[ZA] Problemy z zapowietrzaniem układu zasilania

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#31 Post autor: MieHor »

No właśnie jak w temacie, a samo odpowietrzanie to nie jest taka czynność jak spuszczenie powietrza z kół, dobrze to zrobić potrafi tylko warsztat z właściwym oprzyrządowaniem, a nie jakiś majsterklepka

jaca19665

#32 Post autor: jaca19665 »

wiem że temat był omawiany na forum pamiętam że w 2,2 dti w czasie wymiany filtra paliwa należy go zalac dokładnie paliwem przed skręceniem obudowy aby uniknąc zapowietrzenia bo kończy to się wizytą nawet w aso zafi nie posiada żadnej pomki do odpowietrzenia i tylko aso albo mechanik (dobry ) poradzi na problem

darkp1

#33 Post autor: darkp1 »

Głównie cierpi pompa. Gdy nie ma już czego ciągnąć, ustawia maksymalną dawkę a że nie ma smarowania pali się rezystor w elektronice pompy. A wtedy to po zawodach...

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#34 Post autor: Harry200 »

Te pompy niestety nie lubią zapowietrzania ich brakiem paliwa,zostaje tylko patrzeć na wskażnik i jak rezerwa to do stacji po paliwo.a wszczerym polu jak pisali Koledzy to sama się na pewno nie odpowietrzy.

rafi

#35 Post autor: rafi »

Witam dołącze swoje trzy grosze . Niedawno pokusiłem się na czyszczenie kolektora dolotowego i musiałem zdiąć praewody z pompy paliwa , po tej operaci dwa dni walczyłem z odpowietrzaniem układu i pompy. Masakra , już na zośke siekere ostrzyłem tak byłem wpieniony. Lepiej nie doprowadzać zośki do takiego stanu :evil:

darkp1

#36 Post autor: darkp1 »

Jescze jedna kwestia jest. Mówiono że jak się zosię pod górkę postawi to nie pali. Moja stała dwie noce i nic takiego się nie stało.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#37 Post autor: Harry200 »

A to znaczy że masz szczelny układ paliwowy,jakbyś miał gdzieś nieszczelności to nie byłoby Zośkę łatwo odpalić..

el_guapo

#38 Post autor: el_guapo »

14021973 pisze:Witam, silnik 2,2 DTI. Nurtuje mnie takie pytanie, czy w wypadku wyjeżdżeniu baku do sucha istnieje groźba zapowietrzenia układu paliwowego czy wystarczy podreptać na stację z karnisterkiem i dolanie ropy do baku??? Jeśli układ się zapowietrzy to czy istnieje prosty sposób aby będąc w "szczerym polu" ponownie uruchomić silnik po dolaniu paliwa ???
Niestety - konstrukcja układu zasilania w DTI jest taka, że raz zapowietrzony sam się nie odpowietrzy; pompa wtryskowa w kółko i naokrągło będzie zaciągała powietrze, nawet jak zatankujesz ponownie na full. Pewnym rozwiązaniem byłby tu montaż pompy pomocniczej w zbiorniku paliwa (podobno pasuje od każdego benzynowego opla, ba nawet instalacja jest pociągnięta - kabelek z kostką), która podciągnęła by paliwo do wtryskowej.

Jednostki JTD fiata (a co za tym idzie CDTI w nowych Oplach) genialnie same się odpowietrzały, ale tam jest pompa w zbiorniku która tłoczy paliwo do wtryskowej.

Awatar użytkownika
piokraz
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
Imię: Piotr
Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19dth

#39 Post autor: piokraz »

Witam
Jest jakiś sposób na odpowietrzenie ?
Ja uszkodziłem gwint w głowicy w trakcie wykręcania świec żarowych ( 2 świeczki). I głowica została ściągnięta do ponownego nagwintowania oraz planowania.
po zmontowaniu głowicy przez mojego mech. mam właśnie objawy jakby się układ zapowietrzył. :evil:

Rafik

#40 Post autor: Rafik »

Witam kolegów.
Nie ma problemu przy odpowietrzaniu tego silnika.
Wystarczy dłuższy przewód przezroczysty najlepiej z zaworkiem zwrotnym rozpinamy powrót z pompy do baku(na szybkozłączu) i do dzieła. :D :D :D a potem :piwo: :piwo: : :piwo:

Jak będę miał trochę czasu to nakręcę filmik i wrzucę.

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#41 Post autor: radziko »

Tak jak kolega pisze. Ja również zapowietrzyłem Zośkę i sam odpowietrzałem. Trzeba mieć pompę do paliwa wpiąć się w odpływ i pompować aż do skutku. W trakcie co jakiś czas można próbować kręcić rozrusznikiem. Jak załapie to będzie ok. Powodzenia w przyszłości.

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#42 Post autor: sobit »

jak odpowietrzyć żośkę?? gdzie jest powrót do baku bo go nie potrafię znaleźć??

grzegorz240507

#43 Post autor: grzegorz240507 »

witam.mi też zdarzyło się zapowietrzyć zofię i za żadne skarby nie mogliśmy jej ruszyć aż w końcu wzieliśmy delikatnie na hol i po krótkim zaciągnięciu na 3 zaskoczyła.może to nie jest "najzdrowiej ale inaczej nie dało rady.powinno być ok bo zośka ma łańcuch rozrządu.pozdrawiam

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#44 Post autor: sobit »

boję się holu żeby nie uwalić pompy. Większość pisze że kręcenie rozrusznikiem i hol jest niebezpieczne.

darkp1

#45 Post autor: darkp1 »

grzegorz240507, kolega rafi właśnie na hol odpowietrzał i potem miał duuże problemy z całkowitym odpowietrzeniem układu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”