Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#31 Post autor: Ramirez »

Teraz bylem podłączyć pod kompa, to mi pokazało na kompie że mam popsuty czujnik doładowania mocy. W piątek autko idzie do doktora :lol: i przy okazji wymiana jednej świecy żarowej :D.

kicaj

#32 Post autor: kicaj »

powodzenia ;)

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#33 Post autor: Ramirez »

Dzisiaj odebrałem, zafcie z warsztatu ;) , został wymnieniony filtr paliwa, i Czujnik doładowania mocy, Ale powiedzcie mi co mam zrobić ze ze świecami żarowymi, Bo powiedział mi mechanik że trzeba zdejmować głowice. I czy to prawda że strasznie ciężko wyjąć świece :?:
Ostatnio zmieniony 03 paź 2009, 12:54 przez Ramirez, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#34 Post autor: Maciek »

Maciak pisze:powiedział mi mechanik że trzeba zdejmować głowice.
To może już gwint ukręcił... Wcale nie trzeba, jak nie są zapieczone to się normalnie wykręca.

Rafik

#35 Post autor: Rafik »

Witam. Ja dwa tygodnie temu wymieniałem dwie świeczki i odkręciły się bez problemu. Co do dojścia to nie jest aż tak źle. Dodam jeszcze że przed wymianą świec przez dwa dni psikałem WD-40.

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#36 Post autor: Ramirez »

Nie urwał gwintu :| . Bo próbował, ale nie chciał urwać gwintu więc jej dalej nie odkręcał. A czy to prawda że świece lepiej się odkręca jak głowica jest gorąca :?:

dejna

#37 Post autor: dejna »

z taką wersją jeszcze się nie spotkałem... natomiast w mojej poprzedniej zafirce (2.2dti) miałem zapieczone 3/4 świec... auto stało dwa dni w serwisie bo psikali jakimś tam siuwaksem (możliwe, że WD40)... puściło beż zdejmowania głowicy... jeżeli świeca "urwie sie" przy odkręcaniu to wtedy pozostaje już tylko zdjęcie głowicy... w innych przypadkach można jeszcze pokombinować... powiem jeszcze, że świece wymieniałem w ASO i byłem przekonany, że skonczy się zdejmowaniem głowicy ale chłopaki bardzo pozytywnie zaskoczyli mnie i mój portfel

nprison

#38 Post autor: nprison »

Witam,

Czy zna ktoś jakiś konretny warsztat samochodowy, gdzie są naprawdę ludzie znający się na rzeczy w okolicy Dąbrowy Górniczej gdzie mógłbym wstawić Zafire? Problem jest taki - utrata mocy. Jak jest zimny silnik - tak jakby auto jechało bez turbiny, nie mówie tutaj oczywiście o wkręcaniu silnika na jakieś wysokie obroty, tylko w granicach 2000. Wyraźnie można odczuć. Podczas jazdy nie wiadomo kiedy zabraknie mocy... ASO wymieniło pedał gazu i nic. Błąd na liczniku kilometrów jest taki ECM 0112561. Nie znam się aż tak bardzo na samochodach dlatego szukam dobrego warsztatu. Dodam, że to Zafira B '05 1,9 88KW.

Pozdrawiam

michald22

#39 Post autor: michald22 »

Witam. Mam taki problem ze moja zafira raz na jakis czas gubi moc zapala sie lampka serwisowa , silnik daje sie wkrecic do 3 tys obrotow i to wszystko. Po zresetowaniu błedu (tak jak sie gasi INSP) serwisowka gasnie i mozna znowu jechac normalnie. Po podłaczeniu do TECH 2 wyskakuje blad 0136 cos z sonda lambda ale co? Dodam ze po takim szybkim resecie, podpinam TECH 2 blad ten jest widoczny w pamieci ale nie wystepuje. Czy nalezy wymienic ta sonde? Dzieki z góry za podpowiedzi.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#40 Post autor: MieHor »

Kolego michald22, opis błędu który podajesz jest następujący:

P0136 02 Sensor Circuit Malfunction (Bank I Sensor 2)

lub

P0136 "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka"

ale co trzeba zrobić - nie podpowiem, bo zwyczajnie nie wiem

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#41 Post autor: firek »

To jest błąd sondy lambda w twoim przypadku akurat "drugiej".
A mocy brak jak zapali sie lampka"check" bo auto przechodzi w tzw. tryb awaryjny- który w teori miał umożliwic kierowcy dojechanie do najblizszego serwisu celem usunięcia usterki.
Ale błąd ten może byc również spowodowany np. nieszczelnym układem wydechowym(zasysane jest powietrze do rury wydechowej i powoduje wariowanie sondy).
Jeśli jednak wydech szczelny to najprawdopodobniej sonda do wymiany :> Pozdrawiam

michald22

#42 Post autor: michald22 »

dzieki wielkie, dzisiaj to sprawdze.

zymek

#43 Post autor: zymek »

cz
ja miałem inny problem zaświecała sie inspekcja i auto słabło okazało się że to paliwo niskiej jakości i mechanik mi powiedział że spaliny nieprawidłowe w zaworze egr czy coś w tym rodzaju.
pozdr

michald22

#44 Post autor: michald22 »

sprawdzone wszystko, powody prozaiczne hehe,
1 paliwo niskiej jakości
2 niski poziom oleju spowodował zaburzenia składu spalin

(swoja droga projektant miarki poz. oleju powinien Nobla dostać- kompletny kretyn- sprawdzenie poziomu loteria)

MarcinGTD

#45 Post autor: MarcinGTD »

ja mam to samo własnie zoska jest na warsztacie błędy miałem z przepływką i czujnikiem cisnienia MAS oraz ukłądu elektrycznego świec żarowych po wykasowaniu pojechałem na jazde i zostawiłem samochód zobaczymy co mi wynajdą bo w końcu nie problem wymienic czujnik który daje błąd tylko zlokalozować usterkę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”