Nowa z wymianą 4500złNuk pisze:Kolego olo018 ile za tą przyjemność zapłaciłeś ?
Problemy związane z pompą wtryskową
Moderator: Sebu$
Witam wszystkich forumowiczów. Dzisiaj wybrałem się do Bydgoszczy celem kupna kampingu i zatankowałem Olej napędowy Shell V-power. Takiego dostała Zafira "powera", że już w Kaliszu miałem z nią problemy. Otóż, po zgaszeniu silnika nie mogłem go odpalić, a że bylem już daleko od domu, to po obejrzeniu Kampingu, nie gasząc auta, wróciłem z powrotem i pojechałem do elektryka podłączyć pod kompa. Okazało się , że mam problemy z pompą wtryskową, nadmieniłem, że zatankowałem na Shellu na wylocie na Kalisz a kumpel, który tam był, wyjaśnił mi, że jego kolega również tam w sylwestra tankował diesla i jemu auto odmówiło posłuszeństwa w Krotoszynie. Dlatego moja gorąca prośba, ratuj się kto może i nie tankujcie na tej stacji, bo może spotkać Was podobny los co mnie. Piszę tu do wszystkich forumowiczów z Ostrowa. Jutro będę wiedział co i jak . Regeneracja pompy to ok. 2500 zł. Przestrzegam więc przed tą stacją paliw.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2012, 19:58 przez Skasowany użytkownik 6483, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Hmm, poprawcie mnie koledzy jeżeli się mylę. Ale czy na pewno gdzieś regenerują dwuwtykowe pompy za (tylko) około 2500 ??jarecki69 pisze: Regeneracja pompy to ok. 2500 zł.
Czy aby pan mechanik nie miał na myśli jednowtykowej pompy ?
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
tomalazg, zapoznaj się z tą ofertą - zadzwoń, popytaj
http://www.wachowiak.pl/
nigdy nie miałem potrzeby korzystania z tych usług, ale oferta brzmi dość interesująco
http://www.wachowiak.pl/
nigdy nie miałem potrzeby korzystania z tych usług, ale oferta brzmi dość interesująco
tomalazg - Pompy 2 wtykowe są nienaprawialne , pisałem ostatnio do 10 serwisów Bosha w Polsce włącznie z panem Wachowiakiem za każdym razem taka sama odpowiedź , tych pomp się nie naprawia ani nie regeneruje , wynika to z tego , że Bosch nie dogadał się z Oplem i nie ma softu do tych sterowników a tym samym pompy się nie da skalibrować.
U mnie na szczęście skończyło się wyjęciem baku i czyszczeniem bo okazało się , że siedział pod smokiem kawałek papieru i pomp anie miała siły ciągnąć , raz jechała , raz szarpała raz gasła i tylko na plaka odpalanie w zależności jak się ten syf w baku ułożył , teraz jeżdżę już z tydzień i nic się nie dzieje.
Pozdro
U mnie na szczęście skończyło się wyjęciem baku i czyszczeniem bo okazało się , że siedział pod smokiem kawałek papieru i pomp anie miała siły ciągnąć , raz jechała , raz szarpała raz gasła i tylko na plaka odpalanie w zależności jak się ten syf w baku ułożył , teraz jeżdżę już z tydzień i nic się nie dzieje.
Pozdro
Nie kupuj używaną jak chce tym jeszcze jeżdzić.
Jeden typ z serwisu mi odpisał , że wymieniał klientowi 3 pompy używane po 2 tysie i każda padała. Finalnie gość sprzedał auto za grosze z uszkodzoną pompą.
Zadzwoń tu - http://dieseltechnika.pl/ mi proponowali nową za 6000 a używane za ok 2.5k , może dają jakąś gwarancje na te używane.
A tak do końca sprawdź jeszcze cały układ zasilania : bak , przewody , podstawę filtra , filtr , przelewy , trójniki itd.
http://motoallegro.pl/pompa-wtryskowa-d ... 95881.html
Podro
Jeden typ z serwisu mi odpisał , że wymieniał klientowi 3 pompy używane po 2 tysie i każda padała. Finalnie gość sprzedał auto za grosze z uszkodzoną pompą.
Zadzwoń tu - http://dieseltechnika.pl/ mi proponowali nową za 6000 a używane za ok 2.5k , może dają jakąś gwarancje na te używane.
A tak do końca sprawdź jeszcze cały układ zasilania : bak , przewody , podstawę filtra , filtr , przelewy , trójniki itd.
http://motoallegro.pl/pompa-wtryskowa-d ... 95881.html
Podro
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
tomalazg, ta kontrolka jest od układu chłodzenia.... Czy ten serwisant nie popełnił byka? Może warto podjechać na konsultacje do innego. Faktem jest, że uszkodzenie mechaniczne pompy nie musi wywalić błędu, ale już uszkodzenie sterownika prawie zawsze powoduje świecenie auta z kluczykiem i błąd w pamięci.
Szkoda, zę mieszkasz we Wrocku, mam gościa który robi te pompy - moją naprawili...
Napisz do Bosch Polska w Wa-wie. Dają Ci namiary na najbliższy serwis który może Ci pomóc.
Ceny pomp w ASO: 12.300 - nowa całkowicie, 8.500 - regenerowana fabrycznie w Czechach (sprawność i parametry nowej).
Na giełdzie w Gliwicach (i w innych rejonach pewnie też) pojawia się gościu - czech, u którego możesz wymienić uszkodzoną na regenerowaną. koszt 4.500, ewentualnie 6.500 nie oddając starej. Potwierdzone u mechaników. Gwarancja na pompy to rzecz wątpliwa, bo każde uszkodzenie Bosch podciągnie pod niewłaściwe paliwo.
sajmer, pisałem Ci, że są naprawialne - mnie naprawili, tylko, że serwisy w Polsce nie chcą wymieniać urządzeń do kalibracji (stołów). Ten nowszy, obsługujący PSG16 i pochodne kosztuje ponad 100.000zł, a aut z pompami VP44 jeździ mnóstwo.
Zgodzę się, że Opel zawalił sprawę z udostępnieniem danych programu swojego ECU który siedzi w sterowniku PSG16, ale sterownik samej pompy pracuje podobnie jak PSG5 i serwis ma możliwość jeśli potrafi i ma wiedzę jak to zrobić, naprawić pewne uszkodzenia pompy.
Pełna naprawa tych pomp ma miejsce w zakładach Bosch'a w Czechach. Mechaniczne części można sprowadzić - u mnie wymieniono tłoczek przestawiacza i dawki - obydwa były przytarte + uszczelnienia, zawór zwrotny i zawór jeszcze jakiś tam.
Szkoda, zę mieszkasz we Wrocku, mam gościa który robi te pompy - moją naprawili...
Napisz do Bosch Polska w Wa-wie. Dają Ci namiary na najbliższy serwis który może Ci pomóc.
Ceny pomp w ASO: 12.300 - nowa całkowicie, 8.500 - regenerowana fabrycznie w Czechach (sprawność i parametry nowej).
Na giełdzie w Gliwicach (i w innych rejonach pewnie też) pojawia się gościu - czech, u którego możesz wymienić uszkodzoną na regenerowaną. koszt 4.500, ewentualnie 6.500 nie oddając starej. Potwierdzone u mechaników. Gwarancja na pompy to rzecz wątpliwa, bo każde uszkodzenie Bosch podciągnie pod niewłaściwe paliwo.
sajmer, pisałem Ci, że są naprawialne - mnie naprawili, tylko, że serwisy w Polsce nie chcą wymieniać urządzeń do kalibracji (stołów). Ten nowszy, obsługujący PSG16 i pochodne kosztuje ponad 100.000zł, a aut z pompami VP44 jeździ mnóstwo.
Zgodzę się, że Opel zawalił sprawę z udostępnieniem danych programu swojego ECU który siedzi w sterowniku PSG16, ale sterownik samej pompy pracuje podobnie jak PSG5 i serwis ma możliwość jeśli potrafi i ma wiedzę jak to zrobić, naprawić pewne uszkodzenia pompy.
Pełna naprawa tych pomp ma miejsce w zakładach Bosch'a w Czechach. Mechaniczne części można sprowadzić - u mnie wymieniono tłoczek przestawiacza i dawki - obydwa były przytarte + uszczelnienia, zawór zwrotny i zawór jeszcze jakiś tam.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model: