Problemy związane z pompą wtryskową

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
sajmer

#286 Post autor: sajmer »

Jaymzarf - Faktem jest że takie samochody były u nas obsługiwane,ale tylko diagnostyka,ewentualnie wymiana pompy - jednak pompy były nowe,lub dostarczone przez klienta.
Z POWAŻANIEM
STEFAN ADAMCZYK

Odpowiedź Pana na moje sugestie , że takie pompy robili , wiem pisałeś , że po znajomości może się da załatwić ale jak wiesz nie musiałem jednak korzystać :)

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#287 Post autor: Jaymzarf »

sajmer, a to mnie Stefan zaskoczył :lol: :lol: :lol:

Oto odpowiedź, którą ja dostałem z Boscha jednoznacznie wskazuje ten zakład jako naprawiający te pompy. Może coś się zmieniło od sierpnia - nie wiem i obym nie musiał się przekonać osobiście.

Jeśli chodzi o cenę tych pomp, to faktycznie, fuzja sterownika i ECU mająca za zadanie utrudnić życie złodziejom nie wyszła Oplowi i Boschowi najlepiej. Inni producenci stosujący takie rozwiązanie (Ford, BMW, chyba Nissan) również nie postarali się o zaplecze serwisowe. Cóż - nam użytkownikom pozostaje tylko jeździć i się modlić, by ustrojstwo nie padło i cena ropy na stacji znormalniała, by można było odłożyć na naprawę...
Tak na marginesie, zastanawiałem się, co by było, gdyby wielu posiadaczy tych samochodów złożyło protest w KE odnośnie polityki monopolistycznej. Może KE mogła by wpłynąć na urealnienie cen podzespołu, którego wrażliwość na czynniki zewnętrzne niezależne od użytkownika jest moim zdaniem za wysoka a możliwości naprawy za niskie. Wiem, że kiedyś była taka akcja dotycząca pompowtryskiwaczy, po której ich ceny spadły o połowę jeśli nie więcej (mój brat mieszkający w Hiszpanii miał Peugota z pompowtryskami i pierwszy wymieniał na swój koszt za okropnie wielkie pieniądze, 3 lata temu zanim sprzedał auto wymieniał komplet 4 szt i zapłacił jak wcześniej za jeden).


Jeśli ktoś z okolic moich (Górny Śląsk) potrzebuje pomocy w sprawie VP44 PSG16 mogę dać namiary na mechanika. Proszę info na PW.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

tomalazg

#288 Post autor: tomalazg »

Oczywiście kontrolka auta z kluczykiem też się pali.
Dzwoniłem do serwisów boscha kilku i wszę dzie mi powiedzieli że PSG 16 są nie naprawialne

Awatar użytkownika
zolo
Debiutant
Posty: 49
Rejestracja: 21 paź 2009, 20:54
Lokalizacja: zawiercie
Model:

#289 Post autor: zolo »


sajmer

#290 Post autor: sajmer »

- nie ma przedmiotu

Awatar użytkownika
zolo
Debiutant
Posty: 49
Rejestracja: 21 paź 2009, 20:54
Lokalizacja: zawiercie
Model:

#291 Post autor: zolo »


Awatar użytkownika
vertal
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 29 gru 2011, 16:42
Lokalizacja: Łowicz
Model:

#292 Post autor: vertal »

Witam dużo jest tu pisane na temat pompy ja mam już trzecią zafire 2,0 DTI na pierwszej przejechalem 430 tyś na drugiej 350 tyś nigdy nic nie robiłem z pompą ....Piszecie żeby lać do ropy Mixol i tu macie troche racji ale nie Mixol tylko --- czerwony olej do pilarek i kosiarek dwusuwów STIHL leje go od 9 lat (100ml na 100 l oleju ) ma dużo lepsze parametry smarne od Mixolu - 9 lat temu szef firmy Bosch powiedział mi (na weselu u mojego brata )lej ten olej a nie będziesz wiedział co to pompa i gdzie ona się znajduje i miał racje .....Pierwszą zafire sprzedałem koledze miała 430 tyś przebiegu teraz ma 510 dużo rzeczy się popsuło ale nie pompa .... Pozdrawiam

bogdan_zafira

#293 Post autor: bogdan_zafira »

sajmer pisze:Nie kupuj używaną jak chce tym jeszcze jeżdzić.
Jeden typ z serwisu mi odpisał , że wymieniał klientowi 3 pompy używane po 2 tysie i każda padała. Finalnie gość sprzedał auto za grosze z uszkodzoną pompą.
Zadzwoń do dieseltechnika mi proponowali nową za 6000 a używane za ok 2.5k , może dają jakąś gwarancje na te używane.
A tak do końca sprawdź jeszcze cały układ zasilania : bak , przewody , podstawę filtra , filtr , przelewy , trójniki itd.
http://motoallegro.pl/pompa-wtryskowa-d ... 95881.html
W sumie to miałem przygodę z pompą w moim aucie w Maju 2011. Była masakra. Najpierw wymieniliśmy sterownik i padła pompa po jakimś czasie. A potem oddaliśmy pompę do regeneracji właśnie do tej firmy dieseltechnika. Załatwione wszystko przez telefon. Podesłali pompę zregenerowaną z wykresami z jej pracy. Zamontowaliśmy i na szczęście śmiga moja Zafirka do dzisiaj :D . W Szczecinie niestety nie było kompetentnej firmy, która by się tematu podjęła.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2012, 22:54 przez bogdan_zafira, łącznie zmieniany 1 raz.

zielim11

#294 Post autor: zielim11 »

VP 44 PSG16 - szukam warsztatu w okolicach Gdańska, który podejmie się naprawy.

sajmer

#295 Post autor: sajmer »

Jak masz pompę 2 wtykową to nikt Ci jej niestety nie zrobi :(

Skasowany użytkownik 6483

#296 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Słuchajcie , pompy PSG 16 idzie naprawić , przynajmniej tu w Ostrowie sę tacy fachmani. Kumpel , który zajmuje sie elektroniką od wielu lat mi powiedział ,że koszt naprawy to ok 2,5 tys zł. Ja myslę ,że skoro ktoś to stworzył a był to człowiek to i drugi mądry człowiek potrafi to naprawić. :piwo:

gayyos

#297 Post autor: gayyos »

witam czy mozecie doradzic mi dobrego mechanika w okolicach bytomia chodzi o blad p 1220 jaymzarf wspomnial o znajomym czy sie zajmuje takimi awariami prawdopodobnie tloczek kata wtrysku

student169

#298 Post autor: student169 »

Witam'
Po dzisiejszym zdjagnozowaniu pompy wtryskowej w mojej Zosi chciałbym sie was zaradzic gdzie i dlaczego tak drogo można zregenerowac pompe w Kielcach lub okolicach. :mrgreen:

pawsat68

#299 Post autor: pawsat68 »

Jaką masz kolego tę pompę? Jak dwuwtykowa to mogę dać Ci namiary gdzie to zrobią.Mnie robili w tamtym tyg.i jest ok.

student169

#300 Post autor: student169 »

Sluchaj niewiem auto u mechanika stoi ale numer mozesz dac.
A jak dlugo czekales i jakie koszta?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”