Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Jarlub1

#271 Post autor: Jarlub1 »

Podlaczylem, tylko nie wiem jakie bylo oprogramowanie w nim. Nic nie pokazuje komputer. Podobno wlasnie nie ma pomiedzy tymi komputerami komunikacji. Tak powiedzial mi mechanik. I przez to komp pokazuje ze wszystko jest ok.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#272 Post autor: MieHor »

Chciałbym coś doradzić - pomóc, ale w tej sytuacji nie mam żadnego punktu odniesienia, pozostaje chyba tylko serwis ASO

Jarlub1

#273 Post autor: Jarlub1 »

Wierze ci, dzieki, tylko cena 14o funtow w serwisie mnie odstrasz.......
Ale chyba nie bede mial wyjscia.........

alfonso

#274 Post autor: alfonso »

witam, padło już to pytanie ale nikt nie odpowiedział, a mianowicie zapala się kluczyk z samochodem gdy jadę około minuty 120-130 km/h jakieś 2,5-3 tys. obr. komputer nie wykazuje błędów i niewiem jakie było oprogramowanie diagnostyczne. pozdrawiam

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#275 Post autor: MieHor »

Ręce opadają - tyle już postów na temat kontrolki samochód z kluczykiem, konieczności odczytania błędów zapisanych przez ECU (komputer - sterownik silnika), a kolega alfonso, i wielu innych w dalszym ciągu nie rozumie, albo nie wie o jakim komputerze tu mówimy.
Chodzi oczywiście o komputer serwisowy stosowany przez ASO (Tech2) lub inny interfejs diagnostyczny z odpowiednim oprogramowaniem (np. Op-Com) za pomocą których przez podłączenie się do gniazda diagnostycznego (OBD II) można przeprowadzić diagnostykę poszczególnych podzespołów samochodu.
Zapalenie się wymienionej kontrolki na stałe informuje, że samochód wszedł w tryb awaryjny i konieczna jest jak najszybsza DIAGNOZA polegająca na odczytaniu zarejestrowanych błędów i podjęcie stosownie do ich znaczenia odpowiednich działań w celu usunięcia usterek, niedomagań i na koniec skasowanie błędów.

Przepraszam za ten wywód, ale uznałem że było to konieczne.

spiotrowski

#276 Post autor: spiotrowski »

Tak zgadzam się z kolegą MieHor znam to z własnej autopsji.
Ale jako w miarę "świeży" użytkownik tego forum ciężko mi było cokolwiek znaleźć i "zakumać" dlatego najważniejsze jest czytanie i jeszcze raz czytanie. Długo czasu spędziłem nad tym aby załapać o co chodzi. Dlatego też prosiłbym nowych użytkowników o studiowanie naszych postów, a nie tylko napisanie nowego tematu w oczekiwaniu na odpowiedź.

sQcha

#277 Post autor: sQcha »

Podłączyć pod kompa i sprawdzić błędy.

Jarlub1

#278 Post autor: Jarlub1 »

Witam .Bylem na komputerze (wreszcie) i pokazalo mi dwa bledy. Pierwszy wykazywal czujnik przy kolektorze, a drugi blad to cos z predkosciomierzem (chyba, ale nie pamietam). Okazalo sie, ze wlaczal sie tryb awaryjny poniewaz problem z recelkulacja spalin. Po rozebraniu kolektora, otwory przelotowe byly oblepione sadza. Widzialem to. Masakra. Teraz jest juz wszystko Ok. Tak czy owak dziekuje koledzy za zainteresowanie i pomoc. Pozdrawiam.

darkp1

#279 Post autor: darkp1 »

Jarlub1, na przyszłość spisuj numery błędów, co by mozna było potem na forum w razie czegoś zdiagnozować ;)

Jarlub1

#280 Post autor: Jarlub1 »

Masz racje, kurcze ze nie wpadlem na to. Dzieki za rade.

klucha_zabrze

#281 Post autor: klucha_zabrze »

Witam wszystkich.
Na początku chciałbym przywitać Wszystkich gdyż jestem nowym użytkownikiem forum.
Mam mały problem z moja zafira 2,0. Autko kupiłem na początku czerwca osoba od której kupiłem od raz mnie uprzedziła że stało ono na parkingu 2 miesiące nie jeżdżone i żebym przy tankowaniu wlał do baku preparat który oddziela wodę z paliwa.Dobra ale do czego zmierzam podczas ruszania poszarpuje delikatnie autem i w późniejszych etapach jazdy tez się to zdarza.Ostatnio na trasie zapaliła mi się kontrolka EC obroty spadły poniżej 2000 auto straciło moc po czy zgasła sama za 2 sekundy i było wszystko ok.(A tak przy okazji mam jeszcze jedno pytanko model ten ma łańcuch rozrządu nie pasek prawda)
Z góry dzięki za pomoc.Laik.
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2010, 19:31 przez klucha_zabrze, łącznie zmieniany 1 raz.

sQcha

#282 Post autor: sQcha »

Jeśli masz diesla, to masz łańcuch.
Co do szarpania może to być EGR lub przepływomierz. Najlepiej podłączyć auto pod komputer i sczytać błędy.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#283 Post autor: Lorry »

A może jakieś zapowietrzenie małe też....

Jak wywaliło kluczyk to bez podpiecia pod kompa, sczytaniu błędu i bez jego kodu to wróżenie z fusów :/

Dybicz

#284 Post autor: Dybicz »

Witam . Własnie dzis odebrałm Zafirke 2.0 dti 2005r z warsztatu była wymieniana pompa wtryskowa ogólnie wszystko ok silnik pracuje super ale niestety nie ma mocy mam wrażenie ze jest w trybie awaryjnym. Swieciła sie kontrolka autka z kluczykiem pojechał na komputer okazło sie ze siadł czujnik switła stop, bład zostł usuniety kontrolka nie swieci a silnik dalej nie ma mocy tylk ze czujnik swiatła stop napewno jest uszkodzony i jest on do wymiany czy w takim wypadku auto moze przejsc w tryb awaryjny czy powinna sie swiecic kontrolka jak kolwiek ze auto jest w tym trybie :piwo: ?

grzes

#285 Post autor: grzes »

witam mam zafirę 1999r.1.6 silnik zrywa-szarpie gdy ruszam i podczas jazdy także gdy nie dodaje gazu tylko jadę daną prędkością.co może być tego przyczyną.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”