zwiększające obroty silnika
Moderator: Sebu$
Tu masz źle,albo jakiś wężyk przepuszcza,albo gruszka,albo elektrozawór.I zmierz w końcu to podciśnienie tak jak koledzy ci sugerują....bo jeszcze pompa vac dochodzi!grześ20 pisze:jak chodzi na wolnych obrotach to da się ruszać cięgnem od turba ,jak go przestawie ręcznie w lewo to zostanie w tej pozycji , nie wiem czy to dobrze?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Mnie to wygląda na uszkodzoną gruszke od turbo bo zawsze odbije w prawo do turbo bo jest w niej sprężyna nie może zostać jak przesunie w lewo.Lub turbo w samym sobie jest zapieczone wtedy należy turbo wyczyścić.Pooglądaj
http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I
http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Podłącz między siłownik turbo a elektrozawór wakometr i sprawdź podciśnienie czy sie pojawia.Bo jeżeli masz podciśnienie od pompy vacum do elektrozaworka a nie masz do gruszki od turbo to masz zatkany,nie sprawny elektrozawór od turbo możesz go podmienić na tego obok aku o tym samym nr.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2011, 20:35 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
mechanik mówił że pompa do wymiany i jeszcze coś zobaczymy proszę zostawić auto i proszę szykować kasę i taka była odpowiedz bo będzie dużo kosztować ,to jest normalka ,a pompa była serwisowana pół roku temu .
[ Dodano: Sob Kwi 09, 2011 20:45 ]
wracając do podciśnienia to między siłownik turbo a elektrozaworem nie ma żadnego ciśnienia sprawdzałem ,a przy pompie jest od 07 do 08 bara
[ Dodano: Sob Kwi 09, 2011 20:45 ]
wracając do podciśnienia to między siłownik turbo a elektrozaworem nie ma żadnego ciśnienia sprawdzałem ,a przy pompie jest od 07 do 08 bara
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Często różni specjaliści "regenerują" pompy zakładając mocniejszy tranzystor który na pewien czas pomaga,daje on sobie radę z regulacją przycinającego się przestawiacza ale przychodzi taki moment że nawet to nike pomaga,Czarny dym u Ciebie może wynikać z nieprawidłową praca regulacji turbosprężarki,pompa daje zwiększoną mieszankę a turbina nie doładowuje i może skutkować czarnym dymem z tłumika,Jeżeli nie ma podciśnienia na sterowaniu turbiny to spróbuj zamienić na inny i wtedy zobacz czy będzie otwierać siłownik.