcej możesz poczytać na ten temat, np. na tej stronie http://auto-krak.pl/auto-krak/silniki-opel-2-0-diesel/

SH'Raku

#244 Post autor: SH'Raku »

MieHor, dzięki wielkie w takim razie a propos mojego błędu :)
licznik pisze:silnik x20dth - EGR metalowy
silnik y20dth - EGR plastikowy

licznik

#245 Post autor: licznik »

MieHor pisze:
Więcej możesz poczytać na ten temat, np. na tej stronie http://auto-krak.pl/auto-krak/silniki-opel-2-0-diesel/

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

SH'Raku

#246 Post autor: SH'Raku »

Dzięki chłopaki no to wszystko stało się jasne :piwo:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#247 Post autor: MieHor »

Kolego licznik, jak widać i mnie się zdarza popełnić gafę, i gratuluję czujności

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#248 Post autor: dzarko »

P0400 - Za silny przepływ recyrkulacji spalin
(0C) - Nie występuje

Witam!

Od jakiegoś czasu silnik zaczął mi szarpać a dzisiaj zgasł, pojawiła się kontrolka z kluczykiem a po podłączeniu OP-COMa dostałem powyższy komunikat.

Dodam, że w zeszłym roku silnik gasł po wysprzęgleniu i musiałem przeczyścić. Przez rok ponad (około 12000 km) był spokój aż jakieś 2 tygodnie temu samochód zgasł, więc profilaktycznie wyczyściłem EGR jeszcze raz. A dziś taki numer.

Ma ktoś jakieś rady? Można coś przeczyścić, przedmuchać, zanim kupię nowy egr? Gdzieś czytałem o tym, że może to być jakiś wężyk dochodzący do egr, ale żadnych szczegółów.

Dziękuję za pomoc.
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

Slavobeer

#249 Post autor: Slavobeer »

H,Łajszczak pisze:To raczej wygląda na mechaniczne zablokowanie zaworu,od czoła jest plastik osłaniający krzywkę zaworu EGR,zdejmij go i zobacz czy możesz ręką przesuwać dżwigienke.
Czy mógłbyś napisać dokładniej w jaki sposób zdjąć ten plastik żeby sprawdzić tę krzywkę i dźwigienkę? Czy potrzebne są jakieś narzędzia?
Może masz fotki całej operacji?
Boję się uszkodzić jakies elementy plastikowe....

Pozdrawiam

Slavobeer

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#250 Post autor: Harry200 »

Obrazek
Jeżeli masz taki elektroniczny zawór EGR to żeby dostać sie do dźwigienki trzeba delikatnie podważyć w miejscach które zaznaczyłem i pociągnąc w prawo .W środku ukaże się dźwigienka i zobacz czy możesz swobodnie ją ręką obracać..

Slavobeer

#251 Post autor: Slavobeer »

H,Łajszczak pisze:[url=http://images50.fotosik.pl/967/9a6d9fe704a5296em.jpg]Obrazek[/URL]
Jeżeli masz taki elektroniczny zawór EGR to żeby dostać sie do dźwigienki trzeba delikatnie podważyć w miejscach które zaznaczyłem i pociągnąc w prawo .W środku ukaże się dźwigienka i zobacz czy możesz swobodnie ją ręką obracać..

Bardzo dziękuję za szybką podpowiedź. Postaram się jutro to sprawdzić.
Dam znać jak już się z tym uporam.

Dzięki

Slavobeer

aleks27

#252 Post autor: aleks27 »

a jak tak spytam z ciekawosci.wymienilem egr na nowke,przeczyscilem caly uklad i podczas jazdy nad morze stala sie rzecz taka,ze pomykam sobie w granicach 140-150 km/h :> puszczam gaz do predkosci 100 i znow mocno na gaz i przy 130 wlacza sie tryb awaryjny.czy jest mozliwosc ze jakies kabelki od tego nieszczesnego zaworu beda np polamane albo cos takiego??

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#253 Post autor: Harry200 »

Instalacji nie można wykluczać ,błędów jeszcze nie odczytywałeś :?: Przy takim zachowaniu może być przepływka,czujnik doładowania..

aleks27

#254 Post autor: aleks27 »

nie bo dopiero wrocilem z wczasow,w poniedzialek podjade to sie pochwale chociaz w drodze powrotnej do 140 na A4 i nic sie nie dzialo.do tego o godz.00 w nocy wycieraczki stanely na srodku i wogole masakra :lol: .druga czesc urlopu bedzie pracowita :cry:

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#255 Post autor: twardypt91 »

Po wymianie zaworu EGR na nowy przez ile km będę miał spokój? Bez żadnych blaszek z Fiata itp.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”