Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów
Moderator: Sebu$
Dzisiaj odebrałem, zafcie z warsztatu , został wymnieniony filtr paliwa, i Czujnik doładowania mocy, Ale powiedzcie mi co mam zrobić ze ze świecami żarowymi, Bo powiedział mi mechanik że trzeba zdejmować głowice. I czy to prawda że strasznie ciężko wyjąć świece
Ostatnio zmieniony 03 paź 2009, 12:54 przez Ramirez, łącznie zmieniany 1 raz.
z taką wersją jeszcze się nie spotkałem... natomiast w mojej poprzedniej zafirce (2.2dti) miałem zapieczone 3/4 świec... auto stało dwa dni w serwisie bo psikali jakimś tam siuwaksem (możliwe, że WD40)... puściło beż zdejmowania głowicy... jeżeli świeca "urwie sie" przy odkręcaniu to wtedy pozostaje już tylko zdjęcie głowicy... w innych przypadkach można jeszcze pokombinować... powiem jeszcze, że świece wymieniałem w ASO i byłem przekonany, że skonczy się zdejmowaniem głowicy ale chłopaki bardzo pozytywnie zaskoczyli mnie i mój portfel
Witam,
Czy zna ktoś jakiś konretny warsztat samochodowy, gdzie są naprawdę ludzie znający się na rzeczy w okolicy Dąbrowy Górniczej gdzie mógłbym wstawić Zafire? Problem jest taki - utrata mocy. Jak jest zimny silnik - tak jakby auto jechało bez turbiny, nie mówie tutaj oczywiście o wkręcaniu silnika na jakieś wysokie obroty, tylko w granicach 2000. Wyraźnie można odczuć. Podczas jazdy nie wiadomo kiedy zabraknie mocy... ASO wymieniło pedał gazu i nic. Błąd na liczniku kilometrów jest taki ECM 0112561. Nie znam się aż tak bardzo na samochodach dlatego szukam dobrego warsztatu. Dodam, że to Zafira B '05 1,9 88KW.
Pozdrawiam
Czy zna ktoś jakiś konretny warsztat samochodowy, gdzie są naprawdę ludzie znający się na rzeczy w okolicy Dąbrowy Górniczej gdzie mógłbym wstawić Zafire? Problem jest taki - utrata mocy. Jak jest zimny silnik - tak jakby auto jechało bez turbiny, nie mówie tutaj oczywiście o wkręcaniu silnika na jakieś wysokie obroty, tylko w granicach 2000. Wyraźnie można odczuć. Podczas jazdy nie wiadomo kiedy zabraknie mocy... ASO wymieniło pedał gazu i nic. Błąd na liczniku kilometrów jest taki ECM 0112561. Nie znam się aż tak bardzo na samochodach dlatego szukam dobrego warsztatu. Dodam, że to Zafira B '05 1,9 88KW.
Pozdrawiam
Witam. Mam taki problem ze moja zafira raz na jakis czas gubi moc zapala sie lampka serwisowa , silnik daje sie wkrecic do 3 tys obrotow i to wszystko. Po zresetowaniu błedu (tak jak sie gasi INSP) serwisowka gasnie i mozna znowu jechac normalnie. Po podłaczeniu do TECH 2 wyskakuje blad 0136 cos z sonda lambda ale co? Dodam ze po takim szybkim resecie, podpinam TECH 2 blad ten jest widoczny w pamieci ale nie wystepuje. Czy nalezy wymienic ta sonde? Dzieki z góry za podpowiedzi.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
To jest błąd sondy lambda w twoim przypadku akurat "drugiej".
A mocy brak jak zapali sie lampka"check" bo auto przechodzi w tzw. tryb awaryjny- który w teori miał umożliwic kierowcy dojechanie do najblizszego serwisu celem usunięcia usterki.
Ale błąd ten może byc również spowodowany np. nieszczelnym układem wydechowym(zasysane jest powietrze do rury wydechowej i powoduje wariowanie sondy).
Jeśli jednak wydech szczelny to najprawdopodobniej sonda do wymiany :> Pozdrawiam
A mocy brak jak zapali sie lampka"check" bo auto przechodzi w tzw. tryb awaryjny- który w teori miał umożliwic kierowcy dojechanie do najblizszego serwisu celem usunięcia usterki.
Ale błąd ten może byc również spowodowany np. nieszczelnym układem wydechowym(zasysane jest powietrze do rury wydechowej i powoduje wariowanie sondy).
Jeśli jednak wydech szczelny to najprawdopodobniej sonda do wymiany :> Pozdrawiam
ja mam to samo własnie zoska jest na warsztacie błędy miałem z przepływką i czujnikiem cisnienia MAS oraz ukłądu elektrycznego świec żarowych po wykasowaniu pojechałem na jazde i zostawiłem samochód zobaczymy co mi wynajdą bo w końcu nie problem wymienic czujnik który daje błąd tylko zlokalozować usterkę