Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów
Moderator: Sebu$
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ręce opadają - tyle już postów na temat kontrolki samochód z kluczykiem, konieczności odczytania błędów zapisanych przez ECU (komputer - sterownik silnika), a kolega alfonso, i wielu innych w dalszym ciągu nie rozumie, albo nie wie o jakim komputerze tu mówimy.
Chodzi oczywiście o komputer serwisowy stosowany przez ASO (Tech2) lub inny interfejs diagnostyczny z odpowiednim oprogramowaniem (np. Op-Com) za pomocą których przez podłączenie się do gniazda diagnostycznego (OBD II) można przeprowadzić diagnostykę poszczególnych podzespołów samochodu.
Zapalenie się wymienionej kontrolki na stałe informuje, że samochód wszedł w tryb awaryjny i konieczna jest jak najszybsza DIAGNOZA polegająca na odczytaniu zarejestrowanych błędów i podjęcie stosownie do ich znaczenia odpowiednich działań w celu usunięcia usterek, niedomagań i na koniec skasowanie błędów.
Przepraszam za ten wywód, ale uznałem że było to konieczne.
Chodzi oczywiście o komputer serwisowy stosowany przez ASO (Tech2) lub inny interfejs diagnostyczny z odpowiednim oprogramowaniem (np. Op-Com) za pomocą których przez podłączenie się do gniazda diagnostycznego (OBD II) można przeprowadzić diagnostykę poszczególnych podzespołów samochodu.
Zapalenie się wymienionej kontrolki na stałe informuje, że samochód wszedł w tryb awaryjny i konieczna jest jak najszybsza DIAGNOZA polegająca na odczytaniu zarejestrowanych błędów i podjęcie stosownie do ich znaczenia odpowiednich działań w celu usunięcia usterek, niedomagań i na koniec skasowanie błędów.
Przepraszam za ten wywód, ale uznałem że było to konieczne.
Tak zgadzam się z kolegą MieHor znam to z własnej autopsji.
Ale jako w miarę "świeży" użytkownik tego forum ciężko mi było cokolwiek znaleźć i "zakumać" dlatego najważniejsze jest czytanie i jeszcze raz czytanie. Długo czasu spędziłem nad tym aby załapać o co chodzi. Dlatego też prosiłbym nowych użytkowników o studiowanie naszych postów, a nie tylko napisanie nowego tematu w oczekiwaniu na odpowiedź.
Ale jako w miarę "świeży" użytkownik tego forum ciężko mi było cokolwiek znaleźć i "zakumać" dlatego najważniejsze jest czytanie i jeszcze raz czytanie. Długo czasu spędziłem nad tym aby załapać o co chodzi. Dlatego też prosiłbym nowych użytkowników o studiowanie naszych postów, a nie tylko napisanie nowego tematu w oczekiwaniu na odpowiedź.
Witam .Bylem na komputerze (wreszcie) i pokazalo mi dwa bledy. Pierwszy wykazywal czujnik przy kolektorze, a drugi blad to cos z predkosciomierzem (chyba, ale nie pamietam). Okazalo sie, ze wlaczal sie tryb awaryjny poniewaz problem z recelkulacja spalin. Po rozebraniu kolektora, otwory przelotowe byly oblepione sadza. Widzialem to. Masakra. Teraz jest juz wszystko Ok. Tak czy owak dziekuje koledzy za zainteresowanie i pomoc. Pozdrawiam.
Witam wszystkich.
Na początku chciałbym przywitać Wszystkich gdyż jestem nowym użytkownikiem forum.
Mam mały problem z moja zafira 2,0. Autko kupiłem na początku czerwca osoba od której kupiłem od raz mnie uprzedziła że stało ono na parkingu 2 miesiące nie jeżdżone i żebym przy tankowaniu wlał do baku preparat który oddziela wodę z paliwa.Dobra ale do czego zmierzam podczas ruszania poszarpuje delikatnie autem i w późniejszych etapach jazdy tez się to zdarza.Ostatnio na trasie zapaliła mi się kontrolka EC obroty spadły poniżej 2000 auto straciło moc po czy zgasła sama za 2 sekundy i było wszystko ok.(A tak przy okazji mam jeszcze jedno pytanko model ten ma łańcuch rozrządu nie pasek prawda)
Z góry dzięki za pomoc.Laik.
Na początku chciałbym przywitać Wszystkich gdyż jestem nowym użytkownikiem forum.
Mam mały problem z moja zafira 2,0. Autko kupiłem na początku czerwca osoba od której kupiłem od raz mnie uprzedziła że stało ono na parkingu 2 miesiące nie jeżdżone i żebym przy tankowaniu wlał do baku preparat który oddziela wodę z paliwa.Dobra ale do czego zmierzam podczas ruszania poszarpuje delikatnie autem i w późniejszych etapach jazdy tez się to zdarza.Ostatnio na trasie zapaliła mi się kontrolka EC obroty spadły poniżej 2000 auto straciło moc po czy zgasła sama za 2 sekundy i było wszystko ok.(A tak przy okazji mam jeszcze jedno pytanko model ten ma łańcuch rozrządu nie pasek prawda)
Z góry dzięki za pomoc.Laik.
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2010, 19:31 przez klucha_zabrze, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam . Własnie dzis odebrałm Zafirke 2.0 dti 2005r z warsztatu była wymieniana pompa wtryskowa ogólnie wszystko ok silnik pracuje super ale niestety nie ma mocy mam wrażenie ze jest w trybie awaryjnym. Swieciła sie kontrolka autka z kluczykiem pojechał na komputer okazło sie ze siadł czujnik switła stop, bład zostł usuniety kontrolka nie swieci a silnik dalej nie ma mocy tylk ze czujnik swiatła stop napewno jest uszkodzony i jest on do wymiany czy w takim wypadku auto moze przejsc w tryb awaryjny czy powinna sie swiecic kontrolka jak kolwiek ze auto jest w tym trybie ?